17.01.2008 г., 19:08 ч.

Живо ли е днес Одисеевото начало? 

  Есета » Ученически
4038 0 1
2 мин за четене

 

           Живо ли е днес Одисеевото

                          начало                        

 

   Според мен, Одисеевото начало е живо и днес, но не се среща много често. В днешно време се среща много рядко човек, който е готов да жертва своя живот, за да спаси други хора, както е готов да се жертва Одисей, за да спаси своите побратими. Повечето хора в наше време са консервативни към околните и ги е грижа само и единствено за себе си и за постигането на собствените интереси. А не би трябвало да е така. Хората трябва да имат уважение и жертвоготовност. За наше съжаление, тези две чувства не се срещат много често. Защо е по-лесно да се каже лоша дума, целяща да нарани някого, отколкото да се каже мила дума, която да развесели събеседника ни?

 Иска се много голяма смелост да се тръгне на дълъг път, от който човек знае, че може никога да не се върне, както е направил Одисей. Това за мен означава смелостта. Смелостта не е за всеки. Почти няма хора в наши дни, които да тръгнат на такова приключение.  В днешно време хората разчитат повече на развитието на технологиите, отколкото да разчитат на собствения си ум.

 Пример за Одисей в днешно време е баща ми. За мен той е точното олицетворение на славния Омиров герой в днешно време. Одисей е дързък, хитър, честен и умен, точно какъвто е баща ми. Баща ми не разчита на технологиите, а на собствения си ум и опит.

 Хубаво би било да има повече хора, които да приличат на Одисей в днешно време, но за наше съжаление, те вече са голяма рядкост. Всички искаме да сме като славния герой: силни, смели, хитри, но не знаем как да го постигнем или просто нямаме желание за това... защото може би било прекалено трудно.

© Боби Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??