1.11.2007 г., 16:17 ч.

Какво е за мен литературата 

  Есета » Ученически
5444 0 1
1 мин за четене
 

Моите интереси са в областта на литературата. От малка започнах да                   чета интересните книжки, които пред това по-възрастните ме караха да чета. Отначало не ми бяха толкова интересни, но постепенно интересът ми се задълбочи. Изведнъж най-добрите ми приятели станаха Емил от        Льонеберя, Мечо Пух и пчеличката Мая. С тях по цял забавлявахме, правехме пакости, откривахме съкровища и играехме на воля.

По-късно започнах да си съчинявам  стихчета и приказки, които си записвах в една тетрадка, която до ден днешен пазя. Измислих си забавната Джи, която разсмива всичките си приятели, жабчко-калпазанчо, който не може да изкара деня, без да направи някоя беля и котето Съни, което по цял ден спи. Всички те ме забавляваха, докато един ден пораснах и не започнах да чета „Бай Ганьо", Шифърът на Леонардо" и автобиографиите на важни личности като Алеко Константинов и Бранислав Нушич. Аз бях пораснала!

Отначало ме привличаше това, че авторът използва цялото си въображение в творбите си, за да ни стане по-интересно и вълнуващо. Когато стане така, аз се чувствам част от произведението, запознавам се с героите, изживявам с тях всяко едно изпитание и всяка емоция. После започнах да се интересувам от творбите на авторите, които пишат за България. Харесва ми това, че тези хора се интересуват от историята на нашата страна и пишат за нея. Благодарение на тях аз знам много за нашите предци. Знам, че първоначално през праисторическата епоха взели да усъвършенстват сечивата, усвоили земеделието, започнали да изграждат селищата си  и да добиват и обработват металите. А по-късно се водили войни и битки за завладяване на територия. Тази информация ще ми е от голяма полза, тъй като съм решила, когато порасна да работя като адвокат, а затова трябва да науча повече в областта на литературата и историята, защото искам да помагам на хората. Ще използвам своите знания и умения точно за това, защото професията адвокат е много важна в днешно време! Трябва винаги справедливостта да възтържествува и да има ред. Просто се чувствам длъжна да помагам на хората, които се чувстват пренебрегнати от друг и които не могат да се справят сами в трудни моменти.

© Йоанна Манолова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??