17.11.2004 г., 10:35 ч.

Истината е някъде там 

  Есета
8115 0 5
1 мин за четене

“За да открием истината, нужно е поне веднъж в живота си да подложим всичко на съмнение, диколкото това е възможно”
Р. Декарт



През целия си живот ние търсим, търсим истината, търсим нещо, за което дори нямаме дефиниция, но въпреки това продължаваме. Изграждаме представата си за заобикалящия ни свят на базата на някои “основни” истини, които приемаме безусловно. Но как тогава да сме сигурни? Още от съвсем малки ни възпитават в какво да вярваме и в какво не; че очевидното несъмнено е истина. Но с течение на времето всеки от нас разбира, че не винаги е така. Обикновенно колкото по-истинско изглежда нещо, толкова повече ние се съмняваме в него, защото в човешката природа е заложена недоверчивост, дори ако щете като инстинкт за самосъхранение. Често казваме: “Много е хубаво, за да е истина” , като с това сякаш сами не си позволяваме да сме щастливи. Истина или не, това е нашия живот и всеки го живее спазвайки и търсейки своите истини. Но дали е толкова хубаво да знаеш винаги истината? Можеш да се съмняваш във всичко, и в истината, и в неистинноста, като така откриваш отговор за самия себе си. Но всъщност…ти истински ли си? Наистина ли мислиш всичко това или то е просто една голяма неистина? Усъмни се и ще разбереш…

© По Вал Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много хубаво!
  • Човешката мъдрост казва"Съмнявай се във всичко се съмнявай",а Божието слово казва,че съмнението е грях.матея21/21цитирам/А Исус в отговор им рече:Истина ви казвам:Акоимате вяра и не се усъмните,не само ще извършите стореното на смоковницата,но даже ако речете на тоя хълм:Дигни се и хвърли се в морето,ще стане/
    Винаги първо се съмняваме,ако можем караме и другите да се съмняват/защо да са различни,нали./А единственно вярата,чистата вяра в едно нещо може да подсили сетивата ни. Още, да бъдем наистина щастливи,а съмнявайки се едва ли...Така,че нещо ми се струва не си се справила с есето мила.Вярвай ,ако искаш да си щастлива!
  • Много интересно..и с огромна доза вярност! /6/
  • интересна гледна точка,така всичко изглежда нереално и би трябвало да се подлага на съмнение...може би...мисля,че есето ти е доста сполучливо...6
  • Истина ти казвам, принцесо, най ми допадна идеята ти, че именно съмненията не ни позволяват да сме щастливи. Доста се замислих върху това. Ако не повярваш в нещо няма как да го достигнеш, а ако го достигнеш няма и да разбереш.
Предложения
: ??:??