30.03.2008 г., 20:49 ч.

Маньоври 4) - за разположението и действието 

  Есета » Други
917 0 2
2 мин за четене

Подготовката е по-важна от реализацията.

Това се нарича – “първа диспозиция на психагога”.

Неподготвеността носи своя корен в неразбирането на “първата диспозиция”.

----

Няма човек (макар и психагог), способен да се подготви (да изпълни първата диспозиция).

Това се нарича “корекция” или – “втора диспозиция на психагога”.

Подготвеността носи своя корен в разбирането на “втората диспозиция”.

----

Реализацията се осъществява от осъзнаването на принципната неподготвеност, а не от общата подготвеност.

Това се нарича “специална подготовка” – или “трета диспозиция на психагога”.

Да бъда подготвен за своята неподготвеност, е да се подготвя същински; това изчерпва въпроса за “третата диспозиция”.

----

Реализацията завършва единствено, ако се осмисля като подготовка спрямо следваща реализация.

Това се нарича “последователност” – или “четвърта диспозиция на психагога”.

Само онзи, който не се реализира (докрай), завършва своите реализации; всичко това носи името “маневра на разположенията и действието”.

© Едуард Кехецикян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да.

    Иначе, човек винаги пита "как точно да го направя". Което означава, че търси простата оперативност (отделните действия по правенето). И не разбира, че отговорът на "как" не е в оперативното знание, а в осъзнаването на стратегическата стойност (далечния смисъл на заниманието) и в разбирането на тактическата стойност (смелостта да подходиш по друг, необичаен начин).

    Отговорът на "как" не е "така и така". А в "понеже и защото" и в "в не така, както досега".
  • Този сбор от твърдения има чисто практическа насоченост според мен. И може спокойно да се ползва от всеки, независимо дали е психагог(лирическият герой на есетата) или не.
Предложения
: ??:??