10.07.2008 г., 16:35 ч.

Мислещият човек в XXl век 

  Есета » Социални
2755 1 12
1 мин за четене

Мислещият човек в XXl век – мит или реалност?

В историята на човечеството винаги е имало хора с блестящи идеи и работещ ум и такива, които предпочитат да не се напрягат излишно. Кой вид доминира днес?

Динамичното ежедневие, всекидневния стрес и напредъка на технологията все повече и повече пречат на мисловната дейност. Хората се доверяват твърде много на медиите, а дори не си правят труда да размислят и да разберат, че не всичко е истина. А може би нямат време? Парадоксално е как в ерата на високите технологии, човек няма достатъчно време за себе си и семейството, а какво остава за четене и излет извън града.

Въпреки всичко, по-голямата част от човечеството предпочита да се съгласи с общоприетите норми, без да се замислят дали те (нормите) са достатъчно морални или хуманни. По всичко личи, че мотото „Компютрите заместват мозъците” е преобладаващо разсъждение (доколкото може да се нарече по този начин). Лично на мен са се случвали безброй много моменти, в които , като се опитам да изкажа мнение с думи или фрази, които не се препокриват с уличния диалект, ми е казвано: „Говориш като възрастна жена (използвам този израз, за да не звучи грубо и да не бъда разбрана неправилно), която е преживявала много.” Или „В кой век живееш?!”. (В повечето случаи, последното изказване ме „изкарва извън релси”, но се старая да не забелязвам подобни неща и да продължавам стремглаво напред в размислите.)

Дали на някого му идва дори моментна мисъл докъде ще стигне, ако продължава да живее по този начин? Вероятно да, но сигурно след това я складирва в ъглите на мозъка си и възнамерява да е изведе на показ, когато дойдат „черни дни”. Може би ще дойде време, когато всечки ще се замислим... Но тогава ще бъде твърде късно.

 

© Тина Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Какво означава НЕГРАМОТНО написан коментар?
  • Мислещите хора говорят все по-малко и по-малко. Мислят си,че вече нищо не може да се промени. Но краят не настъпва, докато сами не го допуснем. Наивно се надявам тези хора да се увеличат и мнението им да има обществено значение...
  • Мислещи хора винаги е имало и има. Като, че те са постоянна величина. Техният глас се е чувал, когато хората са били по-малко. Сега населението нарастна стремително а тяхното количество си е същото, но техният глас вече не се чува, защото има други средства за надвикване в тълпата.
    Какво да се прави? Дошло е време на аскетизация в тълпата.
  • Благодаря на всички за хубавите коментари! А, Елена (Ели , благодаря за адмирациите и бъди спокойна, че няма да стана като онези... Да, точно така - гъски. Аз самата трудно (даже въобще) ги изтрайвам до себе си.
  • Браво за разсъжденията ти. Не мога да повярвам че си на 14 години. Моля те от все сърце да се съхраниш и да не станеш една от онези гъски които не се интересуват от нищо друго освен от косата си и дрехите си. Адмирации за есето ти!
  • Браво, аз също те поздравявам!
  • прекрасно е продължавай все така ....
  • Много благодаря на всички, но това не се дължи на мен, а на обстоятелствата. В крайна сметка, как щях да разсъждавам, ако нещата бяха блестящи?
  • БРАВО, Тина! Мъдра си за възрастта си! Дано да се съхраниш такава!...
    Впечатлена съм от есето ти! Поздравления, мило момиче!
  • Чест и адмирации за разсъжденията!!!
    "без да се замислят дали те (нормите) са достатъчно морални или хуманни."
    многократно съм размишлявал над това и имам мнение по въпроса...
    абсолютно прозорливо ...
    Послепис: Боже.ее.. ти си на 14 ?!?!
  • Щом има хора като теб, нищо не е изгубено!!!
  • Поздравявам те за това есе. За съжаление си права. Тъжно е това, което си написала, но е вярно.
Предложения
: ??:??