18.08.2016 г., 17:50 ч.

Къде е Бог 

  Есета » Философски
1270 1 4
1 мин за четене

 

                                                   КЪДЕ Е БОГ

 

 

    През хилядолетната история на човечеството философите и теолозите не спират да спорят къде е Бог.

  Според Църквата Бог е на небето и Го виждаме по стенописите изобразен върху облаците.

  Самият народ също се е произнесъл по темата: „Бог високо, цар далеко.“

  Според езотериците Творецът е във всяко свое творение. А не мислите ли, че това е най-логичното обяснение?

  И все пак всички са открили своята частица от Истината и чак когато парченцата от пъзела се подредят ще се разкрие цялата картина.

  Дори твърдението на вярващите, че от Бог нищо не може да се скрие има своето логично обяснение. Според езотериците Вселенският Разум е в етера на въздуха, който ни заобикаля, и който дишаме. Ако е така, значи ние сме потопени в Него, Той е в нас и наистина информацията за това какво чувстваме, мислим и правим достига до Него в реално време. Освен всичко друго ние сме живи клетки в Неговия организъм.

  А знаете ли защо Бог въобще си е направил труда да създава светове и да ги населява с живи същества? Направил го е, за да реализира творческия си импулс, който между другото е заложил и в нас, като Негов „образ и подобие“. И чрез творенията Си Той преживява целия спектър от усещания и емоции, които преживяваме ние – Неговите творения. Когато се радваме се радва и Той. Когато страдаме страда и Той. А какво ли изпитва, когато някой убива или измъчва някого? Не искам да си го представям. Не е лесно да си едновременно и палач, и жертва.

   Ако всеки от нас осъзнае, че Бог е в него и около него сигурно ще се отнася с по-голяма отговорност към чувствата, мислите и действията си. Така мисля аз, а вие?

 

© Ренета Панкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Православието е отмираща религия, защото човеците станаха горди и самонадеяни. В Православието се говори за лично покаяние, а гордия човек се отвращава от смирението. Покаяние без поне малко смирение е невъзможно. А езотериката и другите учения не изискват смирение и покаяние. Това ги прави приемливи за модерния човек.
    Бог е там, където има смирение и покаяние.
  • Явно това е едно от малкото верни твърдения, които са казали езотериците Само, че в Православието се казва, че "Бог е навсякъде и всичко изпълва" и е казано преди езотериците да го споменат. Сега, че не се споменава точно думата "етер" ...мда, вярно е.... като измислиш някаква префърцунена думичка или понятие и после излиза, че предаваш някакво "ново" знание скрито за всички досега, което само най-"осъзнатите" и "просветените" могат да разберат (разбирай езотериците) Почти скрито се надявам да гледаш повече Православието и по-малко езотериците, защото при последните покрай малкото истини се прокрадват много лъжи и заблуждения. Но това стига да търсиш истината и здравата мистика, ако се кефиш на захаросани приказки и болна мистика и езотериците могат да свършат работа :Р А относно есето дето си написала е супер, обаче дори човек да знае, че Бог е навсякъде и във всеки атом, това нищо не променя просто ей така. Трябва мн вътрешна работа, защото човек е крехък и непостоянен
  • И аз мисля така!
  • Съгласна съм с теб, чудесно есе.
Предложения
: ??:??