31.07.2014 г., 22:00 ч.

Казват, че времето лекува 

  Есета » Философски
3822 0 5
1 мин за четене

Казват, че времето лекува. Може би, лекува повърхностните рани. Онези одрасквания по кожата и мислите... Но какво става със счупените кости, скъсаните връзки, разтегнатите сухожилия? Повече време. А когато цялата ти същност е разполовена, и от раната тече не кръв, а любов? Когато принадлежиш на себе си, но и не съвсем. И се срастваш с една липса. С една черна бездна, в която тече миналото. А после сливаш минало и бъдеще в едно несъществуващо настояще... Не знам, лекува ли времето? Или просто се правим на забравили. Събуждаме се, набързо обличаме новия ден и се преструваме на силни, пораснали, можещи, справящи се. Измиваме лицето си, поглеждаме се в огледалото и се правим че не виждаме тъгата, залегнала дълбоко в зениците,  че сенките са изчезнали под няколкото слоя грим. Още малко руж, малко червило... и всичко е наред. Заличили сме следите по неизминатите пътища.

И с усмивка започва новият ден. С кафето преглъщаме и последните остатъци горчилка – една горчилка заменя друга. Няма да боли, та нали измихме болката, заключихме я в една друга вселена някъде там под слоевете прах, които наричаме време. И мислим, че я няма. Но тя е там. Пулсира... Съвсем бегло, едва доловимо и все пак... Понякога за малко в промеждутъците живот между купчина задължения, тя се показва като мъничка сълза, бегъл спомен, усмивка, отправена към небето. И в този единствен миг няма време, защото времето е само мярка на неизмеримото – промяната, раздялата, началото и края. В този единствен миг болката е реалността, която напомня за истината вътре, безвременно, там където обитават само душите. Може да минават години, да се променяме, но докато боли... душата живее.

Казват, че времето лекува. А ако болката е живот в най-чистата му форма? Ако само в нея оставаме истински? Какво лекуваме тогава? Себе си?



© Деси Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Никой не може да посипе с прах миналото, болката и загубите.
    Като част от нас те живеят свой собствен живот, дълбоко вплетен в нашия и част от него като ненужен багаж. Отърви се от баластрата ако можеш. Но дори природата не е могла да се отърве от баластрата, която е 98% от нашата ДНК, какво остава за такива мушици като хората. Хубав текст.
    Поздрави!
  • Привет,
    Директно по КРЕТЕНА-рски.
    Ще боли Деси, ама много ще боли и няма да мине!
    Сега леко отвличащо ще ти пусна две стихчета от новото ми стихо, то не е ново, писано е някъде през 1997 г. ама ся го пуснах. Та:

    " Ех, да можеше само,
    да се върнеш години назад..."

    Туй то, стискам ти палци, щот за това "пържене", май трябва да си приготвиш нова мазнина...
  • Деси, просто свикваме да живеем с болката, дори я обикваме...Тя е част от миналото ни, доказателство, че нещо се е случило...Най–накрая тя става част от самите нас и както казваш ти –може би само в нея сме истински!
  • Страхотно!
    Целият текст пулсира сякаш...
  • есето е много добро
Предложения
: ??:??