3.07.2011 г., 18:19 ч.

Има ли смисъл живота? 

  Есета » Философски
5170 0 6
1 мин за четене

За повечето хора има смисъл. Когато можем да гледаме на него чисто физически, животът е лесен, естествен процес, който просто трябва да се живее. Но ако приемем тялото като дом на една объркана душа, дошла тук на земята да се преоткрие и развие, тогава става много сложно съществуването ни. Как е възможно човек, който не знае какво иска за душата си, да може чрез тялото си да задоволи нейните нужди. Всеки си пожелава щастие, а щастието е относително понятие. То е различно за всеки. Щастлив може да бъде човек от притежанието на вещи, от постигането на професионални върхове, а може да има всичко това и да се задушава от живота си. В повечето случаи заклеймяваме за луди и отбягваме хора душевно неуравновесени, но никой не се пита защо са такива и как може да им се помогне. Хората сме социални същества и колкото и да вярваме, че в самота постигаме мъдрост и спокойствие, не можем да отречем, че тази мъдрост за самите нас е нищо, ако не я споделим с другите. Устроени сме така, че можем да се радваме на живота само ако го споделяме с другите. Факт, който аз лично исках да опровергая, но колкото повече се изолирам от хората, толкова повече имам нужда от тях. Може би точно тук трябва да открия смисъла на съществуването си. Да давам и получавам ЛЮБОВ, принцип, според който се опитвам да живея.

© Нели Мирчова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много поетично.Браво.
  • И в това си прав Виктор!Само да даряваме любов би било достачъчно да се обърнем след себе си и да не съжаляваме че сме били на тази земя.Опитвам се да превърна точно това в моя мисия-да накарам повече хора да почувстват любовта като най-важното нещо в живота(говоря за душите ни)все пак без храна също неможе.Но губя бързо вярата си в доброто когато осъзная,че толкова малко хора имат нужда точно от любов.
  • Самотата е да спрем. Потребна ни е да открием къде сме. Защо сме? Да се докоснем до мъдростта на живота. Възпроизвеждането не е цел, заложено е в нас. Имаме избор. Сами избираме. Живот! ... най-страхотното нещо на земята. Изпитанията са да усетим тръпката наречена живот. Смисълът е да даряваме без остатък, без дребни сметчици.
  • Да в чисто физически план си прав Александър,че смисъла е да се възпроизвеждаме,но ако се абстрахираме от това къде е смисъла тогава?
  • Всъщност има смисъл, В противен случай нас нямаше да ни има!
  • Хубаво есе! Много смислено, много издържано естетически!
Предложения
: ??:??