17.02.2008 г., 12:39 ч.

Любовта ще спаси света 

  Есета » Любовни
12559 0 2
2 мин за четене
 

Любовта ще спаси света

 

 

  Любовта е движеща сила. Тя съществува от началото на света. Човек се ражда, живее и умира, а любовта остава завинаги. Когато човек умре, се ражда друг и светът продължава. Това е част от кръговрата на живота.

 Човек започва живота си като получава много любов от родители и близки. През целия си живот любовта е това, което го поддържа жив, мотивира го и му дава сили да извърви пътя, по който е тръгнал, да постигне своята цел. Ако той върши всичко с любов, животът му ще е по-лек. Запазвайки любовта в сърцето си, той я предава и на други хора. Любовта е най-скъпото човешко чувство - за нея може да умреш, но може и да живееш истински щастлив. Затова любовта е нещо, което не може да бъде загубено, тя е вечна.

 Но ако любовта престане да съществува, светът ще стане по-лош, няма да бъде същият. Хората няма да се обичат и подкрепят, да живеят щастливо, да отглеждат децата си. Да ги научат да обичат, да бъдат добри с хората, да направят от наследниците си пълноценни хора.

  Любовта присъства навсякъде в живота. В картините на известни художници, в музиката, в поезията. Това присъствие на любовта в различните сфери от живота я увековечава. Шекспировите герой Ромео и Жулиета са символ за истинската и силна любов. Тяхната любов е толкова силна, че те предпочитат чрез смъртта си да я запазят завинаги. Друг символ за истинската любов виждаме в разказа на Николай Хайтов "Дервишово семе", макар че героите на Хайтов не могат да споделят любовта си, тя не умира, а остава да живее цял живот в сърцата им.

 Любовта е няколко вида: любов между мъж и жена, любов към семейството, любов към добри приятели. Съществува и любов към родината, към оттечеството. От нашата история ние можем да видим как цял народ се вдига и извършва подвизи, учудили целия свят в името на свободата. Това, което им дава сили, е любовта. Едно от доказателствата за тази любов е националния ни герой Васил Левски, който чрез своите дела и думите "Ако печеля, печеля за цял народ, ако загубя - губя само мене си." показва своята силна и вечна любов към родината и народа. Това също е любов, която е толкова силна, че не може да бъде загубена. Когато човек умре, любовта към него продължава да живее в сърцата на хората, които го обичат.

© Кирил Найденов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Сякаш не е завършено.
    Така ми звучи...
  • Давай дейно,неуморно и самоотвержено от любовта си на хората около теб!Колкото повече проявяваш любовта си ,толкова повече ще се убеждаваш в битието на Бога и в безсмъртието на душата.
Предложения
: ??:??