28.02.2012 г., 15:01 ч.

Как да се справим с кризата 

  Есета » Граждански
1595 0 0
2 мин за четене

 

 Вчера реших да погледам малко телевизия. Бях се отказала вече месеци да слушам новини... От две години все за икономии говорят, все режат заплати и пенсии, а те самите - ни лук яли, ни лук мирисали, пълнят си гушките... и сметките в швейцарските банки.

   Попадам на едно предаване, озаглавено "Как да се справим с кризата". Рекох си: тук може да науча нещо полезно, чакай да погледам!

   Събеседниците в диалога - все отбрани професионалисти- икономист, социолог, диетолог, психолог и сексолог.

   Първо дадоха думата на икономиста да опише накратко хаоса в своята сфера. Като че ли ние не си знаем хала...

   Намеси се социологът, цитирайки някакви проучвания, от които резултатите били окайващи. Младите масово търсели път към чужбина, самоубийствата се увеличили, безработицата - също. Големи констатации - няма що!

   Компетентно мнение имаше и диетологът. Взе да разтяга едни "велики мисли" как трябвало да променим начина си на хранене в този период. Виждате ли, трябвало да се върнем към онова здравословно хранене на нашите предци, които основно консумирали леща, боб, постни манджи, много плодове и зеленчуци.

   Не помня баба ми и дядо ми, които живяха над 80 години, да са яли само постно... Дворът им винаги беше пълен с кокошки, фитки и овчици! А зимата като заколеха прасето- ела да видиш! Ушите ни "плющяха" от вкусни пържени мръвки и печени луканчици! Да не говорим за накладената сланинка с червен пиперец и разни подправки! Като сложеше от ония свински запръжки в манджата, пръстите си облизвахме! А и не разбрах, тази препоръка да не би да ни излиза по-евтино. Явно човекът нямаше представа от цените на пазара. То и бобът вече гони месцето, а за плодовете - да не говорим...
  Ни в клин, ни в ръкав се намеси и сексологът. Имало напоследък голям проблем в сексуалността сред младите. Това било последствие от стреса. Хората били уплашени за бъдещето си и забравяли този важен компонент на щастието... Либидото било намаляло... "На гладен стомах- чифте пищов"- дето мъдро е казал народът ни. Добре бе, човек! Никой не оспорва констатациите ти, ама темата не е да констатирате, а да ни посъветвате как да се справим с кризата! Какво либидо да имаш, като коремът "стърже"!

  Психологът накрая взе да обобщава, съгласявайки се с всички предишни мнения.      Наливаха, наливаха "от пусто в празно", докато накрая стигнаха до тоталния извод, че докато не отмине кризата, нещата трудно ще се променят, но не бива да се отчайваме и да губим надеждата си. Нещо ново ни казаха!!! Половин час си чесаха езиците, взеха си хонорарчетата и си тръгнаха по живо и здраво! Пък ние да си ядем лещата и боба и да им аплодираме! Объркан свят...

© Галина Карааргирова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??