19.05.2008 г., 7:39 ч.

Какви са предимствата и недостатъците на българското училище 

  Есета » Ученически
10156 0 0
2 мин за четене
     За всеки човек в България е важно да има образование, за да успее да направи каквато и да е кариера.
    Предимствата на българското училище са, че обучението до 12 клас е безплатно, а учениците получават добър тласък за бъдещи успехи. Родното ни училище си има обаче и своите недостатъци, и те са, че всеки, който има възможност, може да си купи образование, а тези, които не могат да си го позволят, трябва да се справят с повечето жестоки и изискващи учители и да се натоварват с неща, които не са в тяхната специалност.
    В нашата страна всеки с желание да учи, има право и може да го направи в най-близкото училище. Все още у нас може да се учи безплатно поне до 12 клас, а учениците трябва да си купуват само учебници. В някои училища дори те са осигурени. За жалост България все още не е достатъчно развита  финансово, за да може да покрие разходите и на студентите. За сметка на това пък, който има отличен успех, получава стипендия дори след 8 клас, което е голям плюс за учениците и им дава стимул да продължават да учат усилено.
    Българските висши училища дават и голям тласък за кариера в различни професионални сфери. В България може да се изучава  всичко - изкуство или наука, и се отварят врати за желаещите да успеят както в страната, така и по целия свят, като им се предоставя възможност да се изявяват и да показват своите способности. Една мисъл на Теодор Рузвелт гласи: „Човек без никакво образование може само да почисти някой товарен вагон, докато университетски възпитаник може да открадне целия релсов път.“ За това е важно образованието и в нашата малка страна, то е достъпно за всеки, който желае да преуспее.
     Проблем за образованието у нас  е това, че родитеите предпочитат да дадат малко пари и детето им да не се мъчи в училище.  После всички се питат защо България е една от най-ниско образованите страни, а малкото ни наистина интелигентни младежи предпочитат да избягат в чужбина? Те знаят, че там ще бъдат наистина оценени според способностите си, а няма да се наложи да се сравняват с хора под тяхното ниво, чиито родители имат връзки или пък големи финансови възможности.
     За да разберем трудния материал в училище ние, учениците се нуждаем от  някой да ни го обясни - затова са и учителите. Те са хората, които ни помагат по трудния и дълъг път на учението. Уилям Артър Уорд изразява мнението си за учителите по този начин: „Посредственият учител разказва. Добрият учител обяснява. Най-добрият показва нагледно. Великите учители вдъхновяват.“ В България е много трудно да са намери учител, който да вдъхновява, да не казвам дори невъзможно.  Но какво им пречи на повечето даскали да си обяснят урока, ако се наложи по няколко пъти. Те са до толкова съсредоточени да мине времето и да са си предали материала, че не обръщат особено внимание на това, дали всички са го разбрали. Точно за това не всеки учител може да бъде уважаван от всички свои ученици.
     В нашата малка страна образованието играе важна роля, затова ако недостатъците на българската образователна система продължат да бъдат повече от положителните страни, то това би се отразило зле върху новото поколение.

© Христи Георгиева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??