15.05.2008 г., 0:04 ч.

Любовта 

  Есета
4660 0 1
4 мин за четене

“Ангелите я наричат небесна радост, дяволите я наричат адска мъка, хората я наричат Любов”. Когато заговорим за любов, първата асоциация, която изплува в съзнанието на почти всеки, е физическото и емоционално привличане между мъжът и жената. А в действителност това изживяване е толкова по-всеобхватно. Любовта е усещане на привързаност, грижа, привличане, симпатия. Най-общо това е потребността на човек да бъде всеотдаен към друг човек. Любовта не е само чувство, защото те рано или късно умират. По своята същност тя е действие, изкуство, което повечето хора си мислят, че владеят, но не е така. Любовта е удоволствието да бъдеш забелязан и обичан. Тя е жестът на признателност, всяка истинска усмивка, всеки нежен поглед. Всеки човек е способен да даде толкова много любов, че понякога дори сам не може да го осъзнае. Любовта е най-необятното и красиво чувство и единствено ние, хората, сме надарени с привилегията да го изпитваме.

Въпреки че са изписани много книги и статии за любовта, тя не може да бъде напъно обяснена. Просто трябва да се почувства. Тя е едно от най-невероятните и разтърсващи чувства. Любов, омраза, желание, респект - всичко това накуп, чувства познати до болка на всеки от нас. Желанието да бъдеш с някого, да чувстваш присъствието му до себе си, да вдъхваш аромата му, да усещаш пулса му. Омраза - когато той ти липсва, когато не е до теб, когато не чуваш гласа му. Уважение - за всичко, което е и за всичко, което прави за теб и за вас. Любовта е най-труднообяснимото чувство и въпреки това никога не можеш да я скриеш. Тя е навсякъде и във всичко, което правиш - в сърцето, в душата, в кръвта, във всеки жест и всяка дума, във всеки поглед и всяка усмивка. Дори най-малкият жест е способен да породи така познатите ни усещания на “пърхащите в стомаха пеперуди”, прескачането на сърцето, ускоряването на пулса.

Само любовта е способна да даде живот на всичко, до което се докосне. За нея няма пол, възраст и време – или я чувстваш или не. Любов – това е удоволствието от съществуването на някой друг. Чувството, че живееш за някой, че дишаш за него, че си готов да дадеш живота си за него. И не само, защото го обичаш, а защото го е заслужил. Защото ти е давал стимул да продължиш, да се бориш, да победиш. Да обичаш някого не значи да се опитваш да го промениш или да го направиш по-добър, а да го приемеш такъв, какъвто е – с всичките му недостатъци. Да си готов да му подадеш ръка в труден момент, да му бъдеш приятел.

Влюбвайки се, ти даваш на човек възможността да те унищожи, вярвайки, че той никога не би го направил. Имаш надеждата, че си му прекалено скъп и незаменим, за да те нарани. Любовта е единственият начин да се спасим от самотата и безсилието. Но и единственият начин да бъдем жестоко наранени. Защото като всяко нещо тя е нож с две остриета – сладка и всепоглъщаща, нараняваща и убиваща.

Начинът, по който се държиш с даден човек, по който го гледаш и си мислиш “Боже, какви красиви очи има!”, ето това е една от ситуациите, в които можеш да разбереш, че си влюбен. Когато нямаш до себе си някой, когото да обичаш, с когото да споделяш проблемите и радостите си, ставаш затворен и унил. Живееш еднообразния си живот и сякаш се въртиш в омагьосан кръг. Когато усещаш онази искра в душата си, която не можеш да замениш с нищо друго, когато знаеш, че има някой, който те обича, когато за някого ти си звезда, която ако угасне – гасне и нечий друг живот, тогава като че ли живееш само за тази звезда.

Не съм съгласна с хората, които казват, че истинската любов е невъзможна. Невъзможното не е факт, то е убеждение. Няма невъзможни неща. Всичко е едно предизвикателство и от нас зависи дали ще го приемем или ще се откажем. Именно любовта дава смисъл на всичко, което правим. Защото ... “любовта е дълготърпелива, пълна с благост, любовта не завижда, не се превъзнася, не се гордее, не безчинства, не дири своето, не се сърди, зло не мисли, на неправдата не се радва, а се радва на истината; всичко извинява, на всичко вярва, на всичко се надява, всичко претърпява. Любовта никога не отпада ... “

И все пак не вярвайте на всичко, което казвам. Просто опитайте и ще разберете, че съм права.

© Християна Костова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Бог е Любов! И както никой не може да обясни точно какво е Бог, така и Любовта никой не може да я обясни. Харесвам написаното, макар и да е написано само за любовта между мъжа и жената. За завиждане си...
Предложения
: ??:??