1.10.2008 г., 21:02 ч.

Мога ли да разкарам болката? 

  Есета » Други
1574 0 12
1 мин за четене

 - Мога ли да разкарам болката? - попита малкият философ, заключил в ръце главата си.

- Не можеш да я премахнеш, но можеш да я овладееш. Като станеш по-силен от нея. Тя те разяжда само доколкото ти й позволиш... Но е безобидна, няма да те убие... Излъжи я. Кажи й, че не я чувстваш вече.

- Но как? Аз я усещам непрекъснато. - Тя е студът, който ме сковава. Тя е споменът, който ме огорчава. Тя е в сълзите, които превземат лицето ми.

 - Ами тогава - Загърни се! Изтрий лицето си! Забравяй лесно, бъди безпаметен!Ето, вече я няма. Болката е единственото, от което нямаш полза, но имаш нужда. Тя ти трябва, за да живееш.

- А страхът? И него ли не мога да изоставя?

- Е, от страха нямаш нито полза, нито нужда... Той е фалшив аргумент на всяка религия и на всеки закон. Стопиращ фактор, ограничаващ фактор. Фактор, който те държи в подчинение - инструмент за манипулация - "Направи това или онова, иначе ще бъдеш наказан (казва законът)  или възмезден (казва религията)''.

- Значи страховете не умират?

- Не и преди човека. Той е направен от страхове. В това е неговото несъвършенство. Иначе щяхме да сме богове.

   Надигна глава, впери поглед пред себе си. Значи срещу някои неща не можеше да се бори. Изпълни го задоволство.

© Мирослава Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Чела ли си Паулу Коелю?

    Там всичко пише- как и да си слаб ще се почувстваш силен;и да се страхуваш, ще победиш....Просто изчакай!
  • кратко,но мъдростта в него е голяма!Поздрав.Хареса ми много!
  • Виж! Има хора даже които го харесват! Супер! Какво ти трябва повече в живота? (хоп, още един
  • Господи ! Та написаното е невероятно!!! Поздравления !
  • Не,бе,просто се базиках,така,за да стане по-интересно(ето още един
  • Пробвал съм! Не помага особено... Нима те вълнува колко коментара ще имаш? Тогава ето ти още един. По-добре е да не изневеряваш на себе си. А коментарите са вятър-работа
  • Да,бе,така е.Нито ти,нито аз можем да кажем какво е страхът.Аз просто изкуствено поддържах диалога,за да увелича броя на коментарите си и така по изкуствен начин да предизвикам интерес към есето си...но,уви,това не даде резултат...Айде,всичко добро...
  • Не бих го казал така! Страхът не е само за слабите и малодушни хора... Нека не правим велики обобщения по тази тема, а?
  • Пределът е разума...страхът е всеки ирационален синдром на слабите и малодушни хора...
  • Къде свършва страха и къде започва предпазливостта?
  • Да,но по-скоро от предпазливостта човек има полза,а страхът е винаги лош съветник...поне така аз мисля.
  • Не съм съгласен по отношение на страха. Мъдростта започва от страха! Това не съм го измислил аз... Ако човек не се страхува, всичко може да му се случи. Хватката е да не се страхуваш болестотворно.
Предложения
: ??:??