14.02.2007 г., 17:15 ч.

Когато рамките са тесни за мечтите 

  Есета
1880 0 3
3 мин за четене

  Единственото нещо, което ни крепи в живота, това са мечтите, някой реални, други пък "напълно невъзможни". Дали може да съществуват "неусъществими" мечти, това зависи единствено от нас и това е най-вълнуващото. Да извървиш пътя, от това, което си към това, което мечтаеш да бъдеш, или което се стремиш да постигнеш, ще ти даде смелоста да поемеш пътя си и дa продължаваш да мечтаеш. Трябва да имаш воля и търпение, за да осъществиш копнежите си. Те са нещото, което ни кара да  чувстваме, че принадлежим към нещо истински  значимо. Ако някой се опита да разруши мечтите ти, не му позволявай, защото всеки има право да мечтае и да бъде щастлив. Понякога обстоятелствата ни карат да се чустваме зле и сякаш нищо не можем да променим, мечтите ни потъват в забрава и вече не знаем към какво се стремим.

  В България много млади хора мечтаят за красиво и пълноценно бъдеще, но тези блянове почти винаги не отговарят на реалността. Родината ни е едно прекрасно и необятно място, което е изпълнено с красиви и пленяващи кътчета, където човек може да намери душевен мир и спокойствие. Но всичко това е опорочено и засипано от мръсотията и непочтеността на държавата. Дали това може да те спре да сбъднеш мечтите си? Може да се примириш с обстоятелствата или пък да се изправиш лице в лице с проблема и да се опиташ да промениш нещо. Много от младите хора в България емигрират, поради простата причина, че ситуацията в страната не отговаря на техните очаквания и стремежи. Много хора осъждат тази тяхна постъпка, но всеки има право да избира пътя си и да кове съдбата си. Трябва смелост, за да живееш този живот и смятам, че нищо и никой не може да те спре да постигнеш това, което желаеш.

Не съществува понятие като "рамки за мечтите". Рамките ги определяме единствено ние. Понякога, в стремежа си да постигнем желаното, вършим неща, които не ни харесват, но за които знаем, че са правилни. В тези моменти много хора се отказват и отстъпват. Трябва да бъдеш упорит и отдаден на това, към което се стремиш, за да постигнеш успех и за да бъдеш удовлетворен.

  Всеки човек е един малък космос, един отделен необятен свят, изпъл-

нен с мечти и желания, които сформират личността му. Не позволявайте на никой да заличи това, което сте.

© Или Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Есето е страхотно.Браво
  • Много ми хареса начина, по който разглеждаш проблема, но не мисля, че границите на родината ни могат да бъдат пречка за мечтите и реализацията им - точно, както казваш 'Не съществува понятие като "рамки за мечтите".'
    Поздрави за успешното есе
  • Прегледай за грешки....например:"неусъществими"! Имаш ясна позиция, макар и не безспорна.
Предложения
: ??:??