26.01.2017 г., 17:11 ч.

Модното 

  Есета » Философски
1134 1 0
3 мин за четене

През 21 век се превърна в мода това да си добър, съвестен, грижлив и т.н. Всъщност в това няма нищо лошо. Абсолютно. Стига да е искрено. Но как човек е добър като си търси начини да го демонстрира и да има нужда да чуе от околните "О, колко добър човек! Защо никой не е като него?"

Сега ще ви представя принципите на група хора, които смятат, че си един изключително лош, безчувствен и с каменно сърце човек:

- Ти споделяш мнението си по собствен начин, без да се преструваш на това, което не си. (с мазнене и използване на "вие" сякаш е застанал най-висшия човек на света). Ти си груб.

- Не се интересуваш от проблемите на хората, които не познаваш, а всички хора са изкоментирали и човека, и случката, и проблема, бе нищо че не го познават. "О, колко си безсърдечен!"

- Ти ядеш месо. Боже, ти мразиш животните!

- Ти не говориш за озоновата дупка, за проблемите на планетата, за гладните деца в Африка и т.н. Ти си безчувствен. 

- Ти не се подмазваш. Ще продаваш дюнери в чужбина цял живот. 

- Ти не си показваш знанията, уж които усвояваш за себе си.  Ти си меланхолик. 

- Ти не ходиш да се радваш на всяко бебе по пътя, което срещнеш. Не го прегръщаш, не го целуваш, не си разнасяш бактериите по него. "Бъди малко по нежен/нежна!"

- Ти си решил да си купиш закуска от някой магазин. Ти си просто "ew".

- Ти не практикуваш йога. Ще изпаднеш в депресия. 

- Любимият ти цвят е някой тъмничък.  Колко злобно!

- Ти слушаш това, което ти допада на душата. Бе не разбираш от музика. Ма ще те видим на часпика. 

- Ти не говориш за прераждания и аури... Ма хич не си уникален,  а да не говорим за оригинален. 

Мога да кажа още, но просто ще се спра до тук. 

Споделяй си мнението по какъвто начин си желаеш. Това говори за характер, не за добротата ти.

Не си длъжен да си вреш носа в проблемите на някой непознат.  Там не те е грижа, а като стане дума за близки, тогава си е друго.

Когато станеш вегетарианец или веган изведнъж, от гръм паднала модна идея показва само какво искаш. Да бъдеш различен. Уникален. Да те забележат и да ти ръкопляскат и да ти казват "Досега как ли не се сетихме за това!?" Ама не. Никой не го интересува какво ядеш и какво отделяш след това в тоалетната.  Бъди си каквото искаш, но за себе си, не за другите. Защото когато не ядеш месо, не означава, че си спасил някое пиле. То и без това пилето ще си бъде изядено, но просто не от теб. И знаеш ли, да ядеш пиле няма лошо. Това е природата. Създала е хищници, всеядни... А ние хората ядем всичко. Така просто отиваш срещу природата си.  А и ние, хората, за да стигнем до такива разсъждения, именно сме яли месо, изпечено на огъня. Така просто ще останеш без протеин в главата.

А като коментариме и говорим само за проблемите на света мислите ли, че помагаме на някого? Ние си бъбрим и бъбрим, ама само бъбрим. Сякаш някой от нас ще стане да отиде в Африка да нахрани някое дете. Ако наистина някой го направи, е тогава може да бъбри. Но по принцип такива хора не го правят, те не обичат да се говори за постъпките им. Това е добър човек.  

Това са най-важните неща, които съм изредила. Само ще кажа, че може да си единствено оригинален, когато си себе си. Не да се правиш излишно на друг човек.  Защото всяко чудо за три дни. Браво юнак няма да ти каже никой. 

© Шери Назми Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??