28.10.2004 г., 22:52 ч.

Днешният будител-кой и какъв е той 

  Есета
10318 1 2
3 мин за четене

       Човекът,който не се страхува да каже на глас мнението си.Този,който смята,че начина,по който стават нещата в нашата държава е несправедлив и нечестен.Призоваващият към онова,което всички виждат,че е наложително да се случи,но само малцина го казват.Той е будителят.

        Да вземем като пример Паисий Хилендарски.Българин,написал една мъничка книжка с толкова много истини в нея.Човек,който задава един въпрос,чут от една цяла държава-“О,неразумний иуроде,поради що се срамиш да се наречеш българин?”.Будител на своя народ ,будител на своето време!

         Ако трабва да говорим за “днес”,можем да кажем едно,а именно това,че всеки разбира какво става в държавата,всеки знае,че не е правилно,всеки се възмущава,съди и обижда,а няма един,който да “изкрещи” и да каже:”Аз не искам да продължавам да живея така!”.В настоящия момент всеки един се явява като будител...будител без глас и воля,без сили и смелост.

         Днес никого конкретно не мога да определя с тази дума,която е била свята за хора като Паисий.Будители са “малките хорица”,които с последни надежди се опитват да бъдат чути,а толкова малко са успелите,че призивът и “бунтът” са безрезултатни.Човекът от народа,той е будителят.Този,който се бори срещу неправдата,насилието и заобикалящия го “фалшив” свят.Той иска да призове и всички онези,които също са несъгласни с това,което става около тях,но просто са решили,че примирението е по-добрият избор и удобен начин на живот.Или не,може би всички те искат да кажат мнението си на глас,но се чувстват подтиснати от безсилието,което притежават.А онези,които имат прекрасната възможност да направят нещо, да “събудят” хората от дълбокия сън,който са заспали,онези,които имат силата и мощта да го сторят,те не правят нищо.Затворили са се в себе си и живеят прекрасния си живот,по прекрасния начин без дори да ги интересува какво става навън.

          “Малкият” човек е будителят днес.Този,който не е познат на   медиите.Този,който се е вкопчил в последната възможност да се спаси от жалкия живот,който води-възможността да викне с надеждата да бъде чут.

          “Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните винаги се колебаят.”-Хора,бъдете будителите на вашето време и не се колебайте да кажете това,което ви притеснява!

 

                               

© Петя Кръстева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??