29.01.2009 г., 17:30 ч.

Кой е по-силен - човекът или природата ? 

  Есета » Ученически
15013 1 2
2 мин за четене

Кой е по-силен - човекът или природата?

Въпреки че човекът е построил заводи, фабрики, машини и още какви ли не чудеса и мисли, че е овладял природата, това е невъзможно, защото всеки човек е една малка чатица от природата. Той може да руши и не е способен да пази това, което му е дадено, не може да го оцени… И дори да се залъгва, че е по-силен от прородата, това е напълно невярно, защото няма нищо по-силно и могъщо от Майката-природа, която ни е създала и е предоставила всички свои блага на нас - хората. Но човекът е глупав и не може да оцени и съхрани това, което му е дадено… Всеки ден природата бива разрушавана от нашите действия, но тя е по-силна и по-могъща от нас, защото тя е тази, която ни е създала и която ни дава право да живеем.
            В природата всичко се връща. Това, което човек е градил с много пари, средства и години, може да бъде унищожено от природата за няколко минути дори. Пример за това са земетресенията, ураганите, наводненията… всички природни бедствия. Природата е вечна, човек - не. Ако той се опита да я разруши, тя може да направи същото с него. И никой човек няма правото да руши това, което не е създадено от него.
            Множеството изсичания на горите, за да се построят места, в които човек може да прави пари или да ги харчи, са толкова вредни, както за природата, така и за самите нас. Не осъзнаваме как освен на нея вредим и на самите себе си. Ние не разбираме, че на нас ни е необходима природата, свежия и чист въздух… така започва и самият ни живот с първото вдишване…
            И всички тези примери са доказателство, че  природата властва над нас и тя е една тайнствена сила, магията на която още никой не е овладял…

 

 

 

 

                                                         … когато го писах, бях 8 клас

© Вероника Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Струва ми се, че темата е малко изтъркана... не за друго, ами защото природата вече е доказала безброй пъти преимуществото си над човека.
  • Личи си, да ти кажа Звучи точно като творение на осмокласник. Иначе - всички проблеми произлизат от това, че изобщо има място за подобни противопоставяния.
    Поздрав.
Предложения
: ??:??