1.02.2005 г., 20:53 ч.

Една фалшива игра 

  Есета
3256 1 3
3 мин за четене

                                                       Една фалшива игра

              Сърцето ми сякаш се превърна  в камък. Чувствам се като статуя - безчувствена, студена, с празен поглед и гладък мозък и единствените промени които настъпват върху мен - момичето от мрамор са следите на  времето - това, което тече по часовник, което ме кара да порасна и да свикна с  всичко фалшиво   около себе си. А също и онова другото време, което е ту слънчево (единственият начин да се стопли изстиналото ми тяло), ту влажно,т у ветровито - то кара част от мен да погрознее, да се изцапа със следите на лъжата и лицемерието. Да, защото аз станах двулична. Изневерявам на онзи мой добър стар принцип - да казвам истината и само истината. Времето ме направи такава - грозна и мръсна, олющена и студена. Преди на бях такава... Уви!

                  Оставяйки алегориите и метафорите, накратко всички тези заобикалки (които използвам може би от страх) действително се чувствам омърсена.

                     Поне вътре в себе си  пазех невинното момиче - вечно усмихнато и искрено. Но когато допуснах да ме опознаят истински, когато се доверих, когато повярвах в истинското приятелство  толкова истински ме заболя. И тази болка ме накара да гледам на света по друг начин, да сменя розовите очила с черни, да създавам прегради, да бъда предвидлива ,дори подозрителна.

                   Винаги съм намирала това за глупаво, за някакъв вид  лицемерие. Винаги съм искала да играя открито навсякъде и с всеки. Но май живея в свят, където друг е измислил правилата много преди мен.

                    Аз трябва само да играя играта, но по онези другите правила. Защото се уверих, че мога и да вървя с рогата напред, така както аз искам, така както винаги съм искала. Но това изтощава толкова много!

                     Хабя толкова сили и енергия в една изгубена кауза. В тази игра момичетата мислят само за себе си, момчетата само за секс,а възрастните само за пари. И това няма да се промени.

                    Въпреки всичко ще продължавам да играя гадната игра с надеждата да срещна изключения. Защото подчинението и примирението са израз на слабост, а животът не е за слабите.

                     Трудно е да устоя на себе си, изморително и болезнено е, но поне ще опитам.

                      Не искам да съм мръсна и олющена статуя в порутено паркче на края на града. Не искам и всеки, който мине покрай мен да ми оставя  грозен отпечатък. Не искам нито да гледам безизразно,энито да се усмихвам лицемерно.

                     Искам да дишам, да живея. И може би страданието ни прави по - силни. Болката е в сърцето, разочарованието остава, но ако не са те, как иначе да почувствам, че живея?

© Ина Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • О да разбирасе че ги има и лошите моменти.много често точно по това време идва вдъхновението ни-на малките писателчетаВчера прочетох едно много хубаво есе-на Мореин-какво значи да обичаш...ако имате време го прочететепожелавам ви бъдещи творчески успехи.много се радвам на добра конкуренцийка..хаха
  • много се радвам че съм ви подейсвала донякаде с написаното и благодаря за милите думи най-вече защото са истински и искрени.всъщност все оше вярвам в доброто защото не съм сама и има хора които обичам-макар и по-малко на брой от преди.но може би това е много по ценно.освен това съм весел човек и наистина усмивката е най-доброто лекарство за тъгата.просто има и кофти моменти но това е неизбежно-нали?
    още веднъж много ме зарадвахте и Галя и Софи!
  • Хареса ми прозрението, Ина... все пак не изневерявай на принципите си, има го доброто, повярвай в него и не вкаменявай сърцето си...
    болката не може да се избегне, но поне човек се чувства истински и жив.
    Поздрави мила Ина, много искрено написано!
Предложения
: ??:??