Доброто и злото – две страни на една и съща монета
(из дневниците на Доброто-Зло)
Ден първи
Това Зло взе много да ми се бърка! Направи това , направи онова и ми провали деня! Не знам как да го накарам да спре! Не разбра ли , че него никой не го обича , никой не го иска! Всички викат мен, всички мен искат! А то постоянно се спотайва в душите на хората! Нахалник! Иначе аз колко съм добро…Ако можех , щях да си лепна една целувка!
Та за Злото – те и хората лесно му се поддават. То се прави на Доброто (мен) и хоп! Ех , лесно се манипулират тези хора. Те си поставят някакви измислени граници между Доброто и Злото и всеки си мисли , че той е от страната на Доброто – от серийния убиец до свещеника в църквата .
Е, хубаво че аз не изпадам в такива заблуди – аз съм си Добро!
Ден втори
Ех,че Зло! Днес,моля ти се,стоя си аз най-спокойно на рамото на един човек, а Злото заключва вратата , за да закъснеем!Толкова подло същество!!!По цял ден се чуди каква гнусотия да измисли!Направо съм бесен,мило дневниче!!!
Ден трети
Аха!Днес го надхитрих!!!Станах по-рано от него,издебнах го,за да видя каква пакост ще направи този път…Скри ключовете! Пак щяхме да закъснеем!!! Щяха да го уволнят вече горкия човечец-втори път щеше да закъснее!Хубаво че бях аз! Ама направо не мога да си се нарадвам колко съм добро!Е,онзи човек пак не можа да стигне на време…Той въобще не можа да стигне…Блъсна го кола ,защото реши ,че има достатъчно време за да стигне и пеша и няма да вземе метрото…
Ден четвърти
Най-после се отървах от това досадно Зло!То просто изчезна!!!Урааа!Сигурно е осъзнало,че не може да се конкурира с мен!
Днес успях да направя така че един ровещ из кофите бедняк да намери пари!Ама колко щастие нося на хората!!!! Не мога да си се нарадвам колко съм добро! Чудя се ,дали има по-добро Добро от мен?!
Ден пети
Ужас! Никой не може да ме познае вече.на всичкото отгоре получих една телеграма от Големия Шеф.Той пише ,че аз съм бил не Доброто,а Злото…
(Из дневниците на Злото, което в крайна сметка се оказва Добро)
Ден : неизвестен
Ех, не разбра това Зло ,че не е Добро!Не разбра най-после,че Доброто без Злото не може,че те са едно,че постоянно се преплитат и много често биват объркани,че е въпрос на гледна точка,дали едно нещо е добро или зло.Не разбра ,че ако човека бе потърсил ключовете си и се беше забавил малко ,нямаше да има достатъчно време да отиде пеша на работа , щеше да вземе метрото и сега щеше да е жив.Не разбра ,че парите ,които намери бедняка ,бяха предназначени за приют за бездомни,който без тях щеше да бъде закрит-така и стана.Сега много хора наистина останаха без нищо…А бедняка даде парите за пиене и лежи мъртъв в една канавка-а можеше сега да е на топло, в приюта чийто пари пропи.
Някакво нещастие може да предотврати още по-голяма трагедия.В този случаи-кое е добро и кое е зло?!И едва ли някой щеше да си прави труда да говори за Доброто ,ако нямаше с какво да го сравни, ако нямаше от какво да го разграничи,ако го нямаше Злото.Сещам се за една легенда.Когато Леонардо да Винчи рисувал ‘Тайната вечеря’,хванал един опърпан пияница да за го нарисува като Юда.След това,дълги години търсил някои да му позира за Исус.Накрая намерил един мъж,който пеел в църковния хор.Щом видял картината, той казал:”Аз съм я виждал!Преди години един художник ме накара да му позирам ,за да ме нарисува като Юда.’’…
И Доброто, и Злото се спотайват в човешките души...Дали те ти пречат или те облагодетелстват-всичко е въпрос на гледна точка…
© Кристина Калъпова Всички права запазени