21.08.2009 г., 21:15 ч.

Живот без мечти 

  Есета » Други
5440 0 1
1 мин за четене

Без мечтата - онази магия, която всеки иска да ни забрави никога, онази магическа пръчица, която всеки иска да притежава. Във всеки човек е скрита тази сакралност, тази истинност - да вижда отвъд хоризонта, да гради отвъд хоризонта. Мечтата е тази част от живота ни, която ни прави не велики и силни завоеватели на света, но навярно ни прави виждащи и там, където няма видимост, чакащи там, където нищо не може да се очаква. Мечтите са без предели, те са като огромни океани. В света на мечтите няма невъзможни неща. На крилете на младостта пред мечтите се откриват прекрасни светове. В този свят на мечтите е толкова точно и ясно всичко, толкова лесно се стига до небето, до звездите. А какво бихме правили, ако не можехме да се любуваме на топлото слънце и на красивото синьо небе всеки Божи ден?
Мечтите не са наши чадъри, те са наши крила. Всичко е толкова красиво! Светът навярно би станал оазис на красотата. Ако не повярваме, ако не помечтаем за този оазис, сивото ни ежедневие ще ни обгърне от всички страни.
Леко и истинско е да се мечтае, необходимо е да се мечтае, важно е да се мечтае. Защото там - в този личен свят - сме истински. Там сме добрите, там сме вълшебници. В мечтите има чистота, сакрални чувства и най-вече любов. Когато човек мечтае, той получава сила, сила и енергия за живот.
Мечтата желание ли е? Навярно не е, защото желанието е поредното искане, поредното виждане на онова, което нямаме. В желанието влагаме емоциите си. Там виждаме чуждата сигурност и своята несигурност. А в мечтите виждаме и себе си сигурни, виждаме своето голямо Аз.
Да - навярно мечтите са положени желания, но желания за големи светове. В тези светове можем да бъдем каквито искаме - най-добрият лекар, открил лекарство за всички болести или най-добрият математик. Мечтите са нашите красиви пътеводители. А ако останем дори и миг без тях? Ще се изгубим.
Защото там - в твоите мечти, в мечтите на всички е стремежът ни да направим света още по-добър, още по-човешки, още по-красив. Без този стремеж няма да можем да виждаме по улиците лицата на весели деца, майки, бащи и възрастни хора. Света ще потъне в "мрак" и тъга.

© Катерина Радева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "Мечтите не са наши чадъри, те са наши крила". Пхаххахахахах...това е велико по безсмислието си изречение, но все пак у него има нещо толкова привлекателно! Хахаххахахахахахахахахахахха....Уви, текстът не струва...
Предложения
: ??:??