24.01.2013 г., 20:54 ч.

Мечтите 

  Есета » Други
8116 0 2
2 мин за четене

Какъв ли би бил светът без мечти, колко ли ще бъде скучен и безсмислен животът ни без тях? Мечтите са едно от нещата, които ни дават надежда  и ни амбицират  в живота. Всеки има право да мечтае, без значение от неговия етнос  или религия.

Има филми и книги, в които мечтите на героите се сбъдват благодарение на чудо или магия, независимо че са практически неизпълними.Но  дали това това е възможно и в реалния свят? Мечтите са тези, които ни откъсват от реалността и ни въвеждат в един магически свят, дават ни нови хоризонти за въображение. Този магически свят е колкото и нереален, толкова и необходим. Потапяйки се в него, човек забравя за проблемите и разочарованията от реалния свят. Но идва време, когато трябва да се върнем в  жестоката и несправедлива реалност. Един свят, изпълнен с тъга и самота, измамлив и залъгващ.

Мечтите са една илюзия, един мираж. Те са капан и урок от живота, през които всеки преминава и се учи от тях. Светът на мечтите е коварен. Той може да ни вкара в една илюзия, дори да ни докара до лудост, дотолкова че да забравим, че живеем в реалността и да се потопим в един, вътре в нас, въображаем свят. Един перфектен свят без измами, лъжи и болка, свят, в който има вечно щастие, доброта  и усмивки. Хората търсят този свят, мечтаят за него, защото  в тази илюзия няма нещо, което да ги наранява, няма болка и мъка. Той е като замък с високи крепостни стени, които никой не може да разруши или да премине през тях. Хората биват заслепени от перфектността, загубват се и не могат да намерят пътя назад.  Губят представа за време и реалност и не могат да се спасят. Но всеки има право да избира дали да се вмъкне в този прекрасен магически свят на илюзията или да остане в грубата и  жестока реалност. Никой не може да каже какво да изберем, нито да ни накара да избираме.

Но мечтите имат и  добра страна. Когато човек мечтае,  се чувства силен, изпълнен с любов и надежда. Мечтие са нашия пътеводител към пътя на щастието. Път, който е изпълнен с трудности и болка, но всеки трябва да мине през него, ако  иска да намери себе си и да бъде свободен. Дори и да знаем, че повечето от мечтите се сбъдват само в нашия вътрешен, въображаем свят.

© Теодора Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??