13.05.2010 г., 12:04 ч.

Какво бих променил в съвременната глобализация 

  Есета » Социални
5576 1 15
2 мин за четене

Какво бих променил в съвременната глобализация

 

 

Глобализацията е незаобиколима част от развиващия се свят. Тази дума, в превод от френски означава "общ" , "взет изцяло". В политическо отношение глобализация се употребява в смисъл на уеднаквяване на изискванията на стоки и услуги, цени, в страните от ЕС валута да е еврото. Много примери могат да се дадат за това какво представлява глобализацията.
   Аз не съм против глобализацията, която е реално партньорство и взаимно подпомагане на страните, но съм противник на тази глобализация, която в момента ни демонстрират нашите политици, политиците на САЩ, както и двойните стандарти на ЕС. Не може някой немски професор да настоява ние, с хилядолетна култура, да променяме азбуката си на латиница, защото "това е глобализацията" или в Евроконституцията да не се залага на християнските ценности. "Евроатлантическите ценности", с които ни надуха главите наши и чужди политици, които съсипват стопанството ни, не ни харесват. Някой ще каже, че това е Европейският съюз. Е, ние не искаме да приемем тези "ценности" , или по-скоро ултиматуми на практика, не ги приемаме, независимо в Европейски или междугалактически съюз влизаме. Тези изисквания правят стандарта на българина по-нисък, а не по-висок, както се  опитват да ни заблуждават отделни коментатори. Ето тези неща в глобализацията аз не харесвам, защото това не е взаимна помощ, каквато трябва да бъде. В момента това понятие е изкривено до неузнаваемост и се иска от обществото да го приеме такова. Глобализацията не трябва да противоречи и да има за цел да  заличава отделни нации и култури, както има усилени опити за това в момента. Всяка култура трябва да бъде уважавана от останалите, вярата, писмеността. Защото, за разлика от турците, които напират за отцепване на цели региони на България, чрез строене на джамии на места с по пет мюсюлманина, чрез незаконни ислямски фундаменталистки организации, чрез опитите за втори официален език турски в парламента, както и опити за построяване на паметник на Сюлейман паша, за разлика от тях, ние столетия наред сме строили, докато те са рушили и сега нагло определят тази своя наглост като "толерантност", "част от глобализацията" и други подобни лъжи.  И най-големият абсурд е, че наши продажни политици не казват дума напреко на тези антибългарски заявки.
   Тези неща от глобализацията аз не приемам, защото това е изкривена глобализация, не ги приемам и няма да ги приема. Всеки народ има култура, език, писменост, вяра и те трябва да бъдат уважавани от всички, а не да се заличават. Затова - стоп на  "глобализацията"!

© Викернес Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Прочетох всички коментари и съм на мнение че Арихо не вярва в ролята на Православието,просто защото е атеист и отрича християнството.Друго аз Арихо - би ли ми казал с какво толкова ни плаши Русия ,за да я избягваме? Сега не е СССР и е съвсем различно от тогава? Много по голяма заплаха в момента са САЩ (дори те диктуват политиката в България,много примери мога да дам) .Какво лошо има в това да имаме търговски взаимоотношения с Русия? И защо смяташ че всички прасвославни държави са зле? Да,повечето сме така,използват ни за геополитически цели и най лошото е че правителствата се поддават, но нима Русия е така? Нима руснаците живеят като нас?
    Ена, благодаря ти много за коментара ми към есето.Съгласен съм с изказванията ти за преоткриването на доброто в човека, но в първия ти коментар ти погледна на нещата индивидуално,докато Димчо и Арихо гледаха целокупно на народите.Но си права и те подкрепям в повечето неща. А в тези които не - може да не съм съгласен с мнението ти,но винаги ще защитавам правото ти да го кажеш.
  • Не, не се обиждам, само ми стана интересно
    А какво според теб е илюзия?
    Ти просто не вярваш и си избрал да не вярваш.
    Аз вярвам, защото го искам и съм направила свободно този избор.
    Тази тема е много обширна и изисква много познания, за да се стигне до едно идентифициране... без него ще е много трудно, да не кажа невъзможно.

  • Арихо, то е едно и също, само че оптимистите го наричат по един начин, а песимистите по друг...
    Аз мисля, че трябва най-напред да почувстваме, разберем, осмислим и се справим с личностните си проблеми...
    Това е необходимото условие за каквато и да е следваща стъпка...
    Ако не знаем кои сме и какво и защо се случва с нас, как ще разберем света? Да не говорим за промяна...
    Всъщност ние само можем да променим себе си... а след това светът вече ще се е променил.
    Е, за мисля, че оптимистите са една "милимунда" пред песимистите в това отношение
    "Милимундата" е с измерението на космическото време, ако има такова...
    Малко чувство за хумор и ведрина в мислите няма да са излишми, м?
  • Спомням си филма за Майка Тереза... когато тя каза за един умиращ в абсолютна нищета индиец (цитирам по памет): "Ти можеш да купиш него, но не и благословията му"
    !!!
    Когато това стане духовната същност на човечеството, тогава ще са свършили тези 3 дни... надявам се...
  • Аз казах, че всеки е отделна вселена... уникален, с уникални потребности... и всеки се моли за нещо съвсем уникално и свое, така като го разбира... така че милионите, милиардите... няма да могат да се молят в синхрон и еднаквост...
    А и тък не става въпрос за молене, а за самоопознаване и идентифициране на духовната ни същност...
    И до това - да си отговорим на въпроса за смисъла да СМЕ на тази земя...

    ПП Едно уточнение - съзнание и духовност са различни категории... и аз не съм казвала, че съзнанието ще се промени, защото то в случая няма много голяма роля в приключването на тези 3 дни чудо...
  • Арихо, хич не ме огорчаваш... защото религията е станала институция и няма нищо общо с вярата... и Бог
    И това, че предполагаш, че съм мислила или казала нещо с друго тълкуване... май не ми харесва...
    Аз казах достатъчно ясно - земните ни, човешки заигравания са просто етап... а ако мислим само за себе си и непременно да искаме да сме добре тук и сега, на момента, то това си е пак индивидуален избор по отношение на усещане за свобода и благоденствие...
    Аз лично се чувствам чудесно, защото моето усещане за света, свободата ми... те просто са много дистанциирани от материални стремления... нищо не ме задържа, духът ми е изцяло свободен...
  • Да... ето тук вече не издържах.
    Най-напред за есето - ДА!!!
    Харесва ми провокацията и това, че се размърдаха мозъчни клетки
    Толкова, ама толкова късогледство има, че чак ми се струва невероятно и нереално...
    Какви империи, какви 5 лева... тук става въпрос за страшно много пари и ЕДИНСТВЕНО това води политиците в тяхната реализация като такива...
    Ами ако погледнем на нещата от друг ъгъл... например ето това - колко храна и каква е нужна на един индивид според вас, за да ЖИВЕЕ?
    Като уточнявам, че ЖИВЕЕ не означава да се осъществяват физиологични процеси... ако става ясно за какво говоря...
    И една хлебарка може всичко това, което правят физиологично с парите си съществуващите милиардери от "великите империи" ха ха ха хха...
    Не е ли очеизвадно, че това е върха на НЕДУХОВНОСТТА и като всичко материално, обвързано с гордост, егоцентричност, робуване на тлъсти банкови сметки (казано много елементарно), ще изчезне като нещо напълно излишно, защото не е разбран смисълът на живота... както например динозаврите... когато са стигнали дотам, че да се самоизяждат...
    За какви империи става дума, та ние... барабар... с всички велики империи досега, СМЕ ЕДНО ГОЛЯМО... Н И Щ О във Вселената, където законите са други... и ние сме длъжни да ги проумеем и най-вече ДА СЕ СЪОБРАЗЯВАМЕ С ТЯХ, защото ще получим ритник в някои части на тялото си... и не само...
    Защо трябва да сме далеч от който и да е народ???
    Не е необходимо... защото всъщност сме далече от самите себе си... за каква близост говорим тогава???
    За мен така стоят нещата - избрали сме като цяло грешната посока... но, както се казва, всяко чудо за 3 дни
    Е, в другия мащаб тези 3 дни за нас ще са хилядолетия, но съм убедена, че ще свършат тези 3 дни... и надавям са да няма повече такива "чудеса".
    На много ниско ниво се играе... няма смисъл от толкова емоции...
    Да не говорим, че всеки може да си избере нивото и играта...
    Защото свободата, богатството, пълноценността, радостта от красивото в живота... е въпрос на вътрешна нагласа и избор и никой, НИКОЙ, не може да ни ги отнеме... никакви пари, никакви религии, никакви "велики империи"... чак ме досмешава...
    Поне за мен така стоят нещата.
    Всеки индивид е отделна вселена и той е уникален. Затова всеки носи персонална отговорност и да се слагат всички в един кюп си е направо демагогия... поне за мен...
    Жал ми е, наистина ми е жал за всичките притежатели ма материално богатство с всичките им там екстри, произтичащи от това...
    Те наистина не знаят какво е свобода... а тя е най-ценното нещо... и най силният жокер, който ни е даден, за да изживеем живота си качествено и достойно на този етап...

    Това беше виждането ми от друг ъгъл... не претендирам, че няма и други такива ъгли

    Благодаря ти за есето, Ведегор, такива хора като теб ме карат да имам все още надежда... да вярвам...
    А знаеш ли колко много означава това, да даваш вяра и надежда
    БЛАГОДАРЯ ТИ!!!

    ПП И Арихо, ако Бог е с мен, то кой ще е срещу мен
    Казвам Бог, а не ралигия...
  • Graecum est, non legitur.
  • ГОляма доза истина има в изказването за евреите. Най важните неща в областта на бизнеса и финансите ги държат евреите.Например - Централната банка на САЩ,която не е национална ,а частна ( това е само един пример). Освен това,колкото и абсурдно да звучи,но факт - идването на Хитлер на власт е спонсорирано от еврейски фирми,а дори и самото му управление.Знам че много хора ще започнат да го опровергават,но това сочат архивите и разни секретни документи,които не са удобни на евреите,за да ги изнесат на бял свят.Тук не става въпрос за антисемитизъм,а за факти.
  • Димчо бе, стига с тези антисемитски изказвания!
    Първо попрочети нещо за евреите!
  • ако не бяхме водили преговори с ЕС,в момента долупосочените загуби нямаше да ги има. Логично ,по добре щяхме да сме извън него. Напълно бих бил ЗА ЕС , но ако това наистина беше организация която мисли за нашите интереси. Но тя НЕ мисли,тогава за какво ми е? По добре извън нея ,щом ще губя.А според теб Русия с какво ще ни "погълне" както се изразяваш?
  • Какъв авторитет,приеха ни в съюза заради чисто икономически интереси ,евтина работна ръка и това е... Дори един случай наскоро имаше с вуйчо ми,той е в Англия ,там даже не занели на митницата че България е в ЕС. Представи си "авторитета" ни. Сега пак сме в изолация приятелю,всеки пише заслуги затова че ни приели в съюза,всеки казва че от ЕС пуснали "цели" 300 000 лева за еди какво си, но никой не казва колко големи бяха жертвите ни за този ЕС. ЕС не е организация за взаимопомощ,а държава над държавите ,потънала в корупция и лични интереси
  • Да , твърдя че от ЕС губим повече отколкото печелим.Сега ще ти дам пример - Швейцария не е в ЕС,да не би те да не са просперираща държава? Ти смяташ ли че от ЕС наистина мислят за нашата икономика? Ако мислят нямаше да се налага да затваряме АЕЦ (макар това да беше лъжа на еврокомисар), нито пък така да ни орежат квотите.Ако теглим чертата на доходи и загуби,ще излезе истината - преди да се започне това с ЕС ,имахме много по добра икономика. Приватизацията на Иван Костов също допринесе много за разрухата на стопанството ни
  • Освен АЕЦ,загубите ни са още много.Но дори ако сметнем загубите от АЕЦ и сметнем приходите от ЕС, ще се види че сме на минус.Всъщност излиза че с влизането ни в ЕС ние губим а не печелим
  • Мисля, че посочените примери са характерни не толкова като следствие от глобализацията, а по-скоро илюстрират проституирането на общественото мнение у нас и още по-точно - на българските политици и медии. Защото само малоумни политически слуги може да поискат заличаването на вековна азбука. Все пак само два народа знаят и кой е създал тяхната азбука - арменците и българите.
    Иначе да сме членове на Европийския съюз не е лошо, защото ни дисциплинира. Лошото е, че отново българските депутати там не се държат като българи, а като притурка при гласуване на политическите фракции в европейския парламент и не защитава упорито и последователно страната. Затова винаги се изправят като вече свършени факти, а след това се мъчат да "оправят" нещата. Пример за последното е хитринката, с която се опитаха чрез гласуван документ да поемем задължение за цялостното затваряне на АЕЦ. Или пък туткането и слушкането на различни европейски емисари по отношение на енергийните проекти. Затова отново Турция ни изпревари. Притежава ли някой простотията и наглостта да заяви, че Турция, подписвайки преди няколко дни договор за милиарди долари енергиен договор с Русия, ще се превърне в руски сателит??? Още колко много неща сме загубили и ще губим заради мисленето си на балканска ниско заплатена ....
    А в долния материал се опитах да представя едно мнение относно същността и резултатите от глобализацията с цел размисъл върху повдигнатата в този материал тема.
    http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=17653
Предложения
: ??:??