30.06.2024 г., 13:46 ч.

“Какво според мен е приятелството" 

  Есета » Ученически
202 0 2
1 мин за четене

  Аристотел веднъж е казал: „Желанието да се сприятелиш идва лесни, но приятелството е бавен процес подобно на зреенето на плод."

  Лисицата влиза внезапно в живота на малкият принц. Той я намира в пустинята под едно ябълково дърво. Ябълката е символ на мъдрост, любов, жизнерадост и др. Можем да твърдим, че лисицата в тази книга е мъдра. Когато малкият принц пита лисицата да си играят тя му отказва, защото не е опитомена. Тя му казва, че за нея той е едно малко русо момче като сто хиляди други момчета и за него тя е обикновена лисица сто хиляди лисици, но ако той я опитоми, той ще е единственото момче на света за нея и тя ще е единствената за него. Според нея опитомяването е изграждане на връзки колкото повече се опознават, толкова повече ще са си нужни един на друг. Тя казва на малкия принц всеки ден да идва на едно и също място и с всеки изминал ден ще сяда по- близо до нея. Това един вид се случва и при хората, колкото повече време прекарват заедно, толкова повече стават близки и накрая приятели. В книгата „Сърцето на запада" се казва, че „Няма случайно приятелство." Не всеки може да бъде добър и лоялен приятел особено, ако само единият човек във връзка полага усилия да се държат заедно или ако само се използват. Чарли Чаплин един много известен актьор е казал: „Огледалото е най- добрият ми приятел, защото когато плача не се смее." Това показва, че не само човек можеда ти бъде приятел, ами даже и животно. Има такава поговорка „Кучето не най- добрият приятел на човека." Има много кучета водачи те са не само помощници на слепите хора, но и техни приятели. Когато няма човек, който да им помогне кучето е там за тях. То може да не говори, но усеща болка, страх, любов като всяко същество, но ако кучетата можеха да говорят може би нямаше да са ни приятели. 

   За мен приятелството е най- вече уважение, защото в днешно време всички са в социалните мрежи и целият им живот е там. Те не си говорят, а си пишат дори да са в една стая. Много малко са истинските приятели и това е защото няма уважение, няма доверие и всички са егоисти и самовлюбени нарциси, а не трябва да е так

а.

© Ivayana Ivanova Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ива, темата на есето е много благодатна. Примерите са също добре подбрани, единствено бих те посъветвал да се постараеш те да се преливат едно в друго, така изглежда сякаш си бързала и си ги нахвърлила.
  • Проявата на уважение е част от добронамереното общуване, но за приятелство доверието и сигурността са основни.
Предложения
: ??:??