12.07.2013 г., 23:04 ч.

Истинското съкровище 

  Есета » Философски
2101 1 0
1 мин за четене

Не всички хора еднакво разбират смисъла на живота и човешкото щастие. Някои трупат богатство, единствена цел за тях е постигането на голямо материално благополучие. Често  се случва така, че хората  насочват всичките си усилия, жертват  понякога дори и съвестта си, за да осъществят своята мечта.

 

Според мен истинското съкровище за всеки човек е щастието в семейството. Любовта между родители и деца, взаимна обич между братя и сестри. За нас, българите, домът, семейството и родът са изиграли решаваща роля за оцеляването на народния дух през безкрайните  години на турското робство. Топлината, получена в родния дом, съгрята от любов и уважение, не угасва в сърцето на човека през целия му живот. Тази топлина поддържа вечния огън на човешкото съществуване.

 

Героите в повестта "Гераците" преживяват същинско превъплъщение, когато всеки по своя начин  прегазва ценностите на своето семейство. Те смятат, че истинското съкровище за човека са парите и собствеността. Именно затова синовете  на стария Герак престават да зачитат родовите традиции и всеки тръгва по своя път. Прекъсването на родовите контакти между  близките хора ги превръща  в озлобени и деградирали  личности, които не проявяват никакво съчувствие  към своите роднини. Напротив, те стават жестоки и безмилостни към тях.

© Дена Кирова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??