3.01.2008 г., 9:51 ч.

Какво означава да станеш пълнолетен? 

  Есета
4400 0 5
2 мин за четене

Този въпрос е особено важно да се зададе на момченцата и момиченцата в пубертета, а и по-малките, които се стремят да пораснат бързо. Направо се изнервят, ако някой вече ги нарече "деца". И препускат ли, препускат усилено към онзи момент, когато вече ще вземат сами решения и никой няма да им се бърка. Мислят си, че е върхът да си пълнолетен. Но съвсем не се замислят за цялата тежест на пълнолетието, на времето, когато ще могат сами да градят живота си. Сами да градят живота си! Изобщо осъзнават ли, че тогава всичко ще зависи от тях? Е, хайде да не е съвсем всичко, но една значителна и основна част. И като на 13-14 се стремят да вземат всичко от живота, без да са наясно дали си струва всичко да бъде взето, на 18-20 ще са вече развалина, преситени и изхабени. Цялата им виталност ще е изсмукана от безсънни нощи по дискотеки, цигари, алкохол и наркотици. Съгласете се, че за една огромна част от днешните тинейджъри това е начинът на живот. Гмуркат се непредпазливо в живота, плувайки към бленуваното пълнолетие. Толкова ли нямат мозък да поразмислят дали е правилно? Хубаво, искат забавления, искат свобода, обаче  не са готови, изглежда, и да се потрудят. Всеки иска да му е кеф, обаче крайностите не водят доникъде. Глупаво е да нямаш търпение да станеш пълнолетен, а да нямаш реална представа какво е това. А тинейджърите си мислят, че е страхотно, но ако до 18-годишна възраст ги издържат, за да се забавляват, когато я навършат, ще трябва сами вече да си осигуряват средства, а някои и от по-рано работят. Изводът е - не бързайте да порастнете, за всичко си има време и не ставайте чак смешни и абсурдни в опитите си да сте готини и оригинални. Хубави момичета и момчета сте, не си пропилявайте ценните и сладки годинки в училище, като се правите на големи .Бъдете себе си, пожелавам ви с най-добри чувства. Уважавайте себе си и другите, усмихвайте се по-често и не допускайте завистта и злобата в сърцата си. И знайте цената си, най-важното. Старайте се да правите добро на хората, а не зло, обръщайте внимание на близките си, казвайте им добра дума, помагайте им. С добро ще постигнете повече неща, отколкото нечестно и подло. Четете повече книги, мислете сами, а не се подлъгвайте по масовото поведение. Не забравяйте, че сте хора и никога не задушавайте състраданието, обичта, добронамереността у себе си. Без тях сте загубени.

© Ниара Норууд Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Вижте,мисля,че и вие приехте твърде лично написаното.Сърдете се,но това ми е мнението.Ако искате,поставете и оценка единица,все ми е тая.
  • Първо да ти благодаря за мнението,което изказа за есето ми.Благодаря ти.Второ искам да кажа,че сам на 1000% съгласна с това,което си написала,защото навсякаде около нас е елементарното мислене на хората,че пълнолетието носи свобода.Напротив,пълнолетието носи много повече грижи и отговорности.Да не говорим за хората,които по на 18-19г вече се грижат за деца.Оставаш ти срещу света..Така,че браво за написаното и няма значение какво мислят хората,важното е ти да имаш собствена позиция и да отстояваш себе си(което виждам че правиш) респект....
  • "...И като на 13-14 се стремят да вземат всичко от живота, без да са наясно дали си струва всичко да бъде взето, на 18-20 ще са вече развалина, преситени и изхабени. Цялата им виталност ще е изсмукана от безсънни нощи по дискотеки, цигари, алкохол и наркотици. Съгласете се, че за една огромна част от днешните тинейджъри това е начинът на живот..." - Не бих вземал отношение по каквото и да е от написаното, ако не бе направен пресиленият извод, че това са ОГРОМНА част... Не съм съгласен, но за го доказвам може само в пощата при поискване. Тук едва ли е мястото.
  • пресилено или не,това е моето мнение.
  • до някаква степен съм съгласна с теб но не мислиш ли че е малко пресилено?сякаш си забражила какво е било когато си била на тази възраст....важно е да не забравяме от къде сме минали!
Предложения
: ??:??