29.01.2008 г., 22:41 ч.

Какво означава свободата? 

  Есета » Философски
47343 3 4
1 мин за четене
Всеки човек иска да е свободен, или поне да си мисли, че е такъв.
   В тълковния речник пише, че свободата е:
"Отсъствие на ограничения възможност за човек или друго същество да проявявя волята си."
  Свободата е едно от най-важните неща на този свят и е необходима на всеки човек, но замислял ли се е някой до колко е свободен ?!?! Всяко живо същество тълкува свободата по свой си начин. Ние, хората, си мислим,  че сме свободни и то е така, но само на теория. Според мен никой не е свободен,  в обществото всеки е ограничаван от някакви закони, било то морални, държавни или свои собствени измислени. Разликата между всички тези закони е, че колкото и да те ограничават и да отнемат от собствената ти свобода, никой, абсолютно никой не може да ти казва какво да правиш в твоето съзнание и в твоите мечти, там няма закони и всичко определяш ти, ти си кукловодът, ти си господарят.
  Свободата може да има много други лица, може да бъде и финансова, но тя стои за мен много назад в моята класация, а първото място се дели от свободата на ума, духовната свобода и физическата. Ще ви дам един пример, когато нашите братя българи са били под пет вековно робство, те са били под робство само физически, но те не са се предали духом, те са се борели  както с противника,  така и със себе си. И когато е ударил часът да покажат,  че освен, че са били свободни духом, са готови да се борят  и за физическата си свобода, те го направили! Ето това е един малък пример за това, че духовната свобода е способна да те накара да се бориш и за физическата. Аз така виждам нещата, и с помощта на това есе разбрах и осмислих  какво означава един човек да е истински свободен!

© Мартин Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Маги,аз предлагам направо да публикувaш коментара си като отделно есе Хубава тема наистина,аз винаги я толерирам.Щом си се замислил - както казва Маги - значи си направил първата крачка.Успех ти желая за следващите.
  • Мерси за топлото посрещане
  • Всеки от нас е свободен! Всеки има право на избор! А правото да избереш как да живееш само по себе си е свобода! Способни ли сме да направим избор? Мислим си, че да. Но когато вземем грешно решение и изберем невярната посока, често се оправдаваме, че някой друг е виновен. Защо? Защото не сме способни да приемем онази свобода, която е заложена във всеки от нас! Защото я търсим навън, в обществото, в чуждите страни, в така наречената демокрация. Ние сме демократична държава. Но не сме свободни хора. Защото сами си поставяме оковите – оковаваме си разума и душата. А оковите тежат. И нито разумът ни, нито душата ни могат да полетят свободни.
    Свободата е състояние на духа! Тя е начин на мислене - май първо от мисленето трябва да започнем... За да полети душата, първо трябва да дадеш криле на мисълта!
    Хубаво е, че се замисляме за свободата. Това е първото размахване на крилете й.

    Поздравления за есето, Мартине! И добре дошъл!
  • Да момче.Харесва ми твоето есе.Човек сам трябва да се чувства свободен да мисли,да мечтае, да твори.Това никой не може да ни отнеме.Друг е въпросът политически.Колкото е по невеж човек,толкова по лесно се манепулира и е зависим.Но ние гледаме по далеч в бъдещето, защото духът ни е свободен.
    Поздрави.
Предложения
: ??:??