8.02.2019 г., 12:42 ч.

Животът е усилие, което винаги си струва 

  Есета » Философски
1759 0 1
1 мин за четене

Извинете ме, ако греша, но моето субективно мнение е, че ние не сме това, за което се мислим, а сме това, което сме замислени да бъдем, началото и краят са в нас, но затвореният кръг е извън нас, той е свише дар, нещо като уравнение с повече от едно неизвестно, хубавото в случая е, че затвореният кръг съдържа предизвестен финал, но в непредизвестено конкретно време, наясно сме, че всяко начало завършва с край и кръгът се затваря, но вярваме и се надяваме да сбъднем щастието преди това да се случи. И в този смисъл всичко си е струвало. Всичко преживяно, всяка трудност, всяка болка, всяко усилие не е било напразно.

Да, ние не сме това, за което се мислим, а сме това, което сме замислени да бъдем, за да изпълним мисията си, която ни е определена свише, от неземна висша сила, която различните народи наричат с различни имена, но тя всъщност е една и съща. Нашето минало, настояще и бъдеще служат за реализирането на тази мисия, те са не само свързани с нея, но и изцяло подчинени на нея, щом тази мисия приключи и животът ни приключва. В този смисъл животът ни е нещо като лотария, а при лотарията за съжаление не всички билети са печеливши, ако сме късметлии притежаваме привилегията да бъдем благословени и щастливи, ако не сме късметлии сме лишени от тази привилегия свише.
Но все пак за тези, които имат непечеливш билет остава утешението, че истинска смърт няма, има само физическа смърт на тялото, а душата ни се преражда в ново тяло и така получаваме нов шанс за нов билет от лотарията наречена "земен живот". Не е тайна за никого, че всичко тече, че всичко се променя. Всяка истина е субективна и в този смисъл ние можем, ако силно го желаем да режисираме съдбата си, нека си спомним древната мъдрост, че късметът е такъв, какъвто сам си го накъсметиш. Аз, съвременната потомка на Ева, съм убедена, че както в миналото така и днес, животът е усилие, което винаги си струва, достатъчно е само никога да не подценяваме и да не забравяме факта, че само истински смелият може истински да лети, че само истинската доброта може да ни направи истински щастливи.

© Кръстина Тодорова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • „Всичко преживяно, всяка трудност, всяка болка, всяко усилие не е било напразно.
    ………….
    достатъчно е само никога да не подценяваме и да не забравяме факта, че само истински смелият може истински да лети, че само истинската доброта може да ни направи истински щастливи.”

    Хубава и творческа вечер, Римоза!
Предложения
: ??:??