29.03.2016 г., 21:55 ч.

К`во робство, к`во освобождение? 

  Есета » Граждански
1305 1 1
3 мин за четене

                   Тече в един форум дискусия за Русия, Турция, Освобождението, Великите сили ....
...  " – Куто слушам и четем кви са "факти изнасят", Кви тълкувания на тия факте се въдат, я мислим дека тия наши герое Раковски, Ботев, Левски, Бенковски, тоя Вазов и оня Джендо са били баш изоглавени – кви борби, кви поробители, кви освободители – сичкуто а било неква си ньихна шашавия, инак оно положението си а било добро, ама ли неа имало радия, тевелизия, интърне и оно нема кой а те свърне у правио път и глей кво стаа – въстания, чети с бунтари, хъшеве, и оно къ а се опараа царщината, нема а ги гали с перо я, ша ги лови, ша нгьи тура пранги и куто не а имало ни Хелзиски комитат, ни закон дека моа а простетираш, що не а имало и сайтаве, а имало сал ФЕС-БУК с ятягане, пушки-бойлии, мЪже-чалмалии и оно кво а си мислиш – ша ти избиат чивийте, шти пламне глава и те глей, кой тогива а мислил, кво ша каа некой подир сто годин. Един некой си Джендо, зел та написал, ама не а имало нотариусе, та а му подпечате писаното, та сеги мож ли а му верваш, а па и къде му са опонентете - така де , ониа дек се заядат, не моа така оно противно мнение нема..???
... – А оня дека му викат те, султано де, по нашенски царо , он не зел а прати некви `а поразпитат кой-къ са а усещал, па`а земе , ако не а чул за Хелзински комитат, а си спретне един Босфор-анадолски комитат, та а се разбере кой пие и кой плаща! И да а написал с чръно на бела книга къ сичкото си а било, а не сеги са избиеме тука що не моа а разбереме къ а било тогива - изибивале ле съ се тогива ил не са се избивале, ену са се пращале на курорт в Диарбекир! Сеги ни а лесно – айде на Кушъдъсъ, кеф ти Мармарис, кеф ти Памук-кале. И тиа, те еничарете де, он пъдиша-ата а имал грижа за тиа, ете най-бедните деца, да ги маане од немотията що види се они моа ора  `а станат - къ си а било тогива, оно а за ньино добро било бе, дако са туриле чалми!"
...............
...      - Това би казал  здраво стоялият на Земята Мой Дядо и живял с братя,сестри и деца на ТИЯ ДЕТО СА ЗАГИНАЛИ В ОНОВА ВРЕМЕ, а сам участвал в три войни и изпратил с благословия на четвъртата война за България и моя баща!
........................
...      Лесно е да си кроим угодни на този и онзи по-голям брат удобни версии на историята ни, САМО ДЕТО НЯМАМЕ ОТГОВОР защо са си залагали главите нашите прадеди, защо са въставали, защо са отстоявали българщината, защо са били доброволци в не една война – именни и безименни войни, оставили кости "по скали и по орляци" – луди ли са били, наивници ли са били, прагматични ли са били, сметкаджии ли са били да спечелят някоя мезерна поборническа пенсия... ...  мислели ли са, че днес ние ще обезличим саможертвата им, ще поругаем така паметта им и ще ги изкарваме малоумни параноици, не могли да осъзнаят доброто, в което ехе-е какъв живот са си живеели!
.......................
...    Недостойно е да спекулираме с останките от информацията да редим пъзели, като изваждаме или притуряме с днешната ни логика фрагменти с тълкувания в картината на онова време, угодни на така наречените велики сили – просто нямаме право да внасяме друго отношение към тях освен преклонение!

...     Все пак на тях, НА ТИЯ ЛУДИ ГЛАВИ  и на възпитаните от тях дължим това, че все още сме БЪЛГАРИЯ!

...     И тук няма място за много честата прибавка на скудоумни продажници "въпреки тях" - тая прибавка е наистина този пуст и спряган много напоследък "език на омразата"!

...     Не единствено, но НА ТЯХ, а НЕ ВЪПРЕКИ ТЯХ - това е истината, която боде очите на продажника!

© Цветан Костадинов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Няма кой да го прочете бай Цветане, нямааа!? Сичкото младо се за либов и плежъри си мисли, пусто да опустее.
Предложения
: ??:??