28.09.2017 г., 19:16 ч.  

Кой е антихристът? 

  Есета » Социални, Философски
1037 1 3
6 мин за четене

В "последните дни" е казано, че ще дойде антихристът, и ще успее да излъже хората. Тези наричащи себе си "вярващи" понякога се чудят кой е той. Обама? Хилъри? Тръмп? Путин? Сорос? NWO? А може би даже папата? Дошъл ли е или още не? А може би всичко това са безсмислици...


За да си отговорим реално на какъвто и да е въпрос, трябва да ни е пределно ясно, че 99.9% от хората ще си отговорят грешно. Какво очакват те - очакват че антихристът е човек. Значи, 99.9% е сигурно, че не става дума за човек... Наистина, може да се съди дори по думата. Исус е човек, Христос обаче е Идея (нещо което тези 99.9% също не разбират). Не става дума за анти-Исус. Става дума за анти-Христос. Естествено антихристът е също идея, която се противопоставя най-общо казано на Христовото съзнание. Тя трябва да е идея, която поражда противоположно ниво на съзнание. Има ли такава идея в днешно време? За да си отговорим, първо трябва да си дадем сметка каква е Христовата Идея. Нещо също не много просто, защото нейният оригинален истински вид, естествено е доста промит и забравен.


В някаква степен, колкото противоречиво е да сочиш с пръст даден човек, толкова противоречиво е и да сочиш с пръст някоя идея. Както човекът, така и идеята е комплексно "животно", не е нещо черно-бяло, няма ясни граници. Все пак смятам за естествено да посоча като главна идея в Християнството, тази че нещо което наричаме Бог стои по-високо от нас, и съществуват повели/закони най-общо казано, които са над нашите собствени житейски представи и желания като човешки същества. Т.е. има определен "духовен" план/път/цел в живота, с които ние като хора можем само да се съобразяваме, следваме, и не можем сами да си "изфабрикуваме" както ни се иска. Имаме рядък светъл пример който ни показва правилната посока и това е Христовото учение. Съществува нещо което не е житейски обозримо за нас и трябва да "научим". Освен това, Земята не е "раят", финалната цел, "наградата", а напротив животът е изпитание по пътя към истинският "рай", "божието царство". Животът ни на земята е изпълнен с неминуеми грешки, изкушения, и е нужно някаква степен на смирение и покаяние. Той е до някаква степен и тест, жертвоготовност, лишения тук, за да успеем "там". Друг аспект е, че човек не трябва да си създава други "богове"/"идоли", Бог е само един, Христос е само един.


Естествено горе изложената идея е опростенческа и оставя доста място за тълкуване, но все пак ако я използваме, ето я нейната анти-идея:

  •  човек стои най-отгоре и самият той е Бог. Не съществува по-висш коректив пред който да отговаря. Всичко му е позволено.
  • човек сам може да създаде законите по които да живее съобразявайки се единствено със себе си и собствените си житейски желания.
  •  човек няма нужда от друг пример, той може да е това което си поиска. Няма нужда да слуша никой друг. Неговото мнение (колкото и некомпетентно) е също толкова вярно.
  • човешкото съществуване се изчерпва с живота тук (на Земята), така че единствените му стремежи са насочени към неговото благоденствие тук
  • човек трябва да взема от живота каквото може, граби с пълни шепи. "Точки" за смирение и скромност няма. Всеки трябва да е агресивен и преследва активно собствените си желанията.
  • високото самочувствие и горделивост са добродетел. Даже човешките ни закони биват потъпквани, тъй като ни "ограничават".
  • човек може да бъде превърнат в Идол\Икона на който милиони други да се кланят, следват, копират.

Интересно, това е точната картина на живота който в момента водим... Модел тръгнал от американският начин на живот, който придоби крайният си деформиран вид в последните години. САЩ е новият Вавилон, правенето на подобни паралели е неминуемо. В последните години виждаме все повече реализацията на тази идея за "бого-човекът". Днес, той даже може да избере своя пол, независимо от това как го е създала природата! Някой замислял ли се е защо направиха от тази простотия - транссексуалността толкова важна тема? Заради няколко идиота готови да си отрежат функциониращите органи, за да ги заменят с нефункциониращи такива? САЩ малко ли реални проблеми си имат? Но това е интегрална част за идеята "бого-човек" която се продава на света. Бог, вече не може да бъде дори природата, защото човек я е поставил под пълен контрол. А бедните държавици (много от тях такива, и защото САЩ ги изсмуква чрез военната си и финансова мощ), се кланят на новият Вавилон и искат да бъдат като него. И те искат да са "бого-човеци", и те искат да са материално богати. И копират буква по буква тяхната култура, с надеждата да ги "стигнат". Процеси които както знаем вървят в пълна сила и в изстрадалият бивш комунистически блок (включително и самата Русия)... Защо да изграждаме собствена култура след разпада на соц илюзиите, като просто можем да копираме "успелите"? За съжалени обаче копираме, не това което наистина ги направи успели, а това което ще ги унищожи... А какво стана с уж "дълбоката славянска душа"? Явно не минава атеистична политическа алюзия която да и обещае небето и земята, и тя да не захапе стръвта...


Така че кой е антхристът? Това са 99.9 процента, те вече са излъгани... Те най-силно отхвърлиха всичко от Христовото учение (не само неизбежните във всичко извращения). А останалите... останалите може само да гледат, различните аспекти на тази нова идеология. Като военният и компонент - непрестанните конфликти и ядрено оръжие което може да превърне всеки по-сериозен конфликт в глобална катастрофа. Като икономическият - петро-долара, дълговия балон, машинациите на централните банки. Като културният - Фейсбук, Гугъл, Дисни, Холивуд, музикалната индустрия, медийната индустрия. Особено очевидна е и промяната при жените и децата. В самата Библия е писано, че в "последните дни", децата и жените ще господарстват. Вероятно защото тяхното залитане в ролята им на "бого-човеци" е най-голямо. Те са били ограничавани най-много, натрупали са най-много вътрешна агресия, и най-много се "изкушават" от новопридобитата си "свобода". Когато няма идеята за Бог, мъжкото и женското се разглеждат просто като различни репродуктивни органи (които новата "религия" - науката, даже може (уж) да променя). Няма такова нещо като различен духовен аспект в мъжа и жената. Така че и жената трябва да се превърне в мъж, и двамта да станат "богове". Но сами за себе си изглежда, защото заедно повече хептен не могат да функционират. Естествено, можем да се запитаме, дали изобщо и преди са функционирали заедно. По-скоро не и на чисто биологично/материално ниво, което беше обяснено от мен преди. А семейството като Христова идея е много спорно дали някога изобщо е реализирана. Ако човек не може да я постигне първо в себе си, какво остава в по-широк контекст...


В същото време трябва да си дадем сметка, че антхихристът, е просто една идея. Генетичният, както и духовният "материал" тук, на Земята (тези 99.9%), винаги си е бил един и същ. Така че, и кой знае какво не се е променило, освен театралната сцена, ролята. Роля, която най-вероятно също предвещава край на цивилизационен цикъл. Това може би ще е единствената драма, тъй като ще доведе до поредният тотален разпад на "ценности". Който ние в България изживяваме и без това през няколко десетилетия... И това е значението на апокалипсиса - т.е. разкриването. Разкрихме комунизма, ще разкрием и антихриста, но това е винаги пост-фактум за 99.9-те процента.

 

А как самата Библия "пророкува" тези неща? Най-просто обяснение може да е - гледа назад в историята, а историята се повтаря ли повтаря... Даже няма нужда да си пророк, просто трябва да осъзнаеш, че хората "правят едно и също нещо отново и отново, очаквайки различен резултат"... 

© Interim Всички права запазени

Едно есе за 99.9-те процента...

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • макар и малко, истински обичащите хора ще победят! Така е било в историята, така ще бъде и занапред! Любовта, а не егоизмът е превъзхождащата сила! Тя е като светлината, която космически бездни от мрак и студ не могат да угасят, нито да спрат! В днешната грандиозна настъпателна кампания на злото, то изглежда велико и непобедимо, но ще бъде изненадващо обезсилено и разгромено! Управляващите и мнозинството мислят, че имат пълен контрол и сигурна власт, но ще се явят хора с твърди убеждения и непоклатими ценности, с любов, калена в бурите на живота, със сила и подкрепа от небесния Цар, които ще бъдат победители! Самата непобедимост и вечно присъствие на доброто и добрите хора, макар и малко и без власт, е съкрушително доказателство за превъзходството на доброто! Има, и винаги ще има хора, които обичат! Любовта е основата и крепителката на всичко ценно и добро, което знаем и обичаме! Знай, че който и какъвто и да си, винаги има кой да те обича и да те цени! Не омразата, а любовта ни издига
  • Като Вятъречи (Александър Ценов)!
    Единицата не е от мене!
  • Скъпи приятелю, искрено съм удивен и натъжен пред това, което мислиш и пишеш! Мислиш самостоятелно и си прозрял много обективни процеси в човешкото общество, но считаш човека за измет, за същество, на което са чужди любовта, справедливостта, ценностите... Знаеш ли, този свят все още съществува, защото любовта не се е свършила! И макар човечеството да я отхвърля и да живее скотски и егоистично, хората, които обичат истински, никога няма да бъдат победени и деградирани, даже останалите 99.99 % да са различни! Доброто, правдата и любовта никога, НИКОГА НЯМА ДА ИЗЧЕЗНАТ, ДА ПРОПАДНАТ, ДА СЕ ОПОРОЧАТ!!! Така е било в историята, така ще бъде и занапред! Ще изчезне злото, егоизма и деградацията заедно с тези, които ги приемат и поддържат! И дори 99.99 процента да загинат и да се самоунищожат, малкия остатък ще оцелее и ще пребъде завинаги! Знаеш ли, скоро ще се сбъдне предсказаното от Библията, че ще настъпи световен насилнически ред и небивала изява на злото. Но също така ще се сбъдне, че...
Предложения
: ??:??