3.04.2010 г., 21:07 ч.

"Изверг отряза четирите крака на куче в Дряново"... и малцина се заинтересуваха за това! 

  Есета » Граждански
1856 0 23
3 мин за четене

           Вероятно сте чували за кучето от Дряново, което бе буквално превърнато в инвалид от изверг, имащ смелостта и душата да отреже четирите му крайника... Мима, както е кръстена от стопаните си, е била заведена по спешност при местния ветеринар, който едва спасил живота на изпадналото в шок същество.

            Изумява ме това, че цялата тази процедура не е станала изведнъж. Изготвящ бавна, но сигурна присъда, престъпникът се е проявявал като касапин в няколко последователни етапа. Избирал си е даден ден, в който да отреже по едно кучешко краче, като му е хрумнала и уникалната идея да го остави да виси, като дрипа, от кокала на животното. За да покаже колко е велик, може би... Не знам...

              С прости думи едва ли съм способна да изразя дълбокото си възмущение и потрес от случилото се. Непонятно ми е как може човешко същество, живеещо напълно свободно сред себеподобните си, да извърши това дело. Замислям се върху проблема, свързан с човешкия морал, като цяло... За човешката позиция относно живота на четириногите ни приятели... За нормалното ни умствено развитие, ако щете... Няма да кажа нещо ново, като заявя, че в днешно време хората си въобразяват, че  животните са безчувствени... Не малко пъти си изкарваме яда и отразяваме психичните си отклонения върху тях... А какво изпитват те? Това е въпрос, който никой от извършителите на подобни уродливи действия си задава... И така ще е, докато не се вземат съответните мерки! Някои хора са против приемането на Закон за защита на животните. Защо?! - ще попитам аз. За да продължаваме да своеволничим и да показваме колко сме велики? За да не ни мигва окото, когато унищожаваме живот? Оттук стигам и до извода, че ако един човек е способен да нарани животно, то нищо не би му попречило да го направи и с човек...

       Особено ясно изразена е психичната деформация на извършителя на конкретния случай. Не бива да се пропуска факта, че той саморъчно е премахнал крайниците на Мима с брадва и се е постарал да остави доказателства, очертаващи самодоволното  му отмъщение - оставил ги е висящи, както по-горе споменах. Защо? Не случайно - ще ви кажа аз! За да се види как той е победил (в иначе неравната битка)! И какво, като едно куче лае? Нима то заслужава такава присъда? Да лежи по гръб до края на живота си, неспособно дори да се обърне, камо ли да се храни? Да ви кажа ли... Разплаках се, като видях очите на животинчето... След няколко секунди чух един мъж, да казва: "Може би ще ми се смеете, но се разплаках, когато я видях... " Никой няма да ти се смее, човече! Поне не тези от нас, които имат сърце и чувства! А ти определено притежаваш такива! 

Целта да напиша това есе беше не да отъпквам достатъчно засегнатата и коментирана вече тема... Имам нужда да изразя собствената си позиция, която вероятно не е по-различна от тази на мнозина... Но както се казва: Повторението е майка на знанието! 

        Аз съм ЗА затвор за причинителя на това престъпление! Аз съм ЗА понасянето на последствията! Аз съм ПРОТИВ присъда, по-малка от 5 години! И не на последно място - аз съм ЗА приемането на Закона за опазването на животните! Трябва да изчистим България от нейните садисти, психопати и опетнители! А ако не го направи народът, господа депутатите и държавни управници няма да имат нищо против да продължат да си правят каквото те си знаят - да хитруват, да изпразват държавната хазна и да своеволничат на гърба на народа, който открай време им играе по свирката! А накрая... накрая НИЕ ще сме тези, които ще плащат! Прескъпо, ако питате мен!... А България загнива ли, загнива, хваната в клопката на обладаните от Сатана изверги, достатъчно хитри и убедени в правото си на чувство за безнаказаност! Събудете се, хора! Иска се действие и твърда позиция - нищо повече! Станете от леглата и мръднете мишката на компютъра си... Направете едно добро дело повече, като се подпишете, като подкрепители на горепосочения закон... Празник е... Не стават чудеса, но Господ вижда и един ден всекиму ще се връща според заслуженото!

© Симона Гълъбова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Добре казано, странник!
  • длъжни сме да опитаме...може да умре,да,но може и да се събуди за това е очакването.. силно се надявам да стане второто...
  • Не съм съгласна,че нямаме общество...Обществото като единица го имаме друг е въпросът че е разединено на части всяка от които болна...не съм в опозиция на твоето становище,Арихо,относно животните.Не се съгласих с въпроса дали наистина очаква на някой да му пука...може би ще има хора които биха ме линчували за клишето но все пак си е казано,че надеждата умира последна... Ако ние не се постараем да се излекуваме ей така всеки за себе си , никой няма да го направи вместо нас... и отправната точка от която се започва всеки си я избира-Симона е избрала есе..дано нейния апел афектира и на други и ги накакра да се замислят-ТАКА СЕ ЗАПОЧВА,това е един от начините да накараме някой ДА МУ ПУКА...и ето ти кръга-стъпка по стъпка...защото не се ли сръчка малко всеобщото съзнание наистина след известно време ще се дълбае по надълбоко...което е плашещо...да,НЕКА има институции,които се грижат за болните физически деца,но мисля ,че сме видели достатъчно откъм нестабилни психически прояви-Рязане на крака на кучета,рязане на полови органи на хора,изнасилване на деца,на баби, пребиване до смърт....какво следва???
    затова чисто добронамерено те съветвам-ОЧАКВАЙ И ТИ ДА ИМ ПУКА НА ПОВЕЧЕ ХОРА може пък и да се събуди обществото ни....
    Приятен ден!
  • Долният коментар- четири пъти по-кратък от есето ми, само че описва точно всичко, което съм искала да каже в него. Браво на съсестримата!
  • И аз ще смея да опонирам на Арихо!
    не искам да бъда груба , но ... Що за въпрос по дяволите???"Наистина ли очакваш на някой да му пука за това куче" - РАЗБИРА СЕ !
    След като това е било нормално,здраво право дишащо СЪЩЕСТВО (говоря за създание без знаменателя животно или човек ) разбира се,че се очаква на някой да му пука!
    Защото истината е,че обществото ни е болно!Истината е,че въпросните деца подложени на всевъзможни лечения за които се спомена са жертва на нещастно стечение на обстоятелствата, а не на болния мозък на изверг извадка от БЪЛГАРСКОТО общество. Разбира се,че ще се възмущаваме,Арихо,защото този човек при всички положения няма да получи и 1/3 от заслужилото си, разбира се,че сме потресени и ще очакваме промяна,защото утре-в други ден на мястото на кучето може да сме ти или аз или НЕ ДАЙ,Боже, твоето или моето дете.... Днес е куче,утре е човек...Не става въпрос за кучето-неговата съдба е ясна...Става дума за обществото ни за което става все по-трудно да се излекува и това е фактор който неизбежно оказва своето влияние върху нас-децата на уж новото време...
  • Права си! Проблемът е там, че родителите плашат децата си, защото ги мързи да се справят със съответната ситуация... Предпочитат да кажат:
    Не прави това, защото баба Меца ще те изяде!
    пред това да седнат, да поговорят с наследниците си по един по-нормален начин... Оттам и всичките извращения и изопачени разсъждения у младите хора, у политици и т.н. Защото ако се замислим- държавните глави на България са били деца също както всеки от нас... И може и да не съм права, но обвинявам майките им за техните самоволия... Когато майката или бащата са арогантни и жадни за богатство- какво ще е детето?! Ние сме копия на родителите си- каквото сме видели от тях, това правим във собствените си животи и постъпки...
  • Мони, така е - всичко тръгва от семейството и от майката...
    Не случайно известни психиатри и психолози са категорични, че майката е най-важното нещо в живота на човека...
    Може много да се говори на тази тема...
    Като вървя по улицата и чувам млади майки как плашат децата си с кучетата, с котките... забраняват на децата си да пипат животните, защото животните ще ги ухапят...
    Просто всяват страх у децата си, а известно е, че страхът поражда агресия...
    И после защо имало жестокост...
    В приказките винаги присъства доброто и злото...
    Познавам един човек, който мотивираше майките и татковците да измислят приказки за децата само с позитивни емоции и без злото..
    Той е лекар, педиатър...
    Със сигурност знае защо...
  • !!!
  • Мои съученици бяха смачкали главата на новородено коте с менгеме и се гордееха с това, ходеха да разправят наляво надясно все едно бяха извършили невиждано геройство... Чудно ми е какви майки са ги гледали...
  • Потресаващо е още нещо, не само, че ние ставаме свидетели, но аз лично съм попадала на литература, в която подробно се описва, как някой си като малък заедно с приятелите изгорил малко котенце, като го накапвали с горящ найлон! Навремето на село момчетата наистина давеха котки в реката, но не бях си помислила, че има още по-големи извращения, а и че някои хора могат да намират това за интересно за описание... Но всичко е въпрос на възпитание, поне като майка мога да го заява...
  • Това, което разкзваш е потресаващо... И никой нищо не е направил за да спре този човек... Това е днешния свят, днешната действителност... Краят на света наближава- самите хора го показват!
  • Не вярвам да има някой тук, който да не е потресен от това...
    За съжаление условията, в които живеем, изсмукват докрай силите ни понякога и тогава има и такива прояви...
    Спомням си, преди 10 години един наш съсед (той сега е на 90 г., жив, здрав, пръв "демократ", запали малки кученца пред очите на деца от детската градина. Две кучета-майки бяха се обединили да си помагат взаимно да отглеждат малките си в един къпинов храст непосредствено до оградата на детската градина срещу блока ни.
    Просто видяхме как този човек заля с бензин кученцата и едната кучка и драсна клечката пред очите на малките деца зад оградата...
    Няма да описвам колко ужасно беше... не мога...
    Никой нищо не каза на "уважавания" човек, който се наслаждаваше на писъците на майката и малките. Дотича и другата майка... виеше и се опитваше да спасява...не можахме да помогнем... изгоряха...
    Този човек го видях още два пъти да избива кученца с камъни, пак пред деца...
    Горките деца, плачеха, възмущаваха се, прегръщаха умиращите кученца и... бяха безсилни...
    Та, този човек е роден преди 90 години...
    И този човек публикуваше във вестник стихове... и не е болен...
    Аз лично нямам обяснение...
    Не случайно някой (вече не си спомням кой, известна личност в Индия) беше казал, че доколко един народ е цивилизован се определя по отношението му към животните...
    А къде сме ние в тази цивилизация...
    Доколко сме близо до духа на днешния празник...
    Има ли надежда...

    Поздравления за теб, мило дете!!!
    Прегръщам те с обич!!!
  • Толкова е тъжно, че нямам сили да мисля за това, става ми ужасно тежко, аз не бих посегнала на животинче освен на комар, муха или паяк и ако имах власт, бих наказала по най-жесток начин този изверг, та дори и да е болен! Заслужава да му се покаже, да почувства, какво е изпитало това беззащитно животинче! Умът не ми побира, как някои хора могат да се толкова жестоки!
  • Благодаря ви!
  • Тези , които си отидат по-рано може да се върнат по- рано, а за животните трябва да се грижим! Поздравления за есето!!!
  • Често жестокостта към животните и тази при децата и непълнолетните се проявява по един и същи начин! Жестокостта към животните и насилието спрямо хората имат сходни симптоми!
    Това е поредната демонстрация на проява на жестокост към животните.
    Не бива да се подминават с лека ръка тези престъпления, от една до пет години затвор да бъде наказанието за проява на жестокост към животни.
  • Благодаря ня всички за коментарите! Канибал, уважавам мнението ти, но просто не може да не ми пука и както Белла каза дори и да си отида по-рано си струва- няколко десетилетия по-малко в този зъл свят.
    ХРИСТОС ВОЗКРЕСЕ!
  • Според мен твоята изповед трябва да я направим на Билборд и да окачим навсякъде във всеки един град..ако ние-хората не се противопоставим на управляващи и такива изверги като този,дето е отрязъл краченцата на животинката,не виждам кой ще оправи тая пробита държава..
  • така е трябва да се предприеме нещо аз видях на едни снимки кученцето и се разплаках много обичам животните каквото и да правят и те душа носят не заслужават това наказание аз съм за закона за защита на животните,но и ,,канибалd (Арихо)`` е прав до една степен никой вече не го интересува за животните което е жалко но нищо не пречи да опитаме
  • Канибале, на когото му пука за живота, му пука и за животни, и за хора!
    Ако можеш да усещаш болката, ще търсиш начин да я лекуваш.
    Дано се прочистят сетивата ти. Честито възкресение!
  • Прави сте и двете, хората полудяват и освирепяват... Но можем да намерим начин за действие... Не е във връзка, но вчера гледах Отечествен фронт. Предаването беше изготвено за Стоян Балтов- много добро момче, бяхме в съседни училища...Кажете ми как да е нормална България и как да няма престъпност, след като по-голямата част от криминално проявените са на свобода- дишат и живеят сред нас, готови да убият поредната си жертва... Дали са връзкари, или не- това съвсем не ме интересува- АЗ искам правосъдие и справедливост! Не искам за едно убийство един психопат да стои 5 години в затвора- това е подигравка не само със родителите на момчето, но и със Стоян... Половината от побойниците са на свобода, защото тати има парички и е платил луда сума, за да излезе галеното му момченце от затвора... А после? Същите тези изверги, те гледат нагло и победоносно, убедени в липсата на възмездие... Това ме подлудява- това искам да се промени!
  • Ох, Мони, и аз бях потресена, но това е болен човек, не може да е нормален... Всъщност цялото ни общество боледува. Няма да кажа от колко години, през последните двадесет просто циреят излиза наяве, дълго крит в мълчание и тишина... защото скриваните недъзи някога в стремежа да представим едно общество за неизмерно чисто и хуманно, днес ни потрисат... не ми се мисли, ако извършителят на това дейние всъщност е дете...
  • Научих за това преди броени дни. Вече не гледам новини и не чета вестници. Защо ли? Защото все повече се отчайвам от ситуацията, в която се намираме.
    Искрено съчувствам на кучето и стопаните му, защото съм била в подобна ситуация и се бях поболяла докато търсих кучето си, което така и не намерих до днес. Тогава изчетох много информация и за кучкарниците в България. Бях потресена, просто не вярвах на очите си как може да съществуват такива места, на които да се отнасят по такъв отвратителен начин с животните. На всичкото отгоре повечето бездомни животни някога са били домашни, но собствениците им са ги изхвърлили на улицата. Честно казано предпочитам кучето ми да е умряло, отколкото да се намира на подобно място, да бъде бито всекидневно, а трупа му да се изхвърли в контейнер за боклук, на който пише "Кучешки отпадъци".
    Бях потресена и миналата година, когато някакъв ненормалник хранил змиите си с малки котки, кучета и зайци.
    Извода е, че хората се изродиха, откачиха и ще стават все по-жестоки. Изоставят децата си, убиват ги само защото плачат, как очакваме да се отнасят към животните или към останалите хора? И в крайна сметка кой е виновен за това? Обществото, държавата или самите хора, които вече не си обръщат внимание? Наистина е жалко и ще става все по-зле.
Предложения
: ??:??