13.01.2010 г., 20:20 ч.

Майка ли си, мащеха ли си, Родино? 

  Есета » Лични
2895 0 13
1 мин за четене

Кажи ми, родино, как да те обичам и как да забравя, че ти самата никак не обичаш нас, истинските българи? Как да забравя и как да простя твоите хиляди предателства? Не мога, мила родино, да обичам някой, който не ме обича! Не мога, убийце на мечти и животи, да забравя и да простя! Не мога!!!
Защо, родино, ни предаваш? Защо по всевъзможни начини се опитваш да убиеш "всичко българско и родно"? Защо се опитваш да ме убедиш, че великото ни историческо и литературно минало никога не е било такова? Защо от мен се иска да забравя славните ни владетели Аспарух, Крум, Омуртаг, Иван Асен ІІ и други. Защо изискваш да забравя, че в нашата литература са творили безчет видни поети, писатели, публицисти, журналисти? Защо трябва да презирам великите и вечно живи имена на Иван Вазов, Христо Ботев, Васил Левски, Захари Стоянов, Петя Дубарова, Дора Габе, Елин Пелин, Йордан Йовков?

А в същото време, нагла престъпнице, ми навираш в очите хибридни мекотели като квичащото прасе Азис, мазната усмивка на Миро от бившия дует "Каризма", разни попфолк певачки, които се преструват на певици, за да прикрият истинския си бизнес - креватния.
Не мога повече така, Българийо! Промени антибългарското си отношение към всички нас и тогава, може би, ще съумея да ти простя и да забравя. Но, доколкото те познавам, това е невъзможно, мащехо моя и убийце на мечти!!!




10-01-2010 г./13:07 ч.

© Мечтателка Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • hubavkaaa (Хубавена ): 14-08-2011г. 13:31
    Ех, мечтателко, недей така! България не е виновна. Въпросът е, че хора като Ботев и Левски са останали, за да се борят въпреки, че е имало не една или две овчи български глави - бори се и ти! Иначе всеки може да избяга, нали е най-лесно?! Обичай родината си!

    Аз родината си я обичам, но не и държавата...


    ekstasis (Михаил Цветански): 2-09-2011г. 15:44
    Харесва ми, защото е истински порив на душата...
    Имаме нужда от осъзнаване, и това есе е много правилно поднесено...без излишна патриотарщина...много от големите български автори вече са забравени...кой ги чете...
    Поздравления!

    Благодаря!

    icohim (Христо Стоянов): 2-09-2011г. 16:01
    Може да сложиш долу следният надпис: Родина - всички "хора", чийто души са рожба на тоталитаризма и демокрацията. Забележете всички, които четат тука, че няма как да има демократичен елит съставен от тоталитарно закърмени уроди. Докато те не си идат от този свят нашата мила родна държавица ще тъне в мизерия и простотия.

    Така е, за съжаление!!!


    Ена (Елена Гоцева): 2-09-2011г. 19:58

    Взрив от емоция... и с право!!!

    А какво е Родина? >>>

    Ена, благодаря!

    Andromaha (Белла ): 2-09-2011г. 22:27
    Не ми харесва това - "нас, истинските българи", някак веднага ми лъха на гнило... един от най-сигурните симптоми на заразата против, която уж роптаеш. Със самото начало внасяш разделение, също като мащехата за която говориш. Историята ни е пълна с падения поради вродената ни невъзможност да се обединяваме.
    Това е причината за всичко. Някъде там в миналото сме объркали реда на приоритетите си, робството е само следствие от това.
    На българина никой не му пречи да е българин, единствената пречка си е самият той. И твоята пречка, си ти самата. Омръзна ми от търсене на виновните. Не разбрахте ли - няма невинни.

    Най-виновни са онези 240 броя, които се правят на света вода ненапита.


    Enena (Елена Нинова): 4-09-2011г. 18:32
    Ех, да знае5 как ми стана мьчно, поплаках си.Питам ,как да обьрна не6тата?Всички можем да го направим ,но незнам как да стане,а Родината си я обичам, в това няма сьмнение.НИЕ СМЕ РОБСКИ ПОКОРЕН НАРОД,ТРУДОЛУБИВ И СМЕ СВИКНАЛИ ДА НИ МАчКАТ;ПОЗДРАВ ОТ МЕН!

    Благодаря!


    Eia (Росица Танчева): 3-09-2011г. 08:55
    Споделям мнението на Странник. Мисля, че ако авторът наблегне на собственото си усъвършенстване, на обогатяване на знанията си и по-задълбочено започне да вниква в нещата, би имало някаква надежда за промяна. Декларативното, наивно представяне на вълненията има обратен ефект. Художественото изразяване би въздействало повече.

    Благодаря за съвета! Поздрав!
  • Ех, да знае5 как ми стана мьчно, поплаках си.Питам ,как да обьрна не6тата?Всички можем да го направим ,но незнам как да стане,а Родината си я обичам, в това няма сьмнение.НИЕ СМЕ РОБСКИ ПОКОРЕН НАРОД,ТРУДОЛУБИВ И СМЕ СВИКНАЛИ ДА НИ МАчКАТ;ПОЗДРАВ ОТ МЕН!
  • Споделям мнението на Странник. Мисля, че ако авторът наблегне на собственото си усъвършенстване, на обогатяване на знанията си и по-задълбочено започне да вниква в нещата, би имало някаква надежда за промяна. Декларативното, наивно представяне на вълненията има обратен ефект. Художественото изразяване би въздействало повече.
  • Да, Ина, от "онова" време са. Няма да са дошли от Венера, я. Имаш ли обаче идея, моят род, колко е пострадал от този режим. Едва ли имаш!... Негативи ли трупам? Дай ми една разумна причина, момичето написало това, да не обвинява миналото. И ще попитам, ти аджеба, къде видя аз да обвинявам миналото. Аз обвинявам, това което се случва тук и сега, сегашните мутри, сегашните псевдодемократи, сегашните комунисти, сегашните кибици, миналото е свършена работа. Нямало да се паля. Ами аз съм на 22, мога ли да съм сигурен, че работата ми ще е осигурена, че ще имам доход да издържам семейство? При сегашните условия не мога. И какво ме спира да изчезна от потъващата държава? Именно факта, че колкото и да е кална си е моя държава. Колкото и да е егоистично. И все тая една надежда... Другото нещо - Ина, Порчев, ако си търсите субект за безсмислен спор, `щото аз съм 100% сигурен, че натам ще го обърнете, сте сбъркали и двамата адресата.
  • Не исках да коментирам по-обстойно, но като видях, че пак партийците са виновни, сЪрце ми не издържа
    За дереджето ни има само едно обяснение и то е Бай Ганьо.
    Не ми се повтаря повече... за мислещите е достатъчно да забележат един път нещо... и повече не им трябва, мислят и не се изказват неподготвени, само за да си изпуснат парата в свирката...

  • Взрив от емоция... и с право!!!

    <a href="http://vbox7.com/play:94425e33" target="_blank"> А какво е Родина? >>> </a>


  • Мистър Порчев, кога и къду в моя коментар прочетохте думата "насилствено" и усетихте някаква форма на организирана организация за сваляне на нещо? С какво аз ли съм по-добър? Слава богу на крада от никого, не укривам данъци, не съм убивал никого, нареждам се на опашката като всеки един гражданин, дори си плащам сметките, забележете. Аз съм за истинска демокрация и винаги съм давал за пример Швейцарската конфедерация. А ако мислите, че с мутри, комунисти и демократи, които си пазят още партийните книжки, това ще стане, лъжете се. Начина на възпитание от "онова" време, пропадането на ценностите, липсата на приличен елит избит от "онези" правят задачата по демократизирането ни кауза пердута...
  • Може да сложиш долу следният надпис: Родина - всички "хора", чийто души са рожба на тоталитаризма и демокрацията. Забележете всички, които четат тука, че няма как да има демократичен елит съставен от тоталитарно закърмени уроди. Докато те не си идат от този свят нашата мила родна държавица ще тъне в мизерия и простотия.
  • Харесва ми, защото е истински порив на душата...
    Имаме нужда от осъзнаване, и това есе е много правилно поднесено...без излишна патриотарщина...много от големите български автори вече са забравени...кой ги чете...
    Поздравления!
  • miralub (Мира Любенова): 14-01-2010г. 15:58
    Нападаш не когото трябва.

    Не искам да нападам никого, просто изразявам болката си... Поздрав!

    d49 (Странник ): 14-01-2010г. 12:49
    Родина е едно.
    Държавата, в която живеем е съвсем друго.
    Не слагай равенство между двете понятия.
    някой беше написал на една стена:
    *Обичам Родината, мразя Държавата!*
    Успех!


    Но понякога имам чувството, че и двете ме предават. И май съм избрала да го напиша в един такъв момент. Поздрав!
  • Нападаш не когото трябва.
  • Да, така е. И все пак възниква въпросът защо позволяваме всичко това да продължава да се случва?

    poeta (Илко Илиев): 13-01-2010г. 22:15
    Родината не е виновна! Виновни са хората, които я правят такава, каквато е.


    Както е казано - помогни си сам, за да ти помогне и Бог!
    Vagabontki (Виргинс- Фаяри): 13-01-2010г. 22:04
    И все пак надеждата остава!Ние не сме се уморили да чакаме чудото,но то зависи и от всички нас,всеки да направи своето малко чудо и може би тогава,може би...


    Поздрави!
  • И все пак надеждата остава!Ние не сме се уморили да чакаме чудото,но то зависи и от всички нас,всеки да направи своето малко чудо и може би тогава,може би...
Предложения
: ??:??