17.04.2007 г., 16:18 ч.  

Непобедим ли е ракът? 

  Есета » Социални
4759 1 3
2 мин за четене

 

Непобедим ли е ракът

 

Ракът е един от водещите медицински проблеми на нашия век. Все по-чести са случаите на заболели от него, не малко са и смъртните случаи. Досега не е открито ефикасно средство, което да обори всички видове рак. Въпреки това  ракът не е непобедим.

Ракът е заболяване, което се дължи на непрекъснато делене на група  злокачествени клетки, които произхождат от нормални клетки. Всяка клетка в организма може да се превърне в злокачествена. Ето защо туморите могат да се развиват по цялото тяло и биват различни видове. Всичко това затруднява значително лечението на тази болест.

Все пак някои медици са успели да открият лек за редица проявления на заболяването. Медицинската наука и технологиите се развиват с всеки изминал ден, което дава надежди, че съвсем скоро ще се открият още по-ефикасни средства за борба с болестта.

Преди около 15 години например е било немислимо да се лекува левкемията, която е раково заболяване на кръвта. Днес обаче това не е така - десетки са излекувалите се от нея. Борбата срещу рака на гърдата също жъне своите плодове. Някой може би ще каже, че това е възможно по света, но не и в България. Това обаче е заблуда. Българските лекари са допринесли значително за борбата с рака. Пример за това е български медик, живеещ в Швейцария, който е изработил първото ефикасно лекарство.

Ефикасността на лекарствата обаче не е единственият проблем. За да бъде излекуван туморът, е необходимо да бъде открит навреме. Това вече зависи не само от лекарите, а и от самите нас. Човек трябва да бъде отговорен към себе си и да се интересува от здравословното си състояние. Все пак никой не е застрахован, че няма да е следващия, заболял от тази страшна болест. Ето защо е важно да се правят профилактични прегледи. Всеки, взел мерки навреме, е успял да се спаси.

В борбата с рака има още един съществен фактор и това е самото отношение на болния към състоянието му. Необходима е много здрава психика и желание за живот. Без тях и най-доброто лекарство не би помогнало.

Колкото и страшна да звучи диагнозата рак, тя не всеки път означава смърт. Все повече стават болните, преборили се с нея. И всички те са доказателство, че ракът не е непобедим - просто борбата е по-тежка.



© Василка Янева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря на всички ви за коментарите и оценките!Аз също имам много близки,които въпреки желанието за живот не успяха да се преборят с тази коварна болест.Но повода да напиша това есе по този начин,е една моя позанта.Тя беше на 14,когато и поставиха страшната диагноза.Тя обаче не се изплаши,а заяви,че ще се бори докрай и ще оцелее.Сега е на 17 и е напълно здрава и нея наистина я спаси преди всичко волята.
  • Всички знаете за какво става дума! Всеки си играе ролята,а нашата е да казваме как с желание всичко става-правим го,за да окуражим засегнатите.. Обаче не винаги е така. Волята в случая се свежда единствено до редовно пиене на лекарства и подлагане на разни процедури(операции и др.) А когата лечението не помога,самото желание няма да те спаси. Но! Волята за живот може да те направи по-жизнен,дори щастлив,въпреки че предусещаш края,а това не е малко.
  • Баба ми почина от рак и да ти кажа желанието за живот не помага.Тя беше борбена и искаше да живее,но попадна в процентите на загиналите от тази болест.Тя не е единсвената такава.Друга моя позната остави малко дете и съпруг,защото ракът я победи.Така че,не се сърди,но не съм съгласна с теб.Хубаво е написано есето и те поздравявам за това,но просто не съм съгласна с теб.
Предложения
: ??:??