28.03.2005 г., 21:10 ч.

"Не!" на дрогата 

  Есета
9515 0 3
2 мин за четене

Какво е дрогата? Упойващо средство, което те кара да забравиш проблемите си?! А не те ли кара да забравиш отговорностите си, хората, които обичаш, себе си, света около себе си и всички онези хубави моменти, които си преживял… Не те ли кара да забравиш живота си!?

     Искам да кажа “Не!” на бялото прахче! Искам да кажа “Не!” на спринцовките! Искам да се опитам да убедя хората, че пропускат нещо важно като съкращават живота си- пропускат да живеят! И не е ли тъжно, кажете, един ден просто да не отвориш очи, един ден да изпуснеш изгрева, един ден да не изживееш миговете, отредени ти от съдбата?! А, нима ти не искаш да живееш? Не?! Но защо? Какво толкова се е случило, че по най-безмилостен начин унищожаваш себе си? Нали затова сме хора, за да умеем да се справяме с всичко. И не намираш ли смисъла тук? Нали, за да живееш, трябва да се бориш с всичко? Всеки идва с някаква мисия на света и точно мисията е предизвикателството на човека. Точно мисията е стимулът му да се изправи и да каже “Аз мога да се справя!”. И разбира се, че може! Всеки може, стига да иска.

     Защо казвам “Не!” на дрогата? Защото за мен това е начин да избягаш. Казват, че дрогата те пренася в друг свят и забравяш за всичко. Но най-лошото е, че забравяш кой си. А ти СИ някой! Само го докажи, но не като убиваш себе си! Ти си ни нужен! И, ако трябва, ще направим една дълга верига от хора. Първият човек от тази верига ще е някой, когото ти много обичаш. Той ще ти подаде ръка и всички ние ще вложим силите си и ще те измъкнем от калта, в която си затънал. Толкова много можеш да направиш за живота си! Само повярвай в себе си, защото ние вярваме в теб!

     Ти си ни нужен! Нека заедно кажем “Не!” на дрогата!

© Петя Кръстева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Предполагам , че Rusty или е наркоман и се опитва да избегне истината или е крайно зле с информацията в тази насока .
    Хероин (морфин,метадон,кодеин и др).- ефекти при употреба - изчезва чувството за болка , поява на лекота,спокойствие,еуфория,стеснени зеници . Употребата само от няколко пъти води до силно психическо и ФИЗИЧЕСКО пристрастяване . Абстиненция - болки в ставите , треска и силно изпотяване , безсъние , сълзене ,тревожност и др. При взимане на свръх доза (много по-лесно е да се наредиш със свръх доза когато взимаш наркотици от време на време за да си "направиш кефа", отколкото ако си заклет наркоман) в този случай се получава - замъгляване на съзнанието , парализа на дишането , гърчове и смърт .

    Екстази - Търсените ефекти са чувство за емоционална близост и хармония с околните. Възприятията (звуците, цветовете) и преживяванията могат да изглеждат много по-интензивни. Притокът на енергия може да подтикне употребилия да танцува с часове. Съчетано с действието на Екстази, изтощението от продължителната физическа активност може да доведе до обезводняване, прегряване, сърдечна или бъбречна недостатъчност. Непосредствените физически ефекти включват: липса на апетит, сухота в устата, повишено кръвно налягане, ускорен пулс, колебания на телесната температура, учестено дишане, повишено ниво на захар в кръвта, настръхване на кожата.При някои употребили се появява мускулно напрежение, схващане на раменете и краката, стягане или трудно отваряне на челюстта, неволево скърцане със зъби ,което води до разраняване и увреди на зъбите, както и бързи неволеви движения на очните ябълки настрани.По-високите дози предизвикват главоболие, гадене, повръщане, замъглено виждане и повтарящи се стереотипни движения. Високите дози могат да предизвикат изключително силно повишаване на телесната температура , което да доведе до блокиране на мускулите, бъбреците и сърдечносъдовата система. Употребата на Екстази може да причини също сърдечна атака, удар и припъдъци при някои хора. Има различни рискове, свързани с начина на приемане: при инжектиране - от външни и кръвнопреносими инфекции (HIV/СПИН, хепатит и др.), при смъркане - от кожни инфекции и обриви, хроничен ринит и загуба на обоняние. - Екстази пречи на организма да чувства умора и подбужда към физическа активност - напр. продължително танцуване на парти. Когато е под въздействието му, тялото не е в състояние да отчита добре усещанията, които служат като сигнали за опасност (изтощение, замаяност, прегряване, обезводняване, мускулни схващания) и може да се стигне до фатални инциденти. След като започне действието на Екстази ('да те хване' е възможно човек да изпита обърканост, дезориентация, страхове, пристъпи на паника, депресия, параноя и по-рядко - психотични състояния.Неприятните ефекти след като 'те пусне' (остава усещане за умора, липса на сили, безсъние, подтиснатост, което може да продължи дни наред) могат да подтикнат към вземане на други наркотици за облекчаване на състоянието. - Екстази е токсично за нервните клетки. Последните изследвания върху употребяващи хора (а преди това и върху лабораторни животни) са показали, че предизвиква дълготрайна, вероятно невъзвратима, увреда на определени мозъчни структури и последващо разстройство на паметта.
    Мога още много да пиша ама сега нямам време . Ако някой се интересува от нещо да ми пише
  • Дрогата води води до 2 неща .... затвор и Смърт! ... жаЛко но е така ... преживяла сам го
  • мн е хубаво ! тъжното е че супер мн хора се опитват по този начин да "избягат" от проблемите си!!!
Предложения
: ??:??