28.03.2012 г., 14:54 ч.

Добрата дума 

  Есета » Ученически
10204 1 2
1 мин за четене

  Добрата дума - тя ще зарадва всеки, ще го направи по-добър, ще го накара да се замисли за отношението му към другите. Всеки иска да чува добри неща за себе си, но и ние трябва да правим същото, за да го получим в замяна. В днешно време не ползваме добрите думи. Забравили сме колко вълшебни са те. Но от тях зависи това как се отнасят другите към нас. Хората са казали "Добрата дума, железни врата отваря!". Дори, когато похвалят най-лошия ученик, той се старае да стане по-добър. Никога не е късно човек да се промени.

  Лошите думи - никой не се нуждае от тях. Те само ни карат да страдаме, да отвръщаме на отсрещния с лоши  думи, озлобяват ни, правят ни лоши. На никого не би му станало приятно да чуе нещо лошо за себе си, така че преди да говорим трябва да се замислим как ще се почувства този човек, дали ще му стане приятно или не.
  С добрите думи може да се постигне всичко. Те вършат чудеса. За секунди можем да оправим лошото настроение на човек, защото на всеки му става приятно да чува хубави неща за себе си. Добрата дума не изисква от нас много, за да я кажем. Изисква се да я обмислим, за да доставим радост и удоволствие. Нека да правим добро, за да ни се връща добро!

 

© Гергана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Съгласна съм с теб ! 6 ...
    По между другото препоръчвам ти да гледаш един много трогателен филм за добротата, търсих книга, но явно няма "Предай нататък". Там найстина се показва какво значи да направиш добро, но не забравяй, че не винаги ти се връща, въпреки това то не трябва да ни прави лоши.
  • При все, че има истина в думите Ви, трябва да се прави разграничение между прекаленото ласкаене и добрата дума.
Предложения
: ??:??