13.08.2006 г., 11:41 ч.

Когато извеждах евреите от Египет  

  Есета
2018 0 1
1 мин за четене

 

 

Когато извеждах евреите от Египет нещата бяха значително по-прости в сравнение с решаването на задачата да създам Новата Художествена Литература с български автори, които публично заявяват, че ще правят това, а реално правят точно обратното.

Еврейската върхушка бе на моя страна и ги накарах да дойдат и да ме молят да ги изведа, а тук направо ме набутаха в някакъв Сайт на Интернет, където поетесите се разтоварват, а поетите не могат и се оказва, че хората не искат да бъдат обезпокоявани. То и болшинството от евреите не искаха да излизат от Египет, а и после, когато тръгнахме да воюваме из пустинята, бунтовете срещу мен не спираха, но рувимците, а те бяха многобройна моя гварция, си знаеха работата – прочистването на племената от недоволните си беше тяхна постоянна задача. И нещо друго – тогава всички вървяхме заедно, а сега – съобразяване с индивидуалните особености на всеки автор… отчитане на спецификата на положението му.

Тогава водех и създавах един народ, а сега създавам човечеството. Тогава говорех от името на Бога, за да не ме помете стихията на недоволството, сега им казвам, че аз съм Царят на боговете и те се смеят, правя им всякакви фокуси, а те се смеят още по-силно – още малко и ще се научат да се смеят като мен.

Но си давам ясна сметка за едно. Тогава имаше върхушка, сега доведох един друг Цар да я направи и той създаде българската аристокрация, но тя пък не чете. А и създаването на българската интелигенция не е национален въпрос, а общочовешки – с други думи, целта е българите да се впишат в цялостния световен процес, за да могат да тръгнат и към Европа, и да създават, каквото и да е, та дори това да е и литература…

Но все пак, имаме напредък – появи се анонимна опозиция, която, след неуспешните бунтове, започна да се занимава с оценъчна дейност, малко нервно наистина, но нали е още млада…А и децата знаят, че за да започне някакво развитие трябва да се формират противоположни страни и тенденции, които да влязат помежду си в борба и единство. Ще отглеждам това противоречие, пък дано опозицията проговори, с което ще подкараме нещата от ХуЛа към ХуЛа по-успешно и невинно-откровено,а не така невротично…та дори цинично.

© Валери Рибаров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Какво значи Дамаянти? Вероника, която се е покръстила или Вероника, която развива този образ? Това, че пиша в първо лице единствено число съвсем не означава, че ти се изповядвам, драга ми Вероника, за да изплува от твоето неразбиране въпросът аз като автор за какъв се изживявам. Аз съм показал Мойсей - мой литературен герой, как се изживява като носител на философията, която аз съм разработил и през историческата проблематика на Библията я поднасям на читателите, за да я обвържа и с реалната проблематика.
    В литературата не е прието да се влиза с неразбиране, ругатни и техните производни, а който го прави, си поема отговорността!
Предложения
: ??:??