9.02.2012 г., 16:06 ч.

Любов 

  Есета » Любовни
3268 0 3
2 мин за четене

Любов

Любовта е странно нещо. Изобщо какво е това „любов“? Чувство, просто дума… Какво?

Някои смятат, че любовта се изпитва само към човека, с когото ще прекарат по-голямата част от живота си, други - че трябва да я изпитват към всеки и да я прилагат навсякъде. Има много предположения за това какво е любовта (както и това), но единствено хората, които са изпитали истински това чувство, могат да го опишат или да разкажат за него. Но аз, както повечето предполагащи, ще предложа мнението си.

Любовта не е нещо, което може да се опише с няколко думи или изречения. По отношение на граматиката или правилата в българския език не може да се каже и обясни защо съществителното „любов“, назоваващо чувство, се различава от глагола „обичам“. Всички други думи за чувства са еднакви с глаголите като например „радост-радвам се“ и др.

По отношение на психическото значение на думата, това значи да изпитваш дълбоки, силни чувства към някого и към група от хора. Обичта към майката, към бащата, към брата или сестрата, към бабата или към дядото, това също е вид любов. Това значи да бъдеш до тези хора в труден момент за тях, да им помагаш, да ги изслушваш, когато им е тежко или просто да си поговорите в края на деня. Но като при всички хора, и при теб ще дойде момент, когато ще подариш на някой единствен човек своето сърце. Ще се мотаете вечер под луната, ще седите на някоя пейка и ще сте вкопчени в прегръдките си под нежните лъчи на залязващото слънце и тогава… вълшебната сила на първата целувка.

След срещата, ако си момиче, той ще те изпрати до вас, ще те целуне по бузата и ще ти каже, че всяка минута далеч от теб, ще е като цяла вечност за него. А ако си момче, ще я изпратиш до тях, ще я прегърнеш за довиждане, тя ще се качи до вратата на апартамента си, ще се обърне и ще ти помаха. Когато сте в училище (ако учите в едно училище), ще вървите прегърнати по коридорите, ще седите един до друг на чина и ще си шепнете нежни думи, когато минавате близо един до друг по физическо.

А по отношение на физическото значение на „любов“ … Е… това вече всеки трябва сам да го изживее, за да прецени дали е хубаво или не.

Има още много въпроси, на които няма верен отговор, но засега ще останем само с това описание на любовта.

© Борислава Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Може би магията на любовта се изразява именно в това, че тя не може да се опише, а само да се изживее!
  • Е, Ники, та на колко хора си казал/а "любя те" вместо "обичам те", говорейки за любов?
    Както и да е.
    Обичам да чета за любовта чисти, недокоснати мисли. Обичам да знам, че любовта е някъде във въздуха
    И на тази страница също, може би...

    Обичам любовта!
    Пожелавам ти я, Боби.
  • Любов - любя. Всъщност любити е изначалния глагол.
Предложения
: ??:??