5.01.2007 г., 10:00 ч.

Дон Кихот-един вечен герой 

  Есета
9547 2 0
1 мин за четене
     Много често, замисляйки се върху въпроса за смисъла на живота, стигаме до една от красивите думи в българския език "вечност" и потъваме в размишления "Какво всъщност е вечността и щом като ние хората не сме вечни, може ли нещо друго да се запази толкова дълго време непокътнато и непроменено, че след това да добие определението "вечно"?
      Преди няколко месеца в моя живот навлезе един герой, луд в своите постъпки и разумен с своите стремежи... да, разбира се, това е вечният герой Дон Кихот. Вечен в мечтите си за по-хубав свят, вечен в борбата си срещу злото, вечен във вярата си в доброто. Качествата и мечтите, които притежава Дон Кихот са вечни, а той като техен носител се превръща в един герой на всички времена и народи.
      Дон Кихот е един герой, със който задължително се запознаваме пред нашето обучение, и често, от пръв прочит, у нас възниква въпроса "Какъв е смисъла да учим и четем за някакъв си безумец?" А всъщност като помислим за Дон Кихот, който е смешен в стремежа си да възроди миналото чрез рицарските романи и трагичен във вярата си в бъдещето и възхвалата на рицарския идеал, разбираме какво всъщност ни липсва и срещу какво ние не можем да се изправим или поне нямаме тази смелост.
Дон Кихот изоставя дом, приятели, осигурени старини и сам повежда една битка срещу злото и несправедливото в живота, нищо че тази битка е срещу вятърни мелници или стадо овце, това, което никой не оценява е ентусиазмът и желанието, с които той се впуска в тези приключения. Ентусиазъм и желание, породени от силната вяра в ренесансовия идеал за доброто и красивото. И това е неговата цел - да зареди всяко едно следващо поколение с възторг към живота, със сили да преследва целите си, колкото и налудничави да са те.
      Нужен си ни и днес, Дон Кихоте! Трябваш ни, за да излекуваш раните на обществото ни и за да ни освободиш от бремето и от робството, което сами си наложихме. Робството пред материалното. А ако не успееш да го направиш? Нищо, един човек не може да спаси света. Не, не може, но ти, рицарю на печалния образ, можеш да направиш нещо много важно - да събудиш обществото, можеш да ни покажеш правилния път към вярата и доброто!!!

© Мила Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??