15.02.2009 г., 10:27 ч.

Любовта, семейството, приятелството, доверието, отговорността - малките подправки на живота 

  Есета » Философски
9586 2 0
2 мин за четене
 

Любовта, семейството, приятелството, доверието, отговорността - малките подправки на живота

 

 

 

Животът е пренаситен с най-разнообразни неща. Всеки изживява хубави и лоши моменти. През житейския си път човек открива много неща, печели и губи от живота, прави грешки, от които се учи. И чрез които помъдрява, пораства. Точно заради това животът ни прави силни, и от една страна мазохисти, разбира се, не всички, а тези, които така да се каже не са родени под щастлива звезда. Когато човек преживява и преминава през трудни перипетии, или изживява хубавите си моменти, той в по-голямата не е сам. Аз знам, че също има хора, които преживяват мъките, разочарованията си само без да бъдат подкрепяни от когото и да е било. И...  така  да се върнем на това как хората  споделят сполуките и несполуките с хората до себе си: тези, в които са влюбени, в близките, приятелите. Точно чрез тези хора ние продължаваме да живеем оптимистично. Като всеки за себе си дава по нещо ценно. Например: семейството - то дава цялата си морална и духовна подкрепа. И дори да сгрешиш винаги са до нас. Любовта... това е великото чувство, което ни кара да се чувстваме, като в приказка, което обаче и ни кара да страдаме. Но когато човек има друг човек до себе си, знаейки, че го обича, се чувства сигурен и добре. Тоест, дори и да преживява трудни мигове, се стимулира. Любовта се изразява по много начини. Може да е любов към музиката, спорта и т. н. Стигнахме до приятелите. По принцип това са хората, без които не можем да съществуваме. На практика обаче сега в тия „коварни" времена е трудно човек да има приятели в истинския смисъл на думата. Но за радост се срещат все още и такива. Тези богатства вървят ръка за ръка с доверието и отговорността. За да преуспееш в живота не е достатъчно само подкрепата на хората около теб, но и отговорността. А дори да  сгрешиш няма да е от проблем, защото животът помага на рискуващите. Колкото за доверието, то е важно както в любовта, така и в семейството и приятелството. Чрез него се гради много. Макар, че не е  много добре да се доверяваме, защото както казах вече, сега всеки гледа своя си интерес и е готов да направи всичко заради него. Всичко това любовта, приятелството, семейството, отговорността и доверието са малките, но от голяма полза изграждащи един човек достоен да се нарече такъв, но с главно Ч!

© Денислава Валентинова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??