14.06.2009 г., 23:48 ч.

Кризата е в нас 

  Есета » Социални
4037 1 14
2 мин за четене

Светът е в криза.
Тази дума се прокрадва ежедневно в съзнанието ни. Този момент на масова психоза, всяване на страх сред населението е може би отново част от общия план за обединение на народите. Един-единствен ръководещ разум, който съвсем скоро ще се оформи като такъв. Ще разгърне крилете си и светът съвсем скоро ще заприлича на хваната в клетка, пулсираща топка.
Масовата глобализация, нуждата от поредния ритник, който да доведе до по- лесен контрол и манипулация е вече факт. Да, може би наистина съществува икономическа криза, но не е ли тя необходима? Не се ли случва всичко по добре създаден план на действие от световните управляващи сили? Хората отново са в паника, до къде ли ще се разпростре кризата, кога ли ще свърши и изобщо остава ли ни някакво време да бъдем спокойни за бъдещето си.
Общо взето масовата психоза играе важна роля в управлението на един народ. Колкото повече заплаха за потенциален срив на светлото бъдеще, толкова повече надежда за обединение на народите.
Кризата е свиване, свиване на възможностите, бавно и постепенно ни закрива светлината в тунела и бърза да се настани удобно в умовете ни.
Кризата е заплаха, заплаха за унищожение, заплаха от побъркани умове на хора с високи постове и позиции. Заплаха за Трета Световна Война, за ядрени опити и съревнование между страните с най-ярки военни постижения.
Нямаше ли криза в началото на двадесети век, когато Уоулстрийт осъмна в опашки от безработни? Колко време беше необходимо да се излезе от голямата депресия? Вярвам, че времето се определя, а не се изчаква!
Не мисля, че съществува ситуация, в която пагубни обстоятелства като тези да не могат да се предвидят и избегнат! Все пак не говорим за земетресение.
Но ето, разтърсени сме от поредната кризисна заплаха.
Страхуваме се да вложим спестяванията си и шанса ни да рискуваме в името на по-доброто ни житие и битие намалява с рекордна бързина!
Предпочитаме да си останем на място в малкото гнездо, където чакаме с нетърпение някой да ни каже, че кризата върви към своя край. А щом някой го е казал, означава, че е истина.
Тогава отново сме готови да въоръжим сетивата и силите, които са ни останали, умело скрити и пазени за по-добри дни.
Но не след дълго ни спохожда поредното разочарование. Натъкваме се на следващата криза, може би от друг характер и естество, която отново ни прекършва и ни кара да мислим, че смисълът на живота се крие  в постоянната борба за оцеляване. В осигуряването на Насъщния, с което критериите към личността, усъвършенстването и духовното развитие остават на заден план.
Дори в един момент спират да съществуват и ние нямаме потребност да се ровим в тези затънтени места на нашите души. По този начин кризата се фокусира и всяко едно моментно залитане към стойностни неща е излишно и безполезно.
Мисля, че кризата е повсеместна и в същото време строго индивидуална.
Изход винаги има, зависи как приемаме обстоятелствата и света около себе си. Всичко е въпрос на състояние на ума.
Надеждата умира последна!

© Марияна Добрева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Разбира се, няма как да не се съглася, държа на мнението си, че САЩ имат интерес от това да засилят в макс. степен влиянието си на Изток (впрочем, защо Южен Виетнам? Той е "разтурен" малко след края на Виетнамската война и е показателно, че днес Сайгон се нарича Хо Ши Мин). Да, САЩ имат позиции, но присъствието паралелно с тези позиции на Китай, Виетнам и КНДР няма как да бъде пренебрегнато? Една предстояща победа на Южна Корея и съюзници би била означавало за САЩ окончателно господство в Изтока. Друг е въпроса, съгласявам се и тук, че САЩ нямат в момента ресурс за една такава война, и паралелно с финансовата криза, военният конфликт би добел до абсолютен икономически колапс. Съгласен съм и с това, че една нова война окончателно би унищожила доверието в САЩ и би зачеркнала и малкото останало от репутацията и след войната за наистина мнимото био оръжие на Саддам или войната в Афганистан.
    Тук обаче има и друго - Ами АКО КНДР, която напоследък все по-усилено демонстрира съвсем явно военна мощ и която като че ли прави всичко възможно за да се стигне до конфликт (като това, че на всяка резолюция на ООН отговаря с нови опити, или с това, че осъди на една дузина години две китайско-американски журналистки, заради това, че са се опитали да проникнат нелегално през границата), та ако КНДР започне войната? Нищо чудно според мен. Тогава? САЩ ще се намеси, спор няма. И воала - ядрената война е факт.

    Разбира се, аз пак изразявам съмнение относно действителната сила на Северна Корея и всички тези показни демонстрации от нейна страна все повече ме убеждават, че умишлено предизвиква САЩ и НАТО към конфликт,с цел да понесат и отговорността от него.
  • Една нова война, която в случая със Северна Корея ще е ядрена, би поставила САЩ в много неизгодни позиции където и да е. Точно там са едни от най важните търговски пътища, до най голямата индустрия в света - Китай, който е и основен доставчик на стоки за Щатите, и основен инвеститор в щатската икономика, война която може да засенчи тази обвързаност, или да предизвика отлив на инвестиции и затруднено корабоплаване би била пагубна за икономиката на Щатите, особено по време в което края на кризата не се вижда.
    Употребата на ядрено оръжие на коя и да е от страните в подобен конфликт (не е важно кой ще почне пръв), ще е много неприятен прецедент, развързващ ръцете на Русия и Китай да употребят или дори само да заплашат с употреба на такова своите болезнени зони на интереси.

    ПП: Най важното, в момента САЩ нямат ресурс да се ангажират в трети конфликт, в който употребата на сухопътна сила ще е задължителна.
  • В Ирак никога не бе намерено биологично оръжие ако това визираш. И Щатите го знаеха. Не биха нападнали страна, която реално притежава нещо с което да отвърне. А колкото до позициите те ги имат, не им трябват други - Япония, Южен Виетнам, Южна Корея, Тайван.
    А и до колкото знам, корейците са доста по-добре подготвени от виетнамците и имат много по-добро въоръжение.
  • Защо да нямат интерес? Една предполагаема победа на Южна Корея над Северна, би поставило щатите в много изгодни позиции в Далечния изток. Да не говорим ако сте стигне до обединение,под патроната на Сащ, примерно? Северна Корея е бомба със закъснител, която вероятно скоро ще избухне (ако приемем, че силата, която демонстрират все по-усилено не е просто маскиране на вътрешни междуособици в семейството на Вожда, свързани с евентуалното му наследяване, каквито хипотези има). САЩ не се притесниха и нападнаха държава, в притежанието на биологично оръжие на която никой не се съмняваше, едва ли едната ракетка на корейците може да ги разубеди, ако са им вдигнали мерника. И не съм съгласен, Корея не е Виетнам - няма ги безкрайните джунгли, така удобни за партизанствуване, там е равно, бедно и пусто - идеално за война.
  • Не, Астарот, не само ти мислиш така, но това просто няма как да стане. САЩ(НАТО) нямат интерес да се намесват в Северна Корея, нали имат бази в Южна, там няма нефт, няма нищо. А и една такава войничка ще им излезе прекалено скъпо. Да не говорим, че азиатците са доста инатливи копелета, а те вече го научиха след Виетнам. Още едно важно нещо е, че САЩ не биха посмяли да нападнат държава, която се предполага притежава ядрено оръжие.
    ПС: Колкото до г-н Сертов, не мисля, че дебатът ни се разви на правилното място, ако имате желание можем да продължим на мейл - смятам, че мога да бъда полезен.
    Поздрави!
  • Поздрави за написаното!!! Аз също поддържам това,че съществува "световната конспирация"!Колкото и невероятно да звучи-съществува!Малка група от хора решаваща, къде,кога, какво и как да се случи -както за самите държави така и в глобален мащаб!За много малко от тези "богоизбрани" ще прочетем във "Fоrbes"!Те преустройват света ,създавайки "нов световен ред"!
  • Е, г-н Филипов, аз съм лаик в икономиката, чета това онова, а за останалото имам глава на раменете си. Производството и потреблението са двигател на икономиката, банките само са междинно звено - акумулатор за събиране и преразпределяне на акумулиращите се капитали. Може да съществува и съществува икономика без банки, поне банки от класическия западно-европейски вид (а може и изобщо без банки, например носите на пазара 200 кг домати и ги разменяте за 200 кг краставици и 30 кг сирене).
    Във времена на системен фазов преход, междинни звена като банките отнасят най големите сътресения, просто стават и акумулатори (концентратори) на кризистни фактори. Държавите се опитват да спасят банките, защото Държавата се явява и най крупния капиталист днес, а капиталиста иска просто да оцелее... Опита им (с нашите пари) да се спасят най вероятно ще е неуспешен.

    Поздрави!
  • Заплаха за Трета Световна Война, за ядрени опити и съревнование между страните с най-ярки военни постижения.

    Само аз ли съм ЗА това САЩ и НАТО да изпраскат Северна Корея? Никой друг ли не мисли, че ще е твърде забавно? И че вече достатъчно са търпяли онези малки комунистчета, които си развяват малките ракетки и се правят на мъже? Хехех, колко по-добър бил света, ако има само една Корея?!
  • Г-н Сертов, Виждам че сте добре запознат с икономиката като наука. Аз съм учил и продължавам да изучавам различни нейни дялове. Не смятам, че разбирам от нея, обаче мога да премислям някои неща. Основният двигател на икономиката, ще се съгласите са банките. Банките от своя страна или следва да кажа най-големите банки се държат от няколко добре известни фамилии банкери. В момента тези банки се "подпомагат" от държавите (независимо кои), в които оперират. Обаче държавата зима тези пари от Нас, г-н Сертов. Значи излиза, че банките 1 път пускат креди - печелят пари после си го прибират и отделно в тях се наливат чисти пари от държавата, които всички ние даваме.
  • Г-н Филипов, в икономика основана на натрупването на капитал (а засега друга работеща не е измислена) е неизбежно експоненциалното нарастване на натрупванията, предвид нарастването на производителността на труда (за последните 20 години производителността е нарастнала 50 (петдесет) пъти). При консумация, която изостава спрямо скоростта на нарастване на натрупванията на капитал много от натрупванията "увисват". Временна клапа за тях се явява кредитирането, т.е. насърчаване на консумацията, но понеже фазово консумацията е в полегатия участък на нарастване, то нейното "насърчаване" не се отразява прорпорционално на нейните възможности. Разсихронизирането между производство и потребление по такъв начин нараства и т.н.
    Да, изход би се явил ако наптрупалите се откажат от натрупванията си в полза на насърчаване на потреблението, но подобни примери не познавам, още повече, че начините на производсство предполагат задължителен ръст...

    ПП: Никой не може да Ви наложи модел по който да живеете.
  • Г-н Сертов, според мен не сте прав. Кризата, ама въобще не е неизбежна и не е предизвикана от алчността на всички. В такъв случай всички ще тънеме в разкош, а няма да ни манипулират по този начин.
    Да, кризата е присъща на модела, по който живеем, но този модел е наложен от други.
  • Кризата е... неизбежна. Настоящата криза не е предизвикана от алчността на група хора по върховете, тя е предизвикана от алчността на всички. Разбира се алчността може да бъде и полезна, ако се използва по правилния начин. На прага сме на невероятни промени, де факто едва сега 20-ти век свършва, той имаше своите достойнства и своите недостатъци, недостатъците донесоха кризата и те ще си заминат с нея. 21-ви век ще е века на употребата на алчността по друг начин, малко по добър, това ще е векът в който разума и чувствата на хората ще се изравнят, векът в който хората ще се оттърсят от предразсъдъците, които са добили през изминалия век и които бяха развети като флаг на Модерността и освобождаването. Измамен флаг, на който времето е дошло.
    Кризата е вътрешно присъща на модела по който живеем, а не единствено на начина на осмисляне на света, тя не се поражда от страха на хората, страха си е само следствие. Страх от големите неизвестни на идващото Ново. Време е да затворим последната глава на вече състоялия се Апокалипсис.
  • Абсолютно си прав, че всичко това е изкуствено създадено и малко хора прибират много пари от цялата работа. Пари и контрол. Браво.
  • "Изход винаги има, зависи как приемаме обстоятелствата и света около себе си. Всичко е въпрос на състояние на ума."
    Много оптимистично! Страхотно е! Поздрав!
Предложения
: ??:??