15.02.2012 г., 20:21 ч.

Любовта - от пръв поглед 

  Есета
4586 0 2
4 мин за четене

  Любовта от пръв поглед е най-силното нещо, което може да случи на някой. Когато съм се влюбвал от "пръв поглед", това е траело с години. Много повече от 3.
Ако не съм влюбен от самото начало, любовта никога не идва по-късно, колкото и да я чакам. Колкото и да си подхождаме с човека и хората да казват, че сме си лика-прилика, ако го няма онзи, началния удар, от който ти се подкосяват краката, мозъкът става на крем брюле и човек започва да чувства една особена сладост в устата, без да е ял нищо сладко.
 Ако го няма това, връзка е основана на взаимна симпатия, страха да не останем сами, гордостта, че си имаме гадже. По-късно всичко това се превръща в навик, а от навика трябва да се пазим, защото понякога е по-силен от любовта. Навикът не е любов.
  А с увлечението се успокояват хора, на които връзката им е рутинна, но не искат да губят сигурността си. Затова, когато се влюбят от пръв поглед, се успокояват, че това е просто едно увлечение.
Много по-лесно е, когато не си влюбен и момичето не е влюбено в теб, мозъкът функционира нормално, човек е стабилен. На мъжа му ясно за какво става въпрос, на жената също всичко ù е ясно.
Няма притеснения, няма угризения, всичко тече монотонно и гладко, също като дамата с косата, която ни посещава в края на житейския ни път, без катаклизми и други подобни.
   Може да ви прозвучи абсурдно, но когато се влюбя от "пръв поглед",  мога да усещам момичето отсреща, въпреки че сме се запознали преди минути. Мога да го усетя, преди да съм го срещнал зад завоя, или ако изпитам силно желание да го видя, някаква необяснима сила ме кара да изляза от вкъщи и да отида на място, където го срещам. Това не означава да обикалям 3 часа около "тях" или да кисна пред работата, университета или училището ù. Ще се срещнем на съвсем случайно място.
Когато човек се влюби "Истински, дълбоко, лудо", се изисква да ти стиска да направиш каквото трябва, когато трябва и хладнокръвие, за да прикриеш любовта си.
Ако един мъж разбере, че жена е влюбена в него, започва да се държи с нея все едно вече я е спечелил. Жените обичат да бъдат завладявани, но не и да са нечия собственост, така че в крайна сметка мъжът я губи.
   Ако жена разбере, че мъж е влюбен в нея, вече не е интересен.
Общо взето всичко е игра на надлъгване, в която всеки се стреми да покаже по един внимателен, елегантен начин, че... не му пука за другия. Ако някой от двамата разбере, че другият е влюбен (преди да са правили секс, а понякога и след секса е рано), всичко отива на майната си. Колкото и тъжно да ми става - трябва да държиш другия в неведение.
   Оказва се, че обяснението в любов преди секса е едно от най-скучните,  тъпи, досадни, жалки, неловки и плашещи неща, които могат да се случат между двама души, които се срещат.
   На ме разбирайте погрешно, и аз харесвам романтиката и любовните изляния, но те не са ми вършили Кой знае каква работа.
 Някой може да попита:
- Каква работа? Тези стихове си ги писал ти, за теб самия.
Или: Не трябва да очакваш нищо от другата страна.
А може би "мъдростта", че: "Когато спреш да желаеш истински нещо, то ще се сбъдне."
   Всичко това са пълни глупости, защо ли?... Ще ви кажа защо:
   Не зная кое е по-тъжно, да подариш стих на някой и той да те отхвърли,  или да напишеш стихотворение, и то никога да не стигне до човека, за когото е написано.
   Да си стои в чекмеджето и човек да си го попрочита от време на време,
наливайки сам "масло в огъня" на собствената си болка. Вие преценете.
   Как може: "Да не очакваш нищо от другата страна", когато ти дишаш и живееш за другия човек, когато го видиш и в главата ти започва да звучи музика (или поне в моята).
   "Когато спреш да желаеш нещо и ще се сбъдне." Да, случвало се е и да ви кажа, вече ми е било все тая. Когато имаш нещо, но вече не го искаш, е все едно дали ще си с него или без.
   Живеем в много брутални времена, където романтиката се измерва в пари.
   Преди време попитах едно хубаво (във всяко едно отношение) младо (но пълнолетно) момиче: Дали би се впечатлила, ако някой напише песен или стих за нея?
 - Аз по-скоро свързвам романтиката със ситуации и места - ми отвърна тя.
 Което означава: няма значение, дори да напишете цял албум за някоя дама.
 Но ако я заведете на разходка в Париж, примерно. И имате що-годе прилични обноски, ще сте най-големият романтик на света.

  Естествено, има и късметлии, но това е голяма рядкост.

Един приятел срещнал сегашното си гадже в мола, бил пиян на кирка, целия в прахуляк и ушкурен от каране на скей цял ден и запой с приятели след и по време на карането.

   Та в това състояние видял едно приказно създание и ù казал: "Обичам те, ти си най-красивото момиче на света.

   Не зная какво тя е казала и направила, но в момента те са заедно.

© Светльо Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Любовта от пръв поглед е най-красивото нещо, което може да се случи на някой. Дано всеки я изпита и разбере какво е да се влюбиш от пръв поглед, няма такова чувство, то не може да се опише с думи! Поздравления!
  • Благодаря, хубаво стихотворение, само ампутацията не ми харесва
Предложения
: ??:??