22.06.2006 г., 10:50 ч.

Изпитания и жертви в името на живота 

  Есета
7876 0 1
4 мин за четене

“Изпитания и жертви в името на живота”

 

 

Животът е лабиринт,  в който се сблъскваме с различни препятствия. Препядствията ни поставят изпитания или ни принуждават да правим жертви за да продължим по пътя си напред.

Здравето е най-важното нещо в живота на всяко едно живо същество. Поради своята ценност и стойност, здравето не може да бъде купувано и продавано, като повечето неща в нашето ежедневие. Когато човек е болен той забелязва промени в организма си, но когато е здрав това не му прави впечатление.

На свой ред идват и болестите. Те всъщност са изпитания за човечеството, а също така и начин здравето да бъде възприето, като нещо изключително важно, което трябва да бъде пазено. Защото хората започват да се грижат за нещо, едва когато то е счупено или загубено, тъй като чак тогава осъзнават неговата стойност. Най-ценностното в живия свят е здравето и не бива да чакаме да ни бъде изпратена чума, която има силата да разруши цял град, за да се осъзнаем.

Поредното изпитание в живота е начина на самосъздаване на личността. В зависимост от психиката и влиянието на околните, върху човека, в живота има спадове и подеми.

Преди Робинзон Крузо да се озове на самотния остров той бил нормален човек като всички останали, но не знаел как да се справя с трудностите. Попадайки на острова, той научил какъв всъщност е живота, с цената на много болка и страдания. Всеки сам трябва да осъзнае себе си преди да кара други да го правят. Знаеш ли какъв си всъщност и не забравяш ли това, то можеш да продължиш по пътя без страх от миналото.

Рано или късно във всеки живот навлизат децата. Те са продължение на рода и съществуването им ни дава да разберем, че не сме живели напразно и ще има кой да продължи започнатото от нас. Точно факта, че родителя иска най-доброто за детето си, че дори и повече от това, което той самия е постигнал в своя живот, обяснява неговата жертвоготовност.

Дядо Горио е един типичен пример за истински баща, който би дал живота си в името на дъшерите си. И това е жертвата, която го прави уникален сам по себе си, защото всеки е способен на различни дела за да се докаже като достоен представител на човешкия род.

Ето защо в битките за освобождение или завладяване на територии, загиват толкова много мъже. Тези мъже могат да бъдат назовани с най-истинското и звучно БЪЛГАРИ, защото са заслужили тази титла с пожертването на живота си в замяна на чуждия.

На свой ред идват и парите, без които едва ли бихме могли да прежеивяваме в днешно време. Въпреки че с тях можем да си купим хляб, вода, топлина и светлина, те нямат силата да купят човешкото здраве, щастие и уважението на околните.

Можеш да събираш пари цял живот, да търпиш лишения, за да си купиш един шинел. Но накрая жертвата, която ще се наложи да даде човек, никак няма да е малка и няма да може да бъде сравнена с нищо друго. Защото човешкия живот не може да бъде сравнен с нищо толкова ценно. Единственото нещо, което трябва да притежава човек е здравето, всичко останало е постижимо.

Пътят на живота може да бъде много лесен. Неравностите са просто изпитания, пред които трябва да се изправяме дори с цената на жертва. Не бива да се оставяме течението да ни отнесе, трябва да изплуваме, защото оставим ли се – ние сме слаби.

© Йорданка Янчова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Според мен има интересни мисли въпреки, че не ги споделям. Александър Селкирк (прототипът на Робинзон Крузо доколкото си спомням) е бил достатъчно приспособен да се бори с трудностите, щом избира да да отиде на онова морско пътешествие. А колкото до останалото - аз лично изповядвам в живота си принципа от хората на Изтока: "Човек трябва да живее така, че да умре не здрав, а щастлив. Тогава ще се "пренесе" в света на своите непостигнати мечти"
Предложения
: ??:??