29.03.2006 г., 19:11 ч.

ЕДНА ПРОТЕГНАТА РЪКА. ВТОРАТА КЪДЕ Е? 

  Есета
3090 0 6
5 мин за четене

 

(продължение)

 

В своя живот срещаш различни хора и изпитваш различни чувства. Понякога търсиш взаимност у другия. И тогава протягаш ръка към него с надеждата да го докоснеш. Тайно си мечтаеш, че твоето движение ще бъде забелязано и ще получиш ответна ласка. Или поне няма да ти се надсмеят. На всичко си съгласен само и само твоят път и този на другия да се доближат. А защо не и да се слеят? Но

горчивата житейска истина е изпята в една песен: “...Аз търся тебе, ти търсиш друг. Той търси друга, тя, пък, търси друг...”


Казват, че времето лекувало. Но не е вярно! Лекува се
болката, а не чувствата. Те остават вечно, макар и спотаени някъде дълбоко у нас. Времето играе съвсем друга роля в живота ни. Ако  протегнатата към някого с надежда ръка не бъде забелязана, времето започва да раздалечава хората. Постепенно превръща пространството между двамата в препятствие, за което единият от тях не подозира или не може да осмисли. Защото, когато си на една ръка разстояние, и най-малката насрещна стъпка води до мечтаното докосване, до получаване на жадуваната ласка. Но когато не пожелаеш да забележиш протегнатата към теб ръка, времето започва да ви раздалечава. Бавно и неумолимо!Въпреки, че болката у другия остава. Когато разстоянието е станало по-голямо, отколкото си го предполагал, а ти си изпаднала в беда и търсиш помощ, за да се преодолее вече са нужни две ръце. Протегнати една към друга. Едната е твоята, протегната да търси съчувствие, за подкрепа или за помощ.Но втората може вече да я няма! Да е уморена да бъде протегната към едно каменно безразличие, да се е уморила от подигравателно отношение или пренебрежение.


И тогава разбираш, че си останала в самота. Оставаш във
враждебния свят на мнимите приятели, годни само за забавление или взаимно търсене на някаква изгода или развлечение.Озовала си се сред хората, които са търсили у теб нещо съвсем друго и които вероятно са те приемали за играчка. А онзи, истинският продължава да се моли за твоето щастие, но разстоянието между двамата вече се е превърнало в трудно преодолимо препятствие. Настъпил е онзи миг от вечността, когато времето е създало разстояние, от което колкото и да си скъпа на някого, каквото и да мислиш за себе си, каквито и оправдания да съчиняваш за своето минало поведение и своите постъпки, в неговите очи ти изглеждаш като една точка от безкрайността на живота.


И настъпва жестоката реалност, така справедливо, мъдро и сурово отразена в една източна мъдрост: “ Ако говориш с човек, който не заслужава това – ще изгубиш времето си. Ако не говориш с човек, който заслужава това – изгубваш завинаги човека. Умните хора живеят така, че не губят нито своето време, нито хората до себе си.”
Търсейки само личната си изгода, ти постепенно се превръщаш в човек, с когото не желаят вече да говорят. 


След което остават само спомените. ..За миговете на пропуснато щастие... И за хората, които се наранени от теб...Но, може би продължават да  те обичат. Както лебедите...

© Вили Тодоров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Шехерезада, за отбиването при мен и за оставяне на мнение! Изненадан съм, че някой ме чете и дори чете толкова стари неща.
    Колкото до написаното в мнението - всеки заслужава да бъде обичан, дори и да не забелязва или не цени чувствата на някого. Животът е сложно нещо. И аз се старая да го показвам такъв, какъвто е. Или поне такъв, какъвто го изживявам, без да идеализирам каквото и да е. Останалото оставям за талантливите, каквито тук има много, по мое мнение.
  • Човек,който не оценява любовта на другия не я заслужава!
  • Блажени са хората , при които въобще настъпва време за равносметка...Така мисля аз.Представяш ли си колко са бедни тези,които никога не се спират да поразсъждават на тази тема....
    Прекрасен е стилът ти.
    Поздрав от мен.
  • и аз немисля 4е времето лекува ... амм да не говорим пък че болката я няма ,по скоро промъкнала се в тялото ти и те контроЛира изцяло ... трябва да бъдем сиЛни каквото и да ни претиска и пречинява живота иначе как ще продължим стълбицата нагоре да живеем !
  • Благодаря за мнението! Колкото до лебедите, аз на два пъти съм слушал истинска лебедова песен и съм наблюдавал какво последва след това. Даже подредих няколко думи за видяното и утре ще се опитам да ги вкарам в сайта. Днес вече съм вкарал три неща.
  • Много правдиви и мъдри са разсъжденията ти!
    "...Както лебедите..." - те обичат само веднъж, до живот, така е и при хората понякога! Поздравления! Много ми харесват 2-те части на есето!
Предложения
: ??:??