28.03.2008 г., 22:15 ч.

"Не за вражда - за обич съм създадена" - "Антигона" 

  Есета » Ученически
8572 1 2
2 мин за четене
 

"Не за вражда - за обич съм създадена" - "Антигона"

Човек се ражда от любов и за любов, а тя е всичко. За да можеш да обичаш, ти трябва да се отречеш от злото, да отречеш неправдата и да заживееш с истината. Трябва да отвориш сърцето и душата си за другите, защото само така любовта ще пребъде в твоето съзнание.

Човек е създаден да обича, а не да мрази. Но на този свят омразата и обичта са равни. Те се преплитат и вървят заедно, както животът със смъртта, добротата и злината, както сред нас ,така и в самите нас. Обичта и омразата са безгранични и за да се отречеш от омразата, за да я премахнеш от своето съзнание, трябва да се опиташ да отвръщаш на злото с добро, защото след злината винаги идва добротата - това е една вечна закономерност в тоя свят, табу както следва след живота - смъртта и обратно. Ако някой те намрази, не го намразвай и ти, защото така ще погубиш обичта си. Не трябва да мразим заради омразата. Опитай се да бъдеш човечен и не отвръщай по същия начин, както са се обръщали към теб - със злина или презрение. Не отсъждай, какво се полага на "лошия", не му бъди съдник, защото нямаш тая власт. Ако обичта заживее в теб, ти ще успееш да разкъсаш оковите на злото. Тъмнината в твоята душа ще изчезне и ти ще съзреш светлината. Ще почустваш любовта със сърцето си и ще бъдеш готов да дадеш от себе си. Така ти, човече, ще бъдеш блажен. Никой не предполага колко сложни са чувствата. Затова обичта ни не винаги се поражда от обич, както омразата не се поражда от омраза. Но ти, човече, не бъди покорна рая на този, който ти мисли зло, а се противи, за да премахнеш това зло от него. За да възцари добротата и любовта, прогони далеч от себе си омразата и злото на целия свят . Обичай целия свят, но най-много - доброто в него. Съчувствай и помагай на слабия. Ние, хората, обичаме страдащия и бития, не презираме този, който бие и предизвиква страдания. Всички свързваме злото в нашия свят с войната и многото жертви, породени от алчност на някой; ето - и гладуващите, и срадащите по цялата планета Земя. Нима те са виновни, че по техния път има само мъка? Не във всеки от нас има нещо, което се противопоставя на злото и не му позволява да се примири с него, нито пък да го приеме. Не позволявай злите сили да те водят, защото те рушат изграденото от теб до тук. Те спират твоя път към успеха и ти правиш крачка назад в живота. Освободи душата си от мрака и само така тя ще се извиси и ще съзре един нов живот, един нов свят, изграден само от любов и доброта. А не заслужаваме ли всичко това? Затова трябва да го заслужим. За да обичаш, за да може в теб да оцелее доброто, да оцелее любовта, трябва да се научиш да даваш от себе си.

© Десислава Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много правилно казано.Браво!
  • Хубав призив!!!Много истини казваш!Особено ме впечатли " Ние, хората, обичаме страдащия и бития, не презираме този, който бие и предизвиква страдания."-много силно!!!Поздравчета
Предложения
: ??:??