7.04.2012 г., 1:39 ч.

Езикът който ни разделя, езикът, който събира 

  Есета » Ученически
10795 1 5

Според една легенда хората, обединени, станали толкова силни, че се опитали да построят стълба до небето. Бог се ядосал  и ги спрял. За да не се опитат отново, Бог ги разделил  на сравнително малки групи, наречени народи, давайки  на всеки народ различен език.

 

Думите могат да са по-болезнени  и от  много смъртоносни оръжия. Понякога нараняваме близките си много, без дори да го осъзнаваме. Обаче със силата на думите може да се вдъхва кураж, надежда и сила. През втората световна война, след тежки загуби, Чърчил, президент на САЩ,  успява  да повдигне духа на сънародниците си със свойте прословути речи.

 

В края на краищата, езикът може  да ни  разделя, но и  да ни  обединява. Той  ни свързва  в малката група народ, но разделя  от голямата група СВЯТ...

 

© Пламен Петров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да....след публикуването на есето разбрах ,че дори и легендата е грешна.Замислих го като съчинение разсъждение и за това есето е слабо.Аз дори не знаех , как се пише есе, а публикувах в интернет.
    Първата и последната част играят ролята на увод и на заключение.Не знаех , че в есето не се пише такива части , когато в училище научих много съжалявах но за съжаление няма как да се трият произведения.
  • @perperikon (Пер Перикон): Пародията (от старогръцки para, „против“, „срещу“ и ode, „песен“) е жанр в сатирико-хумористичната литература, при който използвайки формални особености на дадено литературно произведение се създава друго, което го представя в комична светлина.

    Мисля че не се изразих много ясно първия път.
  • "...след тежки загуби, Чърчил, президент на САЩ, успява да повдигне духа на сънародниците..."
    "...А иначе бих предложил като пример за лидер, който произвежда запомнящи се речи, да се използва г-жа Тачър, канцлер на Германия..."

    Когато историята се познава, но се изкривява съзнателно, това се нарича "политика". А когато тя се изкривява от неграмотност, това вече е покана към така наречените "политици" да яхнат простолюдието...
    Трябва малко да попрочетеш, ако държиш да намесваш историята в есетата си.
  • Трябва да направите възможно да се оценяват коментари А иначе бих предложил като пример за лидер, който произвежда запомнящи се речи, да се използва г-жа Тачър, канцлер на Германия.
  • Уважаеми господин Петров, ако другите редактори бяха видели от какво състояние на текста Ви го префасонирах в настоящето, щяха да ме напсуват!

    Сред правописните грешки имаше фрапантни. Включително не сте написал правилно и населеното място в профила си.

    Публикувам текста Ви с надежда, че така ще Ви мотивирам да обърнете внимание над правописа си.

    Също така, няма да е зле да се запознаете с малко факти за Уинстън Чърчил - министър-председател на Великобритания по времето на Втората световна война.

    Понеже сигурно и Вие, и други потребители ще се зачудят: От какъв зор, Тома, ти редактор @#$%^&*, си публикувал това, ще отговоря:
    Единствената причина публикацията Ви да види бял свят е във факта, че текстът Ви наистина е есе. Много слабо есе, но все пак есе.

    Есето Ви е слабо, защото първо говорите за някаква легенда, която почти няма отношение към темата на есето (ако бяхте поразвил тази тема, легендата щеше да е удачен увод, но в момента е като крайно пльоснат насред нищото абзац), второ, служите си с двусмислени исторически факти (Чърчил ще бъде запомнен в историята, но едва ли задължително с речите си) и, трето, изводите Ви са крайно неаргументирани, въпреки че съвпадат с моите представи за възможностите на езика.

    Правописът е част от всеки език, а Вие за езика пишете. Грамотността е леснодостъпно (по моему) знание, изисква се само да почетете малко книги.

    Никой няма да се заяде с Вас за пропуснати запетаи, но моля Ви, не публикувайте в Откровения повече откровено неграмотни текстове.

    Не омаловажавам фантазията и музата Ви, но по абсолютна случайност ме хващате в настроение, за да може този Ваш текст да види бял свят в нашия сайт.

Предложения
: ??:??