28.06.2016 г., 21:15 ч.

Ежегоден ведически /природен/ ритуал за очистване 

  Есета
1021 0 0
4 мин за четене

Ежегоден ведически /природен/ ритуал за очистване и зареждане с енергия

 

Този ритуал се провежда от ДВАМА души, или до 5-има, мъже или пък само от жени, като за жените не съм сигурен, че биха били мотивирани за подобни действия, но е възможно, ако са доста сериозни, волеви, идейни, духовни… Не е желателно да са смесени мъже и жени, защото ритуала включва минимум дрехи по време на неговото изпълнение, дори е най-добре да бъдат голи тези, които участват в ритуала, тъй като така се общува най-добре със стихиите – с великите СТИХИАЛИ  на Слънцето, Земята, Водата и Огъня. Стихията се отнася до ПРИРОДНИТЕ, физически прояви, а СТИХИАЛАТА е съществото, което стои зад стихията. Например, зад великите стихии, стоят ВЕЛИКИ същества, нещо като богове или богове… Слънцето, например е бог-отецът на физическия свят…

***

Преди излизането в природата за изпълнение на ритуала, е необходимо участващите да бъдат запознати с неговата същност и е желателно да почиват в уединение, за да обмислят такива въпроси като цел, проблеми, по-нататъшен път, които да поставят по време на ритуала на съответните стихиали. След това преди да тръгнат към мястото на ПРОВЕЖДАНЕТО на ритуала, трябва да приготвят съчки и дърва за огъня, който трябва да се накладе.

Мястото на провеждане на ритуала трябва да бъде отстранено, рядко посещаемо от хора, СКРИТО място на брега на река, рекичка, езеро и т.н., с една дума трябва ВОДА да има. Слънцето на небето, земята на брега на реката, реката и огъня – това е МЯСТОТО, където уединени отиват  2 или няколко човека, мъже, или жени отделно.

 

Наклаждат огъня, събличат се и гледат Слънцето. Всеки говори със Слънцето мисловно или тихо. Трябва да се знае освен името Слънце, още и някои други имена на Слънцето, като например: Хорс, Даждбог, Сурья, Ра. Обръщаме се, и гледайки Слънцето говорим със Слънцето, например така: „Ура, здравей мило Слънчице, идвам тази година пак. Вземи и изгори нечистотиите, натрупали се в мен, освети ме, дай РАЗУМ и сили” - и т.н. РАЗГОВОР, диалог – изказваме пред слънцето всичко, което имаме като болка или желание – желаем да се освободим от лошото и да имаме СИЛИ от слънцето, светлина по пътя и т.н.

 

Първоначално Слънцето ни привлича, става ни добре, комфортно, размишляваме, говорим, обръщаме се към Слънцето – това е творчески процес, различен за всеки човек ОТДЕЛЕН процес. После, след като сме повторили няколко пъти исканията си, след като са се минали минути, ще почувстваме, че вече разговора е към края си, благодарим и преминаваме към следващата стихиала – Земята, например. Лягаме по корем гледаме в дълбините на Земята и казваме: „Мила майко земя аз дойдох да говоря с теб, здравей; вземи болестите ми, болките, проблемите, дай сили, светлина, утеха”  – говорим, разкриваме ДУШАТА си, представяме си как нашите отрови и болки, натрупани в тялото отиват в ДЪЛБИНИТЕ на земята, а тялото става здраво младо; кръвта весело бяга по жилите и т.н. в този дух – земята ни привлича, пребиваваме заедно с нея, беседваме и се ЗАРЕЖДАМЕ с благодатна енергия. Точно сега е момента да изкажем пред земята най-съкровените си желания и цели за осъществяване. В края на разговора, благодарим и „тръгваме” към следващата стихия или стихиала – ВОДАТА, например.

 

Първо се измиваме, изкъпваме, или поне си измиваме краката и лицето и говорим с водата. Водата носи името АЛИТАСА, или ЕА, също ВЛАРОЛ; а името на реката е ЛИУРНА – добре е да се знаят тези думички, но и думичката ВОДА е достатъчна. Говорим, разговаряме, общуваме – „мила водице, еа, вларол, Лиурна,  отмии ме, очисти ме, вземи лошото от мен, дай чистота, сили, здраве” – и пред  водата разкриваме КАКВО искаме – моделите, които искаме да се изпълнят в живота…Желаем да се изпълнят моделите на бога, в който вярваме - за мен това е начина на живот, който Велес препоръчва, а също - Хорс. Накрая благодарим. Та, след миенето с вода стоим клекнали или седнали на брега, говорим, беседваме мислено с водата… Зареждаме се с благодатните качества на водата и реката.

 

След това се отправяме към огъня – гледаме към него и говорим: „Агни, огъне,  радвам се да те приветствам и да говоря с теб и тази година. Изгори всяка душевна нечистотия в мен, всяко отпадъчно вещество, направи вените и артериите ми ЧИСТИ и безкрайно гъвкави, кръвта весела и чиста – да бъда млад и здрав” – изреждате проблеми, желания, цели – беседвате с великия ЦАР – огъня… И след сладка беседа, като се погреете, благодарете и приключете в уместния момент разговора с Огъня.

Накрая, поемете стоейки 2-3 пъти дълбоко въздух и кажете на Въздуха, на ВАЮМН, по време на задържане на дъха, например следните думи: „Ваюмн дай ми здраве, да изпълня красивите пожелания, да осъществя договореното тук, по време на този ритуал”. В този дух...; въобще не смятайте, че ТОЧНО такива думи трябва да се кажат – само духа е важно да се схване – горе долу схемата – другото е лично творчество на човека.

 

Накрая, събрали се до огъня, участниците може да поговорят, да пият чай и постепенно да се оттеглят и да си отидат у дома, като чакат ПАК да дойде края на ЮНИ – от 21 до 28 – най-подходящото време – около НАЙ-ДЪЛГИЯ ден на годината. Но, този ведически ритуал може да бъде проведен и в друг ден на годината, в други дни, и пак с успех. Времето за провеждането му се препоръчва да бъде или на изгрев Слънце или на залез – в началото или края на деня.

 

Нищо по-красиво и чисто от този природен ритуал няма.

 

Лесничея                                        28.06.2016 г.

© Лесничея Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??