19.02.2007 г., 11:56 ч.

Нашата слепота е от морален порядък – изгубили сме пътя към истинските стойности 

  Есета
2614 0 5
1 мин за четене

Какво се случи с малките неща? Изчезнаха ли, или ние станахме прекалено големи, за да ги видим?


   Груба, черна, непроницаема лента ни е пристегнала около очите. Впримчила се е в нас и не ни позволява да видим красивото, важното. Загубили сме радостта от незначителните, но толкова стойностни, малки неща. Те са изменили предишния си облик. Озарени в цветовете на дъгата, сега гаснат, като черно-бели фотографии, дълбоко заровени в изстиналите ни души.
   В стремежа си към задоволяване на грандоманията, личностните интереси, желанието за издигане  в йерархията, ние ослепяваме. Кога ще забравим себе си? Кога ще разберем, че не сме най-важни? Кога ще загърбим себичността си и ще смъкнем тежестта от клепачите? Да видим знаците на майката природа. Забързани, не виждаме цъфналите дървета през януари и вече прецъфтелите кокичета. Не забелязваме и прелетните птици през зимата. Кога ще се запитаме “ Те не отлитаха ли на юг?”?
   Необходимо е веднъж да прогледнем. Да усетим отново онова прекрасно и неразбираемо чувство на хармония. Хармонията с тревата, храстите, гората. Нещата, които ни допълват и спасяват от бремето на ежедневието, скуката и еднообразието. Даряват ни с аромати и цветове, стимулират сетивата ни…
   Дано съумеем да съзнаем слепотата си и видим отново истински важните неща, защото стане ли прекалено късно, няма връщане назад…

 

 

© Мира Николаева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Прозира страхотен интелект от разсъжденията ти. Браво Мира!
  • Благодаря ти ВТ, за пожеланото щастие! Лошото е, че щастието от което аз имам нужда се разминава с това, което другите искат да ми дадат...Просто несъответствие в разбиранията за измеренията на щастието!
  • Мира, не оставяй с впечатлението, че някога, някъде е имало повече хора, които се вълнуват, като теб, от подобни неща! Не е така! Винаги са били не мнозинство, а малцинство! Но важното е, че ги има! Че съществуват! И че казват, като теб тук, на света за това! Затова и този сайт ми се превърна в любим! Но поради неговото название! А че срещам и чета ИСТИНСКИ ОТКРОВЕНИЯ! Пожелавам ти щастие! Защото вярвам, че бъдещето е на такива, като теб, а не на такива, като мен!
  • "Животът не е добър или лош - той е само ПОДРОБЕН! И колкото повече подробности в него забелязваме, толкова сме по-богати душевно!"....Съгласна съм!!!...Лошото е, че останахме толкова малко хората, които забелязват тези подробности, даже вече започнаха да ни наричат странни и ексцентрични.
  • "...Впримчила се е в нас и не ни позволява да видим красивото, важното. Загубили сме радостта от незначителните, но толкова стойностни, малки неща..." Браво!
    "Животът не е добър или лош - той е само ПОДРОБЕН! И колкото повече подробности в него забелязваме, толкова сме по-богати душевно!"
Предложения
: ??:??