13.05.2018 г., 0:41 ч.

Какво е за мен феминизъм 

  Есета » Философски
2247 0 2

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

2 мин за четене

Как разбират повечето хора думата феминизъм:

-Неуважение към мъжкия пол, надделяване над него.

 

Какво АЗ разбирам под феминизъм:

- Уважение към личността на жената.

- Тя да има свободен избор.

- Да има право на изразяване на собствено мнение.

- Да избира сама дали желае да има кариера.

- Да избира свободно дали иска да води сексуален живот, без да бъде критикувана заради това.

 

Та ще се спра на последното изречение. Естествено, че двата пола се различават по някакъв начин. Естествено, че и двата пола си имат чудесни страни. НО... Защо жената е обвинявана в това, че води свободен сексуален живот? Защо жената е обиждана, наранявана, че има право на избор? Аз смятам, че и двата пола трябва да се пазят от "случаен" сексуален контакт. Глупаво е разсъждението, че жената трябва да бъде чиста. Нима жената няма право да чувства удоволствие от някои неща? Нима ТЯ трябва да е във връзката "чистата"? Това да мислиш, преди да действаш се отнася и за двата пола. Това да мислиш за здравето си важи и ЗА ДВАТА ПОЛА! Това, че си се доверил на някого и след известно време те предава, не е женска грешка. Това е мъжка глупост. 

Като цяло имам предвид, че всеки може да прави каквото го прави щастлив. Трябва да си окей с факта, че не всеки е длъжен да те харесва. Стига да си ТИ доволния от своите постъпки.

Уважението не се отнася само към жената. Мъжът също заслужава уважение за абсолютно много неща. НО някои хора все още спят с мисълта, че жената просто трябва да чисти, да гледа децата и да се съгласява с всяко решение, взето от представителя на мъжкия пол! Но НЕ! Може да е клише, но ехо? 21 век сме, конституцията ми е дала всичките права, защо аз да нямам мнение и дума за всичко?! При факта, че дори родителите ми имат уважение към мнението ми, никой друг не може просто да ми казва каква трябва да съм. Аз мога да водя цял бизнес ако пожелая, или да си прекарам деня просто с 5 лева. Това, че съм жена не значи, че не мога! Ядосай ме и виж как се справям!

Уважението. Ако нямаш уважение към дадена мравка дори, забрави за феминизма. Феминизма е да уважаваш мнението на жената, да не я слагаш под някакви глупави критерии каква да бъде! Всеки човек има достатъчно капацитет да прецени какъв да е. Но аз обичам да пикая срещу вятъра, кой може да ме спре? 

Феминизмът не е да мачкаш мъжете. Така по-лесно го разбират хората. Но не! Това е уважение, респект! Жената може да гледа деца, и да работи, и да чисти. Всеки човек трябва да знае цената си. Знам, че не само на жените, на много млади дами им е омръзнало да бъдат критикувани. Не го позволявайте! Не всички мъже унижават жената, някои са много по-осъзнати, че полът е от никакво значение спрямо личността. Аз не съм виновна, че съм родена жена и че не допада на хората, че съм толкова устата.

Бъдете себе си. Но не забравяйте за УВАЖЕНИЕТО.

 

Благодаря. 

© Шери Назми Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Уважението е единственото нещо , което крепи здрави отношенията между хората.
    За да го получим е необходимо да сме честни спрямо себе си , за да можем да сме честни спрямо останалите. Всичко останало е простотия , с която понякога ни се налага да живеем.
    Поздрави за истинските думи и успех.
  • Поздравявам те за разсъжденията ти, според мен - в правилна посока .
    Поздрави!
Предложения
: ??:??