30.11.2008 г., 22:51 ч.

Живот 

  Есета » Други
1780 1 5
2 мин за четене

Живот... Красив, като отлетяла птица, волен и безвъзвратен... При едно строг, подреден, принципен, с множество правила и задължения, забързан, върти се около парите. За други волен, бърз, летят с вихъра на вятъра, вечно на гребена на вълната, с заеми, на квартира, но щастливи и свободни. Други богати парично, в големи постройки, пълни с предмети, но празни - без деца и детски глас, богати на средства, но с празни души… Трети, бедни, под сламен навес, в дребна дървена къщурка, тъй малка по площ, а така голяма по волност - изпълнена с детска радост. Тъй бедни, без риза на гърба си, но с тъй пълни сърца, така весели души... Защо сме така различни? Защо едни имат толкова много, а други крадат, за да придобият малко... Защо съдбата е жестока? Едни се озлобяват, защото са нещастни, потънали са в собствените си несгоди, проблеми... И никой не им обръща внимание... Да вземем децата по улиците... Едва ли има някой, който не е виждал техния проблем... Откъснати от света, без родители, те са или в домове, или на улицата, лятото на пека, зимата на студа... Те имат нужда от любов, закрила, майчина обич, подкрепа... Те не искат само пари. Не само парите са важни. Те имат нужда и от малко нежност. Не им трябва много. Само малко, за да се почувстват добре, за да се почувстват топло в студените мъгливи дни. Да вземем старите хора. Като млади те са били жизнени, успели. Но сега са безсилни, беззащитни. Живеят от милостта на хората. Спомням си случая, в който видях един стар човек, в окъсани дрехи, запалил огънчето на запалка и чака някой да спре, за да му даде милостиня. Но в живота не само това са проблеми. Наркоманията, кражбите, самоубийствата, убийствата зачестяват. Едни крадат, за да осигурят храна на децата си, други, за да не умрат самите те. Трети извършват непростимото престъпление – отнемат човешки живот. Той ни е даден от Създателя, той е един, само един път се дава... Но някои го отнемат – за пари, за собствени проблеми. Какво става около нас? Светът от ден на ден става все по-мръсен, по-грозен, хората стават все по-лоши, по-затворени в себе си, по-груби с останалите, животът е все по-тежък и по-труден, има повече бедни, повече убити, отвлечени... Безкрайни проблеми завличат всички...

Но защо гледаме само от лошата страна на нещата? Защо наблягаме на отрицателното? Не всичко е лошо... Раждат се таланти в различни области – с гласове, от които да настръхнеш и уважиш, с божествени ръце, раждащи страхотни картини, учени, изобретяващи лекове за широко разпространени болести... Винаги, навсякъде по света, има добри хора - те помагат, даряват. Винаги има влюбени, които са щастливи, обичат се - красят света с любовта, нежността... Има толкова прекрасни неща! Нека не ги забравяме, те също съществуват! Понякога, когато не се чувствате добре, помечтайте, облегнете се на рамото на човека до вас, прегърнете детето си – вашето съкровище, направете нещо, което ще ви направи щастливи!

© Глория Гочева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • като изключим пунктуацията, която трябваше да коригирам...
  • Разширих малко произведението си,сега е по обширно и засяга повече неща! Надявам се да е по добре!
  • Напоследък много мисля за това, но темата определено не може да се събере в няколко изречения. Въпреки това, радвам се, че има още хора в тази държава, които се замислят. Продължавай все така! Поздрави!
  • Първо, не обръщай внимание на Астаротчо. Той си е такъв още от малък - едно нещастно пирейче, което се взима за черна роза.
    Второ! Интересна тема подхващаш, обаче защо не си я доразвила? Нахвърляла си нещичко, а темата е обширна като океан.
    Едно нещо запомни от мен. Всеки човек САМ определя съдбата си. И това да крадеш, за да храниш децата си не буди у мен уважение. Все пак всички ние живеем в някакво общество. И не може един човек да съгради, да направи, да засади нещо, за да нахрани своите деца, а друг просто да отиде и да го вземе, за да нахрани своите деца.
  • От мен един съвет: южното крило, 216 килия, при бай Ставри. Човекът е строг, но справедлив. Обича майтапите.Пхахахахахахахахахахахахахаха
Предложения
: ??:??