30.10.2009 г., 20:03 ч.

Хелоуин 

  Есета » Социални
1801 1 2
1 мин за четене

Хелоуин. Денят, в който се маскираме... прикриваме себе си. Но защо го правим? Нима останалите дни в годината не сме “маскирали” истинската си същност, търсейки одобрението на околните или просто от страх да покажем слабостите си? Чудя се няма ли да е по-добре да има ден, в който вместо да крием дори и външността си, да покажем същността си, да изразим истинските си мисли и да правим това, което ИСКАМЕ? Аз ще го направя утре! Да, точно на Хелоуин, защото мисля, че другите биха се разкрили точно тогава, когато са “скрити” зад своите маски, тогава, когато околните мислят, че се преструват. Така, както творците проектират себе си, в своите “измислени” герои, разкривайки се изцяло, без страха, че ще бъдат отхвърлени…

А дали ще успея да разкрия себе си и да вникна поне малко в другите, не знам. Не знам, но го искам ! И защо не? Та няма ли да е прекрасно, поне за ден, да бъдем себе си, да правим това, което ни се прави и да казваме това, което мислим, отхвърляйки ангажиращите очаквания на околните? Не искаш ли, поне за ден, да се освободиш от маската, която ти помага да се защитиш от света, но и която те отдалечава от него? Не искаш ли за ден да бъдеш свободен да НЕ отговориш на очакванията и да изразиш същността си? Ако да, защо не утре? А защо не се разкриеш и завинаги?

Аз ще те приема!

© Благо Благоев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • А какво значение има, кое къде ще чуем ? Да не би нашите празници, да са по-добри ? Или пък църковните ? ... Имам чувството, че някой забравяте, че празниците са дните, за разнообразие и веселба. И вместо да им се радвате, започвате да дерзаете,какви са и от къде са, търсейки как да се разграничите от тях ! ... И после някой от вас ще каже "самотен съм"... Е че как няма да е, като вместо да направи нещо заедно с другите, търси как да се откъсне от тях ? ... Чудя се автентичността си ли пазите ? Или ви е страх да направите нещо ново и се плъзгате по остарелите догми просто по навик ?
  • А впрочем известно ли ви е, че т.н. "Хелоуин", или каквото е там, няма нищо общо с българската и с европейската традиция? Да сте чували Франция или Испания, или Гърция, или Португалия да се интересуват от т.н. "хелоуин"?... Няма и как да чуете...
Предложения
: ??:??