17.05.2004 г., 18:36 ч.

Малко философско отклонение 

  Есета
5845 0 6
10 мин за четене

Как Оценявам Интелектуалните възможности на обществото в България

 

България е една малка държава разположена на Балканския полуостров . Неин прозорец към света е Черно Море . Неслучайно казвам прозорец към света . То е един прозорец

чрез , които ние виждаме останалия свят но не можем да го вкусим или усетим , а когато светлината угасне в България настава тъма . С какво Българиа се различава от другите републики и държави . Всички представляваме едно общество . Това общество се състои от много семейства .И това общество се е образувало , както са се образували и в античноста . Отначало няколко семейства се обединяват срещу мечките и вълците : едно семейство дава зърно на друго и в замяна получава дърва . Крайниа резултат е образуването на обществото . То е съставено от граждани които са независими от държавата , но спазват стриктно нейните закони , като разбирасе тази независимост не представлява свобода или анархия . Да това една хубава теоритична мисъл , но както казва Волтер :

„ Не е възможно да обичаме истински едно прекалено голямо семейство , което почти не познаваме „

Следователно обществото е съставено от индивиди от различни семейства . Следователно подема , революцията и еволюцията на обществото се определя от тях . А какви са интелектуалните възможности на тези индивиди ? Можем ли да кажем , въз основа на последните ми размишления върху думата общество да кажем че на каквото „дередже” е държавата такива са и интелектуалните възможности на индивидите ? Според мен това е едно напълно логично следствие от аксиомата за обществото . Стигнахме до това заключение за да можем да го използваме в по нататачните ни изследвания , защото е по-лесно да разгледаме държавата отколкото да анализираме отделните индивиди в нея . Но за да изследваме даден обект трябва да имаме база за сравнение . Аз ще използвам за сравнение една високоинтелектуално , еволюираща и перспективна в равитието си държава – “ Deutsch “

Разбирасе ще се наложи да пренебрегна личните си убеждения , за задължителното егоистично държане на индивида в една съвременна държава за да има просперитед тя . За източник на информация ползвам четвъртата власт въпреки , че манипулацията , която тя упражнява върху гражданите (индивидите) някак остава незабелижима въпреки , че даже и слепите и глухите биха я усетили .

*

Образованието

*

Когато се заговори за образование , винаги на мисловния хоризонт се появяват две думи (мисли) – образователна системи и ученици . След  заветната 1989 година , започва лека по лека масово изселване от България . Не само на индивиди мечтали да блъскат по строежите за 1000 – 2000 лева (днешна валута) , а и на така наречените български мозъци . Доста обсъждана тема в автобусите и държавните предприятия е как :

„Скапаните американци ги мързи да работят и изкупуват БГ „мозъци”  с което се прославят ” . Няма да обсъждаме как държавата бърка в джоба на родителите ми и други семейства за умопомръчаващата стипендия на генийте в СОУ и ВУЗ .

По интересно е защо по-голямата част от обществото ни  казва , че образованието ни е кръгла нула , капут , ниенте , null , zero , а в същото време индианците ни купуват генийте . Според мойте наблюдения повечето индивиди завършват ВУЗ-ове , защото за продавач в местната бакалия го изискват  , а и как иначе как ще пресметнеш колко лева ще излезе 1 килограм кремвирши , освен с логаритми и комплексни числа . Дали желанията или мислите за бъдещето или стимула на учениците , но по коммунистическо време индивидите имат с 60% по-добра интелектуална култура и мисловна дейност от днешните учашти . Когато хвърля поглед към собствената ни библиотека , която е попълнена от баща ми и майка ми виждам купища БЪЛГАРСКИ книги от БЪЛГАРСКИ автори (всички от преди 1989 година ) . А днес минавам по площад Славейков и виждам единствено USA книги , ниякои от тях преведени ; Harry Potter (без коментар) , и редица Български автори , които се представят пред българската общественост с английски , американски или с някое по-екзотично име . Единствените български книги  , които можете да намерите в сегашно време е в библиотеката и тя ще бъде (сигурни бъдете ) издание преди 1989 година . Няма да споменавам за българската култура на четяштите , и все пак .Вчера минах през Софийската библиотека , търсех Фауст на „Goethe” и намерих нещо , някакво подобие на книга – проядена (буквално) с половината от листата си . С какво онова „комунистическо” образование е по-добро от сегашното , като изключим култа към личноста на Ленин , Сталин и Тато Живков присъстващ в тогаващните учебници ( без „Марксизма” чиято философия доста ми допада ) ?

I

Учителите са искали да научат поверените им индивиди , като създават интерес към предмета им . Буквално е имало конкуренция между учителите и наистина интригуващите предмети водени от тях .

*  БЕЗПЛАТНА  FREE консултация на абсолютно всеки заинтересован .

*  Отсяването на важното от плявата

... Ако трябва да сравним днешното учение по даден предмет то  ще е все едно , вие (мозъкът ви ) да се намира в някое огромно поле в Канзас засято с „ръж” и вие трябва да намерите заровеното съкровище без карта и да го извадите ( запаметите ) от земята без лопати , кирки и всякакви други пособия на труда .

( Консултант по отминалото време – повечето възрстни които познавам )

Друг важен аспект които трябва да рзгледаме , е актуалната борба между  „XXL” , в частност телевизията и добрите стари книги , които се използват вече приблизително - 3 хилядолетия. Макар и от части защитник на новите технологии и влиянито им върху обществото все пак , поне един път трябва да прочетеж примерно тази толкова интересна ПРИКАЗКА с авторски колектив „небесни слова” и издател „БОГ” à   THE BIBLE . Но къде е конфликта между новите технологий и античните ?

Учениците се хвалят че са гледали последната част от трилогията – MATRIX  или пук че имат цялата колекция филми на порно кралицата  „Silvia Saint “ , а в същото време не са си прочели урока по философия които би им отнел максимум 30 минути , носейки им маса знания , а вместо това гледат 2 филма които не им носят абсолютно никакви знания и им отнемат 3 часа . Няма да разглеждам и анализирам повече тази тема , защото след малко ще почна да цитирам Фроид , които обяснява всяко действие различаващо се от нормата с образуващия се полов нагон на индивида . Като своебразен край на тази тема ще кажа нещо , което току що си спомних от „Адската Дупка” на Александър Дюма в която творба студентите в Ренесансова Германия бяха почитани като семейство на Аристократи и Крале .

*

Политическо развитие на държавата

*

Отново ще цитирам Волтер за да можем да добием най обща представа за темата :

„Попитайте богатите – те всички предпочитат аристокрацията . Ако запитаме народа той иска демокрацията . Само царете са за царство .”

Тази тема е твърде ясна и аналитично безинтересна , поради липсващите парадокси в обществото ( мнението му ) , като в темата за образованието .

Комунизъм , Социализъм или просто гения на Ленин и Сталин взети заедно !!!

При този авторитарен управленчески модел всички елементи на обществот се изграждат да работят за държавата и само за нея . Русия тряба да стане световна сила, а не Испано – Английските мелези ( Америка ) . Разбирасе не като събират капачки и етикети от бутилките , а като се обештава нещо невъзможно – равенсво за всички . Но не там се корени проблема за интелектуалното развитие на обществото , проблема е че заключват съзнанието в невидим затвор , подчинен на „другарските” идеи и цели . Ще направя оклонение за да направя по нагледен пример : Ислямските държави и общности са обзети от идеята за джи-хат , като съсредоточават целия си мисловен процес в битката за „религиозна” свобода .

Няма обсъждаме анархията , защото първите трудове по тази тема принадлежат на социалистите Щирнер , Прудон и Бакунин , което предполага за концепция с подобна на коммунистическата манипулативна идея .

Peace for All. Make love not war.

В крайна сметка стигнахме до извода за тази ситема (Соц.) , че предлага добро интелектуално развитие на обществото ( Типични примери са литературните достижения на майка СССР с децата и Достоевски , Толстои и Пушкин , които за разлика от доста добре познатите ни други  Руски автори на тргизма описващи единствено мизерията и безпаричието на Русия  ,  Достоевски и Толстой показват възможностите си включваики се в мегатекст на тема Наполеон Бонапарде , особенно „Война и мир” , който показва нечовешката мощ на епичното повествование сравнимо единствено с „Илиада” . Но за съжаление всяко добро в много е на зле . Целта , крайната цел на тази система е единствено облагодетелствуването на „Le moa” .

Монархия – Макар и трудно сравнима за някои анализатори и културни ( социални ) изследователи , монархията има същите характеристики , положителни и отрицателни елементи , като Социализма .

Демокрация – Виждайки недовоството на народа група от хора създават мислово и политическо движение , което в главната си част преодолява грешките на лявата опозиция – Democratic

Но разбирасе всеки фокусник знае как да отвлече вниманието на публиката заблуждавайки сетивата им , като в това време прави нуждния „трик” . Препоръчвам следната техника за преодоляване на такива трикове и последващитеги проблеми :

!!! Cogito ergo sum!!!

Разрешава всякакви проблеми , моментално антидействие на болката и струва само 2лева , може да намрите по сергийте с книги с автор Рене Декарт ...

!!!Confide Me!!!

Демокрацията е като християнството , то разрешава визуалните проблеми , но в главната си част ( която някак не е скрита и всеки може да я осъзнае ) тя също обслужва по-голяма група от интереси .

Някой ще каже как тогава са съществували и съществуват такива велики мислители и гений , като не останаха други реално използвани конституций .

Отговора ще открием в повечето философски творби от времето на Ренесанса . Ако трябва да се впишем в сегашното време веднага ще препоръчам  „Faust” ( Него също може да намерите за 1.99 лева около площад Славейков ) . Лиричния герой на Иохан Волфганг Гьоте – Фауст не вярва и не подлежи на убеждения свързани с правителства , леви или десни движения , християнство , ислям и религийте като цяло , тои е ЕГОИСТ И АТЕИСТ .

„Ах философия на халос и
Право , а медицина и
Богословие за жалост аз
Учих не една година !
И ей ме – същия глупак
Какъвто бях преди , съм пак !

...

По-умен съм от всички люде празноглави –
Магистрати , доктори , писачи и попове
Съмнения и страх душата ми не трови ,
Не се боя от дяволи и ад „

В крайна сметка Мефистофел може да ви подмами , но само вие можете да решите дали да се отдадете или не !?

За демокрацията можем да заключим , че тя е един блян различен от другите и без „έίδός” 

В крайна сметка всички получаваме безплатен секс . Държавата ни го начуква всеки ден .

*

Икономическо развитие на държавата

*

Режих да оставя тази тема последна , като най – актуална . Всеки мисли за : пари , състояние , кучки , коли , дрехи , земи , нефт , вода ...

Нека погледнем България под икономическа лупа . Икономиката ни се скапва с всеки изминал ден . Тя печели все по-малко и по-малко . Хазната почти е празна . Никой не ни забелязва . Имаме огромен външен дълг .

Странно , но това би било  познато на доста хора в България, които биха казали :

„Взе ми мислите от главата”

„ПАРИ НЕМА , ДЕЙСТВАИТЕ...”

Всяко нещо може да се изкаже по много начини и да се погледне под различни ъгли . От една страна ако Българиа беше богата ( ха , ха , ха ...) , щеше определно образованието да се подобри неимоверно , защото от гледна точка на начините на запаметяване и заучаване , всички знаят че няма по-добър начин от практиката , която в бедна държава и съответно в бедни училища изцяло липсва . Като бъдещ телекомуникационен техник , попитаите ме колко пъти сам виждал АТЦ и какво право имам да използвам училищния инвентар ( не че тои е стока де ) .

@ АТЦ НЕ СЪМ  виждал .

@ Трудно бих се упражнявал по някоя практическа специалност поради недостига на материал .Той е колкото да видиш един път  , че даже ако имаш късмет да го пипнеш и това е . Така погледнато е наложително спонсорирането с $ и ? . Но от друга страна зависи и желанието , стимула и перспективата за учащия се . Типичен пример е наскоро излезналия Испански филм – „ Ya Mama Tambien” .

Главните герои във филма са двама тинейджъри . Те бяха тоталното олицетворение на напълно безинтересованост към реалността и обществото . Ходенето на училище по скоро беше за задоволяването на сексуалното им либидо . Единственат им мисъм бе :  как да вземат повече пари от богатите си родители , с коя да преспят , колко да се напият и колко да се напушат . Винаги когато се говори за пари се досещам за „Човешка  Комедия” и как Балзак усмива обществото . Общество в което главен герой , който е на всички в устата и мислите  - ПАРИТЕ

В заключение можем да кажа , че пари може да искара всеки българин със своята гениална изобретателност , която е всепризната и в България и в целия свят .

----------------------------------------------------------------------
 
!!!Знанието е Безценно!!!


Това е една тема , която трябваше да напиша за часа по Философия (11 клас) . Надявам се да не ви се е доспало , докато я четете!

© Иван Иванов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • На мен също не ми доскуча четенето, само че ме вбеси. Графично оформяне на текста - неадекватно; елементарни познания по български език - липсващи (и откъм лексика, и откъм пунктуация); тонът на цялото есе - просташки и надменен. Наистина, има много да учиш.
  • Впечатлена съм от начина ти на мислене и разсъждение!И т`ва е наистина тъпо,да ти казват как да си разполагаш текста...
  • Гошка правилата са за това за да се нарушават, ама следвашия път като пратиш проза, която не е ляво подравнена директно ще я изтрия. Препинателните знаци просто нямах нерви да ги оправям, защото още две произведения чакаха за редакция.
  • Да отлично го знам и ми го казват всеки ден ! Само , че мен така ме кефи . Това си е моя стил , независимо от това , че граматически не е правилно . Както беше казал , вече не си спомням кой - правилата са затова , за да се нарушават . "Мерси" са оценката !
  • Не си ли чувал за ляво поравняване, а? И не си ли чувал, че препинателните знаци се пишат без интервал от лявата страна?
    ...много още има да учиш! Ц-ц-ц!
    Язък за философското мислене! Ама.. от мен да мине - една стимулативна 6-ца.. Обаче ште си взема другия път!
  • Четенето не ми доскуча, но редактирането ми опъна нервите. Не си ли чувал нещо за ляво подравняване например. Цяло есе центрирано!?!?
Предложения
: ??:??